• fnösket

Nä nu e jag arg!

Ska det verkligen vara så att bara för att man kritiserar en moderator ytterst lite då får man en tillsägelse/varning?

Det handlade för guds skull om en barnvagn

• Svar på tråden Nä nu e jag arg!
  • RadixLecti

Jag bara flinar lite, och lägger ut mitt inlägg igen, med diverse ändringar.

Varför ta åt sig? Internet är inte något man bör ta personligt. Efterlyser rent allmänt något tjockare hud här på FL. Ägg är armerad betong i jämförelse...

• Roisin Dubh

noname,

"vulkanmyran...jodå...det gäller...men bevisligen inte om det är en moderator med i bilden..."
    (angående Off Topic)

Det är sånt där som kallas kvalificerat skitsnack. Har du sett dig om i forumet? Om vi skulle börja rensa bland alla OT-diskussioner så fick vi inte annat att göra.

OT är inget moderatorerna bryr sig om såvida det inte på ett tydligt sätt stör debatten så att flera medlemar reagerar på det. Det kan väl knappast påstås att den här tråden varit särskilt mycket OT.

Nu verkar det nästan som om du riktigt letar saker du kan kasta på moderatorerna. Det börjar bli ganska löjligt!

• RadixLecti

Jag kan tänka mig att ställa upp som officiell moderator-kastad-skit-mottagare. Men då vill jag kunna ta bort inlägg.

• Roisin Dubh

Vill du låna ett par bättre begagnade vadarstövlar, RL?

• RadixLecti

Kan kanske behövas, Roisin...

Och du, jag lovar att bara bli lite maktfullkomlig.

• RadixLecti

Får jag fråga... ni som är arga på moderatorer... är ni också arga på poliser osv? Allmänt auktoritetshat?

• Solaris

RL, arg och arg jag är bara besviken att vissa får tillsägelser/varningar åt höger och vänster men, de som"fjäskar och stryker moderatorerna medhårs" får massa fina fördelar här till exempel om de gör något som bryter mot forumreglerna till exempel sabbar en tråd med struntprat så hänger moderatorer (inte alla) med på struntsnacket men om jag eller andra"dödliga"gör det får vi ALLTID skäll....

FL börja anta lite "klasssamhälle"- stuk, faktiskt och det är rätt trist.

• Tant Raffa

Solaris, det där var ju helt fantastiskt roligt, det har jag inte sett förut! Skulle du vilja utveckla det där om klassamhälle lite, jag är uppriktigt nyfiken över hur du får ihop det med familjeliv.se.

• Roisin Dubh

Ännu mer kvalificerat skitsnack. Väldigt trist att du delar in medlemmarna på det sättet, Solaris. Det gör inte jag och det är väl tur det. 

Jag utdelar varningar till de som bryter mot reglerna. Det går inte att "fjäska" sig från det. Oerhört oförskämt av dig att antyda att moderatorerna skulle vara mutbara.

Det är rätt så tröttsamt med paranoida spekulationer och mindervärdestänkande så fort det råkar finnas en moderator i närheten. Vi är vanliga medlemmar vi med. Jag lovar, jag bits inte. Du behöver definitivt inte fjäska för mig. Det enda jag kräver är att du håller dig inom ramarna för vad FL tillåter.

• Tant Raffa

Ärligt talat förstår jag inte det här "vi och dem"-tänkandet här. Moderatorerna mot... alla medlemmar? Märkligt. Och faktiskt sårande för både moderatorer och medlemmar. Frågan Radix ställer 17:51 är egentligen ganska relevant. Om man tar sig rätten att vräka ur sig saker om de som står för upprätthållningen här på fl, hur agerar man då utanför fl?

• Roisin Dubh

Tant Raffa,

Ja det blir riktigt löjligt ibland när allt jag skriver tolkas som något slags "för eller emot" vissa medlemmar. Moderatorerna får visst inte skratta åt någons skämt eller umgås på ett trevligt sätt här med övriga medlemmar utan att det ska påstås att de "fjäskar" för oss!

Vad vinner man för fördelar med att vara trevlig mot en moderator egentligen? Inte mer fördelar än man för genom att vara trevlig mot andra medlemmar här. Man får vänner.

Mina vänner här har knappast kommit undan för det när de travat över gränsen. Faktum är att flera av dem har både en och annan "synd" bakom sig. Tro det eller ej men det är faktiskt lättare att utdela en varning till en man vet förstår än någon man misstänker kommer göra en stor grej av saken och öka på sitt hat mot moderatorerna.

Det finns minst två inlägg i den här tråden som egentligen skulle fått varning och det är inte något fjäsk som gör att de ligger kvar kan jag lova. Istället försöker jag ihärdigt förklara hur det ligger till. Envis som jag är

• RadixLecti

Håller med Roisin... det finns inga klasser på FL. Inga som klarar sig undan tillsägelser.
    Skulle det vara så torde ju jag, som är så charmig, ha klarat sig undan de tre borttagna inlägg jag fått.

• Roisin Dubh

Tror t.o.m. att jag är skyldig till minst en av dem, RL!

• RadixLecti

aHA! Nu kryper hon till korset!

• RadixLecti

*yl, yl, gnäll, gnäll*

• giz
    jag har moderatorena som husdjur dom får springa i en labyrint i bland..... det tycker dom är hel kul
    ibland då dom vart jätte duktiga så får dom en extra god godisbit
    vart ju lite jobbigt nu då redax satt in flera moderatorer
    gubben var inte så där jätte förtjust i att husdjursstallet skulle utökas men han hade inget val....... jag har även redax som husdjur...dom är mer upplärda än moderatorerna... dom är så tama så dom äter ur handen på mej
    råttorna hmm moderatorerna menade jag är där i mot lite mera skygga men då brukar jag hota med att för flytta den moderatorn till ormarna hmm redax menar jag.....
    ännu ett svamel löst inlägg från mej, kommer inte ens ihåg vad jag skulle skriva från början för min dotter fick ett raseri anfall å kastade in alla moderatorerna till redax så nu finns nog varken moderatorer eller redax
    ¨
    å ibland (läs: ofta) har jag så värdelös humor så jag borde gå å sova
  • MuminMy
    Mutor görs till mitt nummerkonto i Schweiz: 446798473636625374888488
    Har man inga pengar går det bra att personligen överlämna en chokladkaka/tårta (helst inte kladdkaka) också, fast då kanske man inte slipper varningar
    /my
    OCH för att vara lite seriös så skulle jag vilja berätta att jag och mina kollegor oftast gör vår initiala bedömning av ett inlägg UTAN att vi vet vem som skrivit det, det syns nämligen inte i rapportlistan, först när vi öppnar tråden för att se inlägget i ett sammanhang ser vi vem inläggsskrivaren är... men jag ska erkänna att jag i 99% av fallen inte känner igen eller inte minns 30 sekunder senare vem det var. I de övriga 1% av fallen är inläggsskrivaren antingen en moderator (släpper ärendet och vidarebefodrar till redax) eller någon jag känner väl och därför inte behandlar rapport på. Kan inte säga att min inställning till ett inlägg någonsin förändrats av VEM inläggsskrivaren är, dock har sammanhanget inlägget befinner sig i i några fall haft inverkan på min bedömning.
    /Moderator MuminMy
Svar på tråden Nä nu e jag arg!