• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • Leos och Vincents mamma
    Familjetrollet skrev 2009-04-02 12:48:48 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-02 12:43:28 följande: vet det,men bilen blir billigare endå.nä nu ska vi strax ut på långpromenad i solen.
    Har värken släppt nu?
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-02 12:41:27 följande:
    Ja, att åka bil är ju verkligen inte billigt. Jag tycker oxå att det är skönt med buss, slippa böka o ha sig. Iaf om man bara ska till stan, ska man längre sträckor så är det ju skönt med bil så man slipper dra på vagnen på tåget eller landsortsbussen.
    nä ska jag till ikea eller så eller vet att jag ska handla mer än vanligt så blir det självklart bilen, då är det fruktansvärt skönt..
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-02 12:42:32 följande:
    Hihi..såå sött!
    ja det blev så mamma fick en liten tår i ögat..

JennyoPatrik..

ja en sån skulle jag med vilja ha men de va slut på babyproffsen när jag va där..
    sambon har inte heller körkort o jag tycker det är såååå skönt att slippa köra honom, klart man ställer upp ibland men annars får han ta bussen, har sagt att jag gärna hjälper honom med kortet men han får inte tiden att räcka till eller så är det pengarna som inte finns..
    Familjetrollet skrev 2009-04-02 12:45:50 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-02 12:37:08 följande: barn är så söta när de lär sig nya saker.vissa barn är ju blöjfria redan vid 1 års ålder
    Du skrev att en 7 åring kostar som en 26 åring o det är inte sant för en 26 åring är vuxen o en 7 åring ungdom i buss syftet.

Men om du tycker att det funkar bra för er att bara din man har körkort så kan du ju inte klaga heller. För det är ju inte kul att vara beroende av honom jämt, skulle inte jag tycka iaf, därför åker jag mycket buss.

Sen tycker jag faktiskt att det är fantastiskt att vi har kollektiv trafik överhuvudtaget.
  • Firstandhappy

hmmm sicken tur, jag som aldrig sitter på tradera kollade in en snabbis bara därför, hittade en jättefin märkesväska... la sista budet tydligen precis innan den stängde.. billigt blev det med..

Firstandhappy skrev 2009-04-02 12:51:47 följande:
    nä ska jag till ikea eller så eller vet att jag ska handla mer än vanligt så blir det självklart bilen, då är det fruktansvärt skönt.. ja det blev så mamma fick en liten tår i ögat..JennyoPatrik.. ja en sån skulle jag med vilja ha men de va slut på babyproffsen när jag va där..sambon har inte heller körkort o jag tycker det är såååå skönt att slippa köra honom, klart man ställer upp ibland men annars får han ta bussen, har sagt att jag gärna hjälper honom med kortet men han får inte tiden att räcka till eller så är det pengarna som inte finns..
    Precis o det kan jag tycka är lite synd ibland, för jag skulle jättegärna kunna tänka mig o åka storhandla själv eller handla massa saker på ikea, om jag hade körkort. Nu måste jag alltid vänta tills sambon kommer hem från jobbet eller tills det är helg för att göra sån saker. För jag åker gärna inte o storhandlar själv med två barn o massa påsar på bussen
    Firstandhappy skrev 2009-04-02 12:56:12 följande:
    hmmm sicken tur, jag som aldrig sitter på tradera kollade in en snabbis bara därför, hittade en jättefin märkesväska... la sista budet tydligen precis innan den stängde.. billigt blev det med..
    Vad kul.
  • Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-02 12:56:52 följande:
    Precis o det kan jag tycka är lite synd ibland, för jag skulle jättegärna kunna tänka mig o åka storhandla själv eller handla massa saker på ikea, om jag hade körkort. Nu måste jag alltid vänta tills sambon kommer hem från jobbet eller tills det är helg för att göra sån saker. För jag åker gärna inte o storhandlar själv med två barn o massa påsar på bussen
    nä precis, man gör gärna inte det...

Tycker med det är underbart att man har kollektivtrafik (trots att jag ofta klagar över att de kör som idioter) o här i Linköping har vi ju verkligen jättebra trafik med, se bara härifrån Lambohov som räknas som "landet", har både 12'an o 2'an som går med 10 minuters intervall.. helt makalöst bra...
    Firstandhappy skrev 2009-04-02 13:04:51 följande:
    nä precis, man gör gärna inte det...Tycker med det är underbart att man har kollektivtrafik (trots att jag ofta klagar över att de kör som idioter) o här i Linköping har vi ju verkligen jättebra trafik med, se bara härifrån Lambohov som räknas som "landet", har både 12'an o 2'an som går med 10 minuters intervall.. helt makalöst bra...
    Håller med. Vad skulle man göra utan kollektivtrafik?
  • SmileyMalin
    Firstandhappy skrev 2009-04-02 13:04:51 följande:
    nä precis, man gör gärna inte det... Tycker med det är underbart att man har kollektivtrafik (trots att jag ofta klagar över att de kör som idioter) o här i Linköping har vi ju verkligen jättebra trafik med, se bara härifrån Lambohov som räknas som "landet", har både 12'an o 2'an som går med 10 minuters intervall.. helt makalöst bra...
    jag tycker kollektivtrafiken är kass Jag bor 1.5 km ifrån Slaka och 4 km ifrån Lambohov, vilket jag anser ändå inte är allt för långt ut på landet och ändå finns det typ inga bussar här.... Finns en buss men den går bara ett par gånger om dagen och dessutom bara till lambohov vissa turer. Dessutom är det en sån klumpig landsbuss med trappa och grejer så att åka med barnvagn är nog ett skapligt seriöst projekt...
    Känns lite trist att bara ha 10-15 min körväg in till centrum och ändå behöva ta bilen varenda gång. Tur att både jag och sambon har körkort
    SmileyMalin skrev 2009-04-02 13:23:08 följande:
    jag tycker kollektivtrafiken är kass Jag bor 1.5 km ifrån Slaka och 4 km ifrån Lambohov, vilket jag anser ändå inte är allt för långt ut på landet och ändå finns det typ inga bussar här.... Finns en buss men den går bara ett par gånger om dagen och dessutom bara till lambohov vissa turer. Dessutom är det en sån klumpig landsbuss med trappa och grejer så att åka med barnvagn är nog ett skapligt seriöst projekt...Känns lite trist att bara ha 10-15 min körväg in till centrum och ändå behöva ta bilen varenda gång. Tur att både jag och sambon har körkort
    Då är det tur att ni har körkort Vi skulle aldrig kunna bo så eftersom jag inte har körkort
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!