Nä nu e jag arg!
Ska det verkligen vara så att bara för att man kritiserar en moderator ytterst lite då får man en tillsägelse/varning?
Det handlade för guds skull om en barnvagn
Ska det verkligen vara så att bara för att man kritiserar en moderator ytterst lite då får man en tillsägelse/varning?
Det handlade för guds skull om en barnvagn
noname!! tänkte jag skulle citera mig själv å gick tillbaka itråden för att hämta det jag ångrade att jag hade skrivit
men gissa
det fanns inte kvar
Men jag var väl lite ohövlig å orättvis mot moddisarna å det var det jag ångrade inte tråden som helhet..
Jag står för det som finns i tråden, nu! Jag har läst reglerna å jag får väl följa dom.. Men man måste väl inte älska alla regler.. men jag sköter mig!!
bra fnösket att du är tillbaka. Du är inget svin, självklart reagerar man om man känner sig orättvist behandlad. Men vi blir väl tvungna att i fortsättningen sätta på oss silkesvantarna när vi skriver så man inte blir avstängd.
Förstår inte kalabaliken bara. Det är moddarnas jobb att se till att reglerna följs. Jag har varit och nosat vid gränsen ett par gånger, och fått ett par tillsägningar, men då tar jag det och fortsätter sniffa vid gränsen.
Hur är endel funtade? Kom ett grabbgäng ien bil när jag kom cyklande, de har rutorna nervevade och skriker och håller på "öööööööööööh snygga hängpattar du har öhöhöhööhöhööhöhöhöö" säger en och alla andra börjar skratta och skrika mot mig! Jag blev helt stum istället för att säga något bra tillbaka. Jävla idioter! Och faktum är, om något, att mina bröst är jag himla nöjda med p.g.a. att de faktiskt är rätt fasta och fina och inte alls hängiga, en sak som jag är nöjd med på min kropp! Jag ser verkligen inte meningen alls med det där......idioter.
oj blev fel.....tänkte skriva i avreagera er här tråden
ja me, har fått ett par varningar men skit samma. Ibland är det så gott att bara skriva som man känner för stunden.
det här instämmer jag helt i som nonname skrev:
"ok..så då krävs inte mycket mer än ett x antal timmar inne på fl för att bli moderator...
men om det är så..så tycker jag och säkert många härinne att eran titel ska tas bort när ni inte är moderaoter i inläggen...osv..
kan väl vara en smidig ide??? "
Ytterligare en grej som nonname och jag båda funderat över!
Kopierat från nonames inlägg:
"sen vill jag bara tillägga..roisin...varför går du upp i taket om ngn anser sig blivit orättvist behandlad??....du blir väääldigt ofta ilsk,och tar åt dig personligt..varför??...du ber oss "vanliga" och se det med öppna ögon(ej dina ord) osv.att man ska inte ta saker så hårt..osv..men själv??..ta inte all kritik personligt...så fort det är ett inlägg ang att moderatorer si lr så..så är du där med klorna framme..ta det lungt...det är inte dig som PERSON vi angriper,det är att VI känner oss kanske trampade,orättvist behandlade..whatever...e du m vad jag menar?..vet att jag svammlar ofta...menar tar du så illa vid dig så kanske man ska ta ett break som moderator ett tag"
Solaris, jag tror du övertolkar en hel del när du läser mina inlägg.
Det här är internet och jag är inte den som sitter härhemma och låter sånt här påverka mig nämnvärt. Precis som jag svarade innan så är det helt naturligt att skippa silkesvantarna efter ett par gångers trevliga förklaringar.
Att jag besvarar den här typen av kritik mot moderatorerna beror på att jag tycker det ofta är bättre att ge svar på tal än att, som regelverket egentligen föreskriver, bara plocka bort inläggen i det tysta.
Ett stor del av problemet är just detta:
"det är att VI känner oss kanske trampade,orättvist behandlade..whatever...e du m vad jag menar?"
Man tar alldeles för personligt åt sig av ett bortplockat inlägg istället för att se det för vad det är. Att bryta mot reglerna genom att vräka ut sitt missnöje här i forumet är inte rätt väg och det är det jag svarar på.
En anledning till att det inte är tillåtet att ifrågasätta moderatorernas beslut är att såna här trådar ofta drar till sig medlemmar som hakar på och börjar fylla på med felaktigheter som "drar ner sajten i skiten".
Att man fått flera varningar brukar vara en sån felaktighet eftersom många förväxlar varningar med enkla tillsägelser eller t.o.m. ett bortplockat dublettinlägg. Eller så påstår man att man fått varning för en åsikt man haft, vilket naturligtvis inte stämmer. Vi fäller inte inlägg grundat på åsikten utan på innehåll och formulering.
Att jag blir arg som moderator beror på att mitt arbete som moderator störs av sånt här, inte att jag tar åt mig personligen.