Forts "ni som gjort en bröstförstoring"
Startar en ny tråd eftersom att den förra gick ut..
Startar en ny tråd eftersom att den förra gick ut..
Jenny Güzel skrev 2009-03-18 14:16:12 följande:
Anonym (10 år sen.) skrev 2009-03-18 21:39:30 följande:
Svar till # 121
Försök att, hur svårt det än är, titta på din kropps proportioner, inte på brösten när du är på konsultation och provar och känner.
Jag har 300 och jag fick en D. Nu efter tre barn har jag C.
Och ja, 450 är gigantiskt på även de mest insjunkna tillplattade bröst.
Har din kroppsstorlek i övrigt mindre än storlek 40 så kommer det se extremt onaturligt och hårda ut.
Jag vill också trycka på att även jag, som "bara" tog 300,känner att de är tunga ibland och som sagt det var ju ett tag sedan..
Bristningsrisken (bristningar/strior) kan åxå vara större vid graviditeter , ju större implantat man väljer. (även om det inte är enda anledningen)
Något att tänka på.
Lycka till!
Anonym (xlnt) skrev 2009-03-18 22:06:48 följande:
Anonym (10 år sen.) skrev 2009-03-18 22:17:11 följande:
Anonym (10 år sen.)
Klart att jag har tänkt på risken för ryggvärk osv men efter vad även sköterskan sa så är runt 400 på en tjej med hyfsat "grov" kroppsbyggnad och som tränar flera ggr i veckan ingenting som påverkar ryggen. Men som sagt, det är ju sånt jag omöjligen kan veta nånting om själv :S
Grejen är att dom 450cc brösten jag tittat på (ca 100 st då) på nätet så ser dom inte så stora ut, självklart är dom åt det fylligare hållet men ändå inte så att jag tror att folk skulle glo ihjäl sig om dom kom gående med kläder över sig.. Har väldigt svårt för att tänka mig att jag skulle skaffa fler barn så det känns inte som nånting jag har i åtanke särskilt mycke. Jag är ju ute efter en d-kupa och runt 450 cc trodde sköterskan skulle göra att jag nådde upp till det, ska bli roligt att se vad kirurgen säger för det är ändå honom jag någonstans måste välja att lita på för när det gäller det tekniska på den här punkten så har jag ju faktiskt inte en jävla susning hur mycke jag än stirrat mig blind på bröst dom senaste åren :S Gahh så hemskt svårt det där med storleken..
Tusen tack för dina råd, uppskattar alla vinklar :)
Anonym (Äntligen!!!) skrev 2009-03-18 22:26:01 följande:
Inga problem xlnt.
Lycka till med dina nya boobs!
Som jag tidigare skrev så blev jag rekomenderad 475cc av sköterskan för att få D-kupa. Jag tog 460cc och det blev E-F-kupa...hmm. Synd att jag inte har kvar adressen till en community som min vän startade när vi op. Där delar man av sig av bilder etc. dock försvann sidan då jag bytte data.
Jag = 165 lång, 60kg, 460cc och Bh stl 75F eller 80DD(E) (blir förstor runt), Bh stl innan 80B eller 75C
Min vän1 = 168 lång, kring 57kg, 375cc och Bh stl 70F, Bh stl innan 75B eller 70C
Min vän2 = 173 lång, kring 60kg, 300cc och Bh stl 75DD(E), Bh stl innan 75A
Min vän3 = 157 lång, kring 50kg, 300cc och Bh stl 70DD(E), Bh stl innan A
Här fick ni kanske lite hjälp och tips :) Jag tror att det ofta blir lite större än vad man tror :D
Har ni frågor så passa på och ställ dem :)
Anonym (KKAB)
Kära nån då, haha nu blir jag ju verkligen rädd för bomb-faktorn ;) men en e-kupa silikon ser inte heller så där jättestor ut så jag gråter inte om jag kommer på det heller men däremot om de bli ännu större så blir det några steg för långt.. fan vill hoppa en vecka framåt.
Jag tänker lägga storleksvalet i kirurgens händer helt känner jag nu, han borde se vad som bli proportionerligt på mig och vad som krävs för att dom ska bli lika stora osv för jag vill ärligt talat inte tänka mer på storleken. Ena dan känner jag att de inte gör så mycke om dom blir lite "för" stora medan jag andra dan känner att jag vägrar vakna upp och känna att "lite mer kunde jag ju lagt i".. usch för det här! Jag får panik, ja kommer ju inte fram till nånting, jag velar bara ännu värre och nu bli rjag snart hysterisk för jag vågar inte ens hoppas på två bröst i samma storlek med bröstvårtor som inte ser ut som två världsatlas och som sitter i samma kommun.. gahhhh
tack för alla råd ni gett mig, uppskattas verkligen!