zmurfan skrev 2009-03-25 12:11:21 följande:
Asereht: Välkommen hit!Popolini har jag testat av de du räknade upp. Jag kör ju bara bindor och ingne menskopp och de har inget PUL i sig så för mig läckte de ganska mycket.Men som komplement till menskopp kanske de funkar bättre.
Tack tack.

Yamit skrev 2009-03-25 12:43:36 följande:
Jag har provat 11 soter (om jag nu inte raknat fel) och alla har de sina plus och minus. Det beror helt enkelt vad man ar ute efter. Vill man ha luftiga sa betalar man priset med att de blir tjockare medans de tunna blir mer innestangda. Sjalv gillar jag naturmaterial och koper inte (langre) med fuskmocka eller fleece narmast huden, daremot garna fleece som sparrskikt (eftersom det ar luftigare an PUL).Av de sorterna du namner sa hade jag inte valt MOE eftersom det ar fleece narmast huden och skulle kannas alldeles for instangt for mig.Moonbows har jag inte testat men väl en liknande sort som barnshop hade inne innan (WHAMarama), som ocksa hade ull och velour. De var bra men en aning korta och ullen (sparrskiktet) drog sig efter ett par tvattar sa att de blev sneda. Denna nya sorten ar ju langre och jag antar att ullproblemet ar lost sa dessa borde vara bra. Popolinis var lange min favoritsort eftersom jag ar ute efter luftighet, men de ar tjocka med 2 inlagg (maste ha kjol over). Har bade ekologiska och oblekta, men tyckte att de oblekta hade lite annorlunda passform (trots att de egentligen ska vara likadana) och foredrar de ekologiska. Har dock dessa som “hemmabindor” numera och anvander favoriterna (andra sorter) pa jobb. Fickan, som kan anvandas som trosskydd, skrynklar sig och ar inte alls bekvam som just trosskydd (om du nu tankt ha den som det tillsammans med menskoppen).Tipsar om Ecosoft som fortfarande finns for 35kr/st hos
Eilas.se. Lankar till en hel del kopstallen hittar du har (forsta inlagget i forra traden):
www.familjeliv.se/Forum-5-95/m38880762-1.htmloch sa finns det ett par har inne som syr till forsaljning (vet inte om allas lankar kommit med i inlagget i forra traden).Valkommen till traden.
Bra info, tack! Jag är själv känslig mot synteter och har känsliga slemhinnor så jag vill helst ha så mkt naturmaterial som möjligt.