• fnösket

Nä nu e jag arg!

Ska det verkligen vara så att bara för att man kritiserar en moderator ytterst lite då får man en tillsägelse/varning?

Det handlade för guds skull om en barnvagn

• Svar på tråden Nä nu e jag arg!
  • Roisin Dubh

Jindra, ja det är väl ganska typiskt egentligen.

• Roisin Dubh

Vi ska ha en speciell moderatorfärg sedan är det tänkt. *informerar*

Det ser jag fram emot. Just nu skriver vi oftast fetmarkerat och undertecknar med moderator för att förtydliga.

• julmusten

Jindra, svenskarna ar ratt sa mesiga i sitt gnallande kan jag meddela!!! Forsok att halla ordning i ett land dar individen och ens personliga frihet inom ALLT hyllas till skyarna!!!

Vi brukar saga har pa jobbet att vi aldrig slutar forvanas over peoples feelings of entitlement. Vet inte vad det kan heta pa svenska, men det ar det som syns klart i den har traden. Folk forvantar sig att de har ratt och att de gor ratt fastan de gor fel!!!

Kram fran en trott julmusten, som har suttit och filat pa ett idiot fall hela eftermiddagen.

• Jindra

Julmusten, det kan jag tänka mig...men det räcker med det man möter av svenskar för att jag ska få nog...egoismen kan få det att krypa i hela kroppen JAG JAG JAG..."Nämen, att du inte får hjälp på minuten kan bero på att det är hundra andra före dig och att eftersom du inte vill betala mer för din tjänst så kan vi inte anställa mer, därför får du vänta" Okej, det var lite OT men eftersom jag nu håller på och öser ur mig irritation så får man passa på...

• Roisin Dubh

Stackare!

Det måste vara ännu jäkligare när man jobbar i ett serviceyrke som kräver att man ler och håller god min också.

Här kan jag ju vräka ur mig mina synpunkter eftersom min huvudsakliga uppgift här inte består i att le sött och ta emot skit.

• Bubbsan

Det är väl heller ingen som tvingar dig

• julmusten

Jindra, jag hanger pa din OT lite och kraks pa alla som tror att jag inte gor nagonting forutom att hjalpa just dem. Har i USA sa skaller de pa som bara den dessutom, bara idag har jag nog fatt luren palagd i orat tre ganger. Jag ar varit artig och trevlig, men inte sagt det som de vill hora, da ar det helt plotsligt OK att bara lagga pa luren!!! GRRRRRR

Som tur var kan jag skalla tillbaka om det behovs, (fast det behovs det ytterst sallan.)

• Bubbsan

Har läst hela tråden och Om jag får lägga mig i så tycker jag att du går till personligt angrepp i en del inlägg, rätta mig om jag har fel. Du har iallafall sett till att en till inte vill vara med längre. Förstår vad du menar och att det kan bli tjatigt att upprepa sig men det verkar lite aggressivt tycker jag. Ärligt talat är nog gränserna för vad som är acceptabelt och inte lite suddiga Ha det gott

• Julmust

(sorry julmusten, jag borde nog inte skriva i en tråd som du redan skriver i, men om jag påpekar det så här redan i början ska väl alla fatta )

Är inte delar av problemet att detta faktiskt är hemma i vardagsrummet för många, det är hit man går för att träffa vänner, berätta om dagen och även gnälla om något går mot en. Då blir det ju naturligt att göra det även om det är ett beslut här inne som är problemet. Fastän det blir ju inte mer rätt för det.

Eftersom jag är ny här passar jag på att fråga lite i en tråd där moderatorer hänger

Får man inte alls diskutera beslut som moderatorer tagit, eller får man göra det lite grann? En diskussion om huruvida det ska vara tillåtet att fråga om försäljning av barnvagnar eller inte tycker jag nog borde vara tillåtet om man skriver i mer allmänna ordalag och håller det på bra nivå (jag har alltså missat det hela själv så jag frågar bara)

Får man chans att förklara varför man vill vara anonym innan anonymiteten tas bort. När anonymiteten tas bort, blir inläggen man skrivit anonymt plötsligt "icke-anonyma"

-jag försöker också lära mig eftersom istället för att plugga på

• Roisin Dubh

Bubbsan, är det mig du riktar dig till? (framgår inte av dina inlägg)

Jo jag måste rätta dig, för du har fel i att jag skulle ha gått till personligt angrepp mot fnösket. Jag har endst bemött hennes agerande här.

Jag tar inte det på mitt ansvar att hon valt att fly fältet istället för att följa de instruktioner hon fått av moderatorerna. Om jag går på aggressivt beror det just på att jag är väldigt trött på att behöva tjata så många gånger utan att informationen tas emot.

Har man redan fått ett inlägg bortplockat ihop med varning för att man diskuterat enskilt ärende och ifrågasatt moderators beslut så borde man väl lärt sig, eller hur?

Redan i början av tråden visar fnösket också att hon mycket väl är medveten om att trådar som dessa inte går hand i hand med upprätthållningen:

"jag blir väl varnad för det här oxå.. men herregud vi lever väll i ett fritt samhälle jag skrev ju ingenting dummt elakt eller så.. En endaste ynka liten tanke"

Moderatorerna kunde lika gärna plockat denna tråd direkt och gett henne en andra varning men valde istället att bemöta detta. Då tar jag inte på silkesvantar när jag ger svar på tal.

Svar på tråden Nä nu e jag arg!