• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • Firstandhappy
    SmileyMalin skrev 2009-04-02 13:23:08 följande:
    jag tycker kollektivtrafiken är kass Jag bor 1.5 km ifrån Slaka och 4 km ifrån Lambohov, vilket jag anser ändå inte är allt för långt ut på landet och ändå finns det typ inga bussar här.... Finns en buss men den går bara ett par gånger om dagen och dessutom bara till lambohov vissa turer. Dessutom är det en sån klumpig landsbuss med trappa och grejer så att åka med barnvagn är nog ett skapligt seriöst projekt... Känns lite trist att bara ha 10-15 min körväg in till centrum och ändå behöva ta bilen varenda gång. Tur att både jag och sambon har körkort
    ja då förstår jag att du tycker den är kass... trist att dom inte kan förbättre sådana turer med o underlätta for alla som inte vill bo "centralt"
    Fast bor man så som du beskriver så förutsätts ju nästan att båda har körkort.. man sitter ju ganska fast annars.
  • Mizzz
    Familjetrollet skrev 2009-04-02 11:35:37 följande:
    villken duktig son.hur gammal är han?barn visar oftast när de vill börja vara blöjfria.vår lilla tös slutade med blöja rakt av,hon vägrade även nattblöja och henne nattolyckor kan man räkna på en hand.
    Men ni åker väl på gruppbiljett?
  • Mizzz
    Mizzz skrev 2009-04-02 13:52:04 följande:
    Familjebiljett/gruppbilett får man för 36kr (24 med vädekort) och gäller för två vuxna och 4 barn och går från årskiftet att köpa alla dagar, dygnet runt
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-02 12:51:11 följande:
    Har värken släppt nu?
    tyvärr inte,börjar bli värre värk.men man får härda ut då inga värktabletter hjälper
    Mizzz skrev 2009-04-02 13:52:04 följande:
    ja det gör vi
    Firstandhappy skrev 2009-04-02 12:56:12 följande:
    hmmm sicken tur, jag som aldrig sitter på tradera kollade in en snabbis bara därför, hittade en jättefin märkesväska... la sista budet tydligen precis innan den stängde.. billigt blev det med..
    grattis till ditt fynd.
  • Mizzz
    Mizzz skrev 2009-04-02 14:01:50 följande:
    Familjebiljett/gruppbilett får man för 36kr (24 med vädekort) och gäller för två vuxna och 4 barn och går från årskiftet att köpa alla dagar, dygnet runt
    Med andra ord blir det max 72 kr för de flesta
  • Familjetrollet

var det nån som var intresserad av vi föräldrar tidningar?(skänkes)

• Marayah

Visst de e dyrt med buss osv, men va gör vi inte för miljön dessutom om vi försöker åka mer buss eller går. O om man bara gör "korta" ärenden så får man juh dessutom åka tillbaka på samma biljett, tycker ja e super smidigt..

Så trist att det inte funkar med buss hos er SmileyMalin..

Marko 031103, Filip 080621
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-02 12:56:52 följande:
    Precis o det kan jag tycka är lite synd ibland, för jag skulle jättegärna kunna tänka mig o åka storhandla själv eller handla massa saker på ikea, om jag hade körkort. Nu måste jag alltid vänta tills sambon kommer hem från jobbet eller tills det är helg för att göra sån saker. För jag åker gärna inte o storhandlar själv med två barn o massa påsar på bussen
    Exakt. Jag skulle tycka att det var väldigt skönt om jag kunde skicka iväg Patrik nån gång och att vi inte bara var så beroende av mig. Visserligen är det skönt att åka iväg en stund för sig själv, men det skulle vara skönt att ha möjligheten.
    Men ett körkort kostar ju en del
    Nu får vi tillbaka rätt mycket på skatten så jag tyckte att han kunde ta en del till körkortet, men han ville inte att de pengarna skulle gå till det.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Leos och Vincents mamma
    Familjetrollet skrev 2009-04-02 14:04:01 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-02 12:51:11 följande: grattis till ditt fynd.
    Ok. Trist. Orkar du gå långpromenad när du har så ont?
    När jag har som ondast i ryggen så kommer jag inte utanför dörren ens.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Leos och Vincents mamma
    JePaLuLi skrev 2009-04-02 15:15:03 följande:
    Exakt. Jag skulle tycka att det var väldigt skönt om jag kunde skicka iväg Patrik nån gång och att vi inte bara var så beroende av mig. Visserligen är det skönt att åka iväg en stund för sig själv, men det skulle vara skönt att ha möjligheten.Men ett körkort kostar ju en del Nu får vi tillbaka rätt mycket på skatten så jag tyckte att han kunde ta en del till körkortet, men han ville inte att de pengarna skulle gå till det.
    Så fort jag får ett jobb så ska vi börja spara till mitt körkort. Sen ska jag få en del pengar av mamma som var mormors pengar så det ska oxå sparas till det. Så min förhoppning är att om jag har råd o lägger manken till att ha körkortet innan 2010 är slut. Men vill ju helst köra så mycket med sambon som möjligt så det inte blir så dyrt o det är ju lite bökigt eftersom nån måste vara barnvakt till barnen då.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!