• fnösket

Nä nu e jag arg!

Ska det verkligen vara så att bara för att man kritiserar en moderator ytterst lite då får man en tillsägelse/varning?

Det handlade för guds skull om en barnvagn

• Svar på tråden Nä nu e jag arg!
  • Roisin Dubh

Julmust (ursäkta om jag är långsam med svaren här),

Man får diskutera reglerna och dess tolkningar. Det som inte är tillåtet är att ifrågasätta ett specifikt beslut som moderator redan tagit. Vi moderatorer får ju naturligtvis inte gå ut och berätta för hela forumet att "den och den" fått en varning och diskutera hur jävligt just de beter sig här. Likväl får inte den anmälda parten diskutera ärendena och spy galla över domen de fått. Sånt är totalt onödigt och respektlöst.

Eftersom möjlighet att framföra en ordentlig överklagan finns så tillåts inte sånt dravel i forumet.

Rent allmänna frågor är däremot tillåtna och även välkomna av moderatorerna samt redaktionen. Vi har en speciell tråd för att samla såna funderingar här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-163/m4180091.html

• VulkanMyran

Jag trodde inte att man fick diskutera sånt som var out of topic i en tråd...

• noname

bubsan....oj...nej men du...så är d väl ändå inte?(ironiii)*L*...som sagt,man ska se saker m två ögon och ta allt med en nypa salt här i livet MEN detta verkar inte gälla här på fl....

vulkanmyran...jodå...det gäller...men bevisligen inte om det är en moderator med i bilden...

• MuminMy
    noname: jag kan inte svara för alla moderatorerna men ser du ett /Moderator kan du vara övertygad om att det är ett officiellt meddelande, ser du inget kan du utgå från att det är medlemmen som skriver (vi kan ju skriva som medlemmar även om vi diskuterar jobbet som moderator - remember!). Slarvar vi med att skriva under så påpeka gärna det för den slarvande moderatorn så vi kan bättra oss.
    /my (detta är alltså inte ett officiellt moderatormeddelande)
  • Lalune2

Roisin, jag tycker verkligen inte att du lät aggro utan du försökte sakligt och lugnt förklara vad som hänt. Visst, du lät lite irriterad, men det hade vem som helst gjort. Jag tycker att du är en jättebra moderator som förklarar så att alla förstår och på ett lugnt och sakligt sätt.

Och ni andra moderatorer gör ett jättebra jobb ni också! Sen kan jag iofs hålla med om att vissa beslut ställer man sig lite förvånad till, men det är ju bara att acceptera reglerna om man vill vara medlem. Var ligger svårigheten?

• nofear

Nu ska jag försöka formulera det här utan att någon tar det som personlig kritik. Alltså tänk på att det INTE är riktat mot någon!!!

Jag kan känna att vissa saker är helt okej o skriva om men då hadlar det om tex. sin kropp eller har ni prövat den...? Är den bra...? Osv.
    Men sen vissa saker som handlar om precis samma sak men i en annan "vara" plockas bort...
    Jag tror att det blir så här att folk blir sura o griniga för reglerna är otydliga. Jag menar antingen är det ok för alla att skriva om en produkt eller ställa en fråga om ngt som tex. jag gjorde om det är svårt att sälja vagnar...eller så är det inte det och då ska det inte vara det om något som kan tolkas som reklam eller annons. Och vart går då den gränsen????
    Är det ok att tex fråga: Är philips mix stav bra? Men inte ok att fråga är det fler som har svårt att sälja sina vagnar?
    Klart man ska acceptera reglerna men jag undrar faktiskt vart gränsen går? Samma regler för alla liksom...
    Förstod ni vad jag menade m detta inlägg, låter mest som svammel...

• noname

nofear..bra skrivet!!

hoppas ngn kan svar på vart gränsen går,visserligen gjorde patrik klart å tydligt på ett sätt att det var ok,(ditt inlägg som togs bort ang frågan om det var svårt att sälja vagnar),och att du skulle överklaga.

• fnösket

Jag har bettet mig som det SVIN jag e! FÖRLÅT moddisar! förlåt förlåt för dom hårda orde ska inte göra om det prommise

Å förlåt ni andra som tagit illa vid er, det var inte min mening å göra er upprörda

• noname

fnösket??nu hänger jag inte med??
    på vilket sät har du betett dig som ett svin??

Svar på tråden Nä nu e jag arg!