• zmurfan

Älskade tygbindor

Här är en tråd för frågor och diskussioner om inköp, sömnad, materialval, skötsel och allt annat som kan vara värt att diskutera om tygbindor.

Varför föredrar jag och många med mig tygbindor?

- tygbindor är skonsamma mot underlivet då bindorna tillåter luften att cirkulera.
    - bekväma och sköna att använda.
    - miljövänliga mot både miljön i underlivet och utanför.
    - säkra då bindorna har ett spärrskikt som tillåter luft men inte vätska att passera.
    - ekonomiska, tygbindor kostar förvisso i inköp men sen håller dom länge.
    - utmärkt alternativ för den som har problem med svamp eller vestibulit.
    Fördelarna är många men för mig är dom framförallt bekväma att använda.

Förhoppningen med tråden är att fler skall upptäcka tygbindor samt att vi gamla rävar skall kunna utbyta erfarenheter! Så välkomna nya och gamla tygbindeanvändare!

Länkar finns i första inlägget i förra tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m38880762.html

• Svar på tråden Älskade tygbindor
  • zmurfan

Ny tråd igen.
    Välkomna hit!

• zmurfan

Varsågod Lizard.

Jag skickade ett gäng medans jag ändå startade om tråden. Tror jag bjöd in alla som skrivit på sista 3 sidorna.

• imsel

Tack zmurfan för länken!

Var ju där å skrev igår..eller i förrgår, tänkte att det var en månad kvar när det fortfarande gick att skriva i den {#lang_emotions_undecided}

Sov du lilla videung, än så är det vinter..
  • Yazlyne

Tack för länken zmurfan.

Älskar mina barn så jag går sönder.
  • Yazlyne

Är det någon som vet vart man kan köpa pul tyg som inte är i polyester? Jag grejar inte att sy i det, det fastnar i fingrarna och drar sig, så det blir inte snyggt.

Älskar mina barn så jag går sönder.
  • Marma

Hallo...tänkte bara kolla med er vilka tygbindor ni kan rekomendera efter förlossning? Har/hade menskopp innan jag blev gravid o tror inte den kommer funka riktig 100 för mig, mina 2 senste blöde jag mycket i 3-4veckor. Funtar nu på att köpa lite tygbindor o ha istället efter förlossningen....vad tror ni e bäst bara nattbindor eller? vill ju helst inte gå o byta hela tiden då jag har 2 till o vill gå ut lite med dom oxå... tänkte här om något borde ni veta

• Plutteli
    SmåläningsMamman skrev 2009-03-04 20:09:16 följande:
    Hallo...tänkte bara kolla med er vilka tygbindor ni kan rekomendera efter förlossning? Har/hade menskopp innan jag blev gravid o tror inte den kommer funka riktig 100 för mig, mina 2 senste blöde jag mycket i 3-4veckor. Funtar nu på att köpa lite tygbindor o ha istället efter förlossningen....vad tror ni e bäst bara nattbindor eller? vill ju helst inte gå o byta hela tiden då jag har 2 till o vill gå ut lite med dom oxå... tänkte här om något borde ni veta
    Tror extra tjocka nattbindor lär funka, tycker iaf mina egen sydda gör det. Sen vet jag att de finns de som använt vikblöja
Svar på tråden Älskade tygbindor