• Anonym (HM)

Forts "ni som gjort en bröstförstoring"

Startar en ny tråd eftersom att den förra gick ut..

• Svar på tråden Forts "ni som gjort en bröstförstoring"
  • Anonym

Någon som vet en bra klinik runt stockholmsområdet där man kan göra bröstförstoring? Någon med egna erfarenheter?

• jguz
    Barnakär skrev 2009-03-21 21:16:11 följande:
    19 år med små men välformade bröst, ska jobba som en dåre i sommar, spara och skaffa och inviga ett par sillisar till nyår.Nu till frågan. Ni som gjort i Stockholm, har ni några för och efter bilder man kan få se? Vilka rekommenderar ni i Stockholm eller dess närhet (ex. Uppsala, Norrtälje osv)? Vad la ni in?En allmän fråga, någon som vet någon bra sida där man kan få se skillnaderna mellan de olika inläggen?En sista fråga som jag länge undrat, hur känns det? Känns det som innan eller känner man typ ingenting. Av någon anledning så ser jag framför mig att man inte har någon känsel all i brösten, att man typ bara har känsel i bröstvårtorna och att det känns som att man bara har någonting dött inom sig..?
    Jag gjorde mina i Linköping...

Det gick kalasbra att åka dit och hem...

Jag åkte själv för min man var hemma med barnen och kompisen som skulle följa med blev sjuk:( men det stoppade inte mig...heheh....

2 timmar efter operationen lämnade jag rummet och tog mig till buss och sedan vidare till tågstationen och hem till stockholm :) Nemas problemas.. visst hade jag lite ont men inte så jag grinade.

Jag gjorde min op för tre år sedan och jag har nästan samma känsel som innan... bara lite ovanför snittet som jag har bortdomnad känsla... = ingen känsel alls..
    Men det e inte nått som stör mig, har samma känsel som innan i bröstvårtorna ;)

Kram kram
  • Barnakär

Ah, jag tänkte mer generellt. Känns det verkligen som att man har ett främmande föremål innanför brösten, känner man inlägger precis under huden, som att det bara ligger någonting tunt över eller har man faktisk lite kött och känsel? Hehe, hoppas ni förstår!

Ska jobba nu i sommar och spara varenda peng! Vad vad det för någonting om ris jag uppfattade tidigare i tråden?

• MammasÄlsklingar
    Barnakär skrev 2009-03-22 00:03:00 följande:
    Ah, jag tänkte mer generellt. Känns det verkligen som att man har ett främmande föremål innanför brösten, känner man inlägger precis under huden, som att det bara ligger någonting tunt över eller har man faktisk lite kött och känsel? Hehe, hoppas ni förstår! Ska jobba nu i sommar och spara varenda peng! Vad vad det för någonting om ris jag uppfattade tidigare i tråden?
    Du kan lägga okokt ris i påsar du mäter upp dom i dl 400 i silikon e = 4 dl ris tex.
    Så kan du testa vilken stl som skulle passa dig bäst.
  • catya
    rasmusomiranda skrev 2009-03-21 09:25:10 följande:
    måste bara fråga kan man amma då man lagt in implantat haft mina ca 5 år nu och är gravid ligger under muskeln,, tacksam för svar.. innan jag blev gravid ville ja ej amma men nu har jag ändrat mig..klart ja ska  amma
    Vid bara förstoring ska det inte vara några problem alls.

Vid bröstlyft kan det i vissa fall inte fungera och vid bröstförminskningar så fungerar det sällan.

Jag har varit extremt orolig för det där med amning. Är gravid i v 38 och har gjort bröstlyft+förstoring och tänkt att det inte finns någon säkerhet för att kirurgen skruvat på sakerna rätt.
    Men i fredags upptäckte jag att jag läckte lite råmjölk, så mitt hopp för amning har väckts till liv, och kirurgen monterade nog allt rätt på mig.

Men, jag försöker trösta mig med att likaväl som en icke-opererad kvinna inte med säkerhet kan veta att amningen fungerar så kan inte en opererad göra det.
    Även om jag skulle klandra mig själv extremt nu om det inte fungerar.
  • catya
    Barnakär skrev 2009-03-21 21:16:11 följande:
    19 år med små men välformade bröst, ska jobba som en dåre i sommar, spara och skaffa och inviga ett par sillisar till nyår. Nu till frågan. Ni som gjort i Stockholm, har ni några för och efter bilder man kan få se? Vilka rekommenderar ni i Stockholm eller dess närhet (ex. Uppsala, Norrtälje osv)? Vad la ni in? En allmän fråga, någon som vet någon bra sida där man kan få se skillnaderna mellan de olika inläggen? En sista fråga som jag länge undrat, hur känns det? Känns det som innan eller känner man typ ingenting. Av någon anledning så ser jag framför mig att man inte har någon känsel all i brösten, att man typ bara har känsel i bröstvårtorna och att det känns som att man bara har någonting dött inom sig..?
    Op:ades på Akademikliniken vid Gärdet, Sthlm.
    Tog mig dit på egen hand men blev upplockad av sambon då jag skulle hem.
    Jag var snabbt på benen och upplevde inte smärtan som någonting jobbigt alls.

Kan absolut rekommendera dem.

Det bästa tipset är ändå att du går på så många konsultationer du kan för att få en uppfattning och känsla om klinik och kirurg.
    Vissa kliniker erbjuder gratis konsultation med en sköterska och sedan om du väljer att gå vidare så kan en konsultation kosta 500 med kirurg.

För bilder kan du ju googla runt och hitta de olika klinikernas hemsidor där de ofta har före/efter-bilder, med information om vad för implantat som använts.

Min känsel är kvar.
    Kanske något borttappad, men jag hade löjligt känsliga bröstvårtor innan, och det är nog snarare till det bättre för mig att jag haft snitt runt just dem.
    Även runt ankarärret har jag full känsel och känner fjäderlätta beröringar.
    Det är väldigt individuellt.
  • Barnakär

Ja för jag har fastnat för www.plastikinstitutet.se/ som har superfina före- och efterbilder och har nu nästintill bestämt mig för en konsultion hos dom trots att dom ligger på pass långt borta från Stockholm. Har också nästintill bestämt mig för att gå via armhålan, ärr är verkligen ingenting för mig och plastikinstitutet har aldrig haft några infektioner och liknande enligt deras hemsida och i priset ingår även en "kapselförsäkring" så att om det blir en kapselbildning (som dom har 1 på 300) så erbjuder dom att ordna det gratis.

Så, 2 dl okokt ris i varje bh motsvarar storlek, motsvarar det även vikt? Och föresten, vart vänder man sig om man vill veta hur många "anmälningar" eller "anmärkningar" kirurgen har?

• Anonym (Citadell)

Barnakär:
    Om du ändå ska åka till Malmö, kolla på www.citadellkliniken.com/. Jag har själv ännu inte gjort op, då ekonomin inte riktigt tillåter det ännu... Men jag var på konsultation hos Peter för snart ett år sedan och fick verkligen förtroende för honom och kliniken.
    Resultaten gillar jag ju självklart också.

• catya
    Barnakär skrev 2009-03-22 13:18:14 följande:
    Ja för jag har fastnat för www.plastikinstitutet.se/ som har superfina före- och efterbilder och har nu nästintill bestämt mig för en konsultion hos dom trots att dom ligger på pass långt borta från Stockholm. Har också nästintill bestämt mig för att gå via armhålan, ärr är verkligen ingenting för mig och plastikinstitutet har aldrig haft några infektioner och liknande enligt deras hemsida och i priset ingår även en "kapselförsäkring" så att om det blir en kapselbildning (som dom har 1 på 300) så erbjuder dom att ordna det gratis. Så, 2 dl okokt ris i varje bh motsvarar storlek, motsvarar det även vikt? Och föresten, vart vänder man sig om man vill veta hur många "anmälningar" eller "anmärkningar" kirurgen har?
    Hehe, mitt gamla jobb. HSAN, där kan du kolla upp kirurger som är anmälda. Bäst är att ha namn på kirurg eller klinik.
    Där kan du se både anmälningar och faktiska prickar de fått.
    www.hsan.se/

Bor du i Sthlm kan du mail/ringa in förfrågning och hämta upp kopior i receptionen, alternativt sitta där och bläddra igenom deras arkiv.
  • Barnakär

Så jag måste maila alternativt ringa, be dom ta fram kopior och sen åla förbi för att hämta upp dom? Ingen som har lust att rabbla upp allt i telefon? Eller ja, vi får hoppas att dom inte har SÅ mycket att berätta om honom!

Svar på tråden Forts "ni som gjort en bröstförstoring"