• Anonym (HM)

Forts "ni som gjort en bröstförstoring"

Startar en ny tråd eftersom att den förra gick ut..

• Svar på tråden Forts "ni som gjort en bröstförstoring"
  • Anonym (På väg mot op.)

Gelehallon inläggen har inte funnits i en livstid så man kan omöjligt veta om man behöver byta ut dem eller man kan ha dem hela livet.. finns ju ingen garanti på att dem håller i 70 år, alltså är ju vi försökskaniner till det, men förhoppningsvis slipper man byta ut dem.. tekniken går ju ändå bara framåt.

är det någon här som är runt 55-60kg 165-167 cm lång.. och har lagt in mer än 450? med en a-b kupa innan?

det är med storleken är ett evigt dilemma känns de som.. vill inte det ska bli för stort, men vill ju inte det ska bli för litet heller, hrm.. jag håller på att bli knäpp

• Anonym (75C-D)

Anonym (KKAB) skrev 2009-03-18 22:50:52 följande:

Som jag tidigare skrev så blev jag rekomenderad 475cc av sköterskan för att få D-kupa. Jag tog 460cc och det blev E-F-kupa...hmm. Synd att jag inte har kvar adressen till en community som min vän startade när vi op. Där delar man av sig av bilder etc. dock försvann sidan då jag bytte data. Jag = 165 lång, 60kg, 460cc och Bh stl 75F eller 80DD(E) (blir förstor runt), Bh stl innan 80B eller 75C Min vän1 = 168 lång, kring 57kg, 375cc och Bh stl 70F, Bh stl innan 75B eller 70C Min vän2 = 173 lång, kring 60kg, 300cc och Bh stl 75DD(E), Bh stl innan 75A Min vän3 = 157 lång, kring 50kg, 300cc och Bh stl 70DD(E), Bh stl innan A Här fick ni kanske lite hjälp och tips :) Jag tror att det ofta blir lite större än vad man tror :D Har ni frågor så passa på och ställ dem :)
    Det där stämmer nog inte generellt utan är individuellt.

Jag är 182 cm lång, väger 66 kg och hade 75A innan operationen.
    Jag la in 395 gr anatomiska geléhallon och har nu 75C.

Jag kan dock fortfarande tycka att de är lite stora men då var jag helt platt innan så det tar ju ett tag att vänja sig. Alla jag frågat tycker att de är väldigt proportionerliga ut på mig.
  • mitchi

svar till en del frågor.
    jag har inlägg som e släta och som heter PIP. jag behöver ALDRIG byta ut mina´. jag har livstidsgaranti på dom för om det skulle hända att dom går sönder så menas det att dom som för dom står för kostnaden för nya men dock får man betala operationen som ligger på ca 20 tusen. så sa dom till mig på konsulationen när jag va där.

• MammasÄlsklingar

Ser att ni pratar om stl.. jag e också skit kluven.
    Jag vill ha stora men hur stor stl ska man välja lixom :-S Jag har en C nu .. och jag testade med 400 ( ristestet) o d verkar vara bra .. men undra vilken stl jag får?

• jguz
    Anonym (xlnt) skrev 2009-03-18 22:04:35 följande:
    Jenny Güzel skrev 2009-03-18 14:16:12 följande: Hejhej :) vad kul att du har 450 cc, jag blev rekommenderad det på min konsultation men det låter ju GIGANTISKT :D Vad hade du för storlek innan? Vikt och längd? Framförallt hur blev dina bröst? Jag vill ju inte ha nått häng och har fått för mig att desto mer cc, desto större risk för häng, är jag ute och cyklar då? Ursäkta mina tusen frågor men de är ju bara 5 dagar kvar så skräck-känslan verkar vara här för att stanna ;)
    Jag hade en rätt så tom 75b-kupa innan..

Nu har jag 75 F eller 80 D-E (beror på tillverkare...)

Men de ser inte så stora ut på mig... Jag e 168 cm lång och vikten pendlar mellan 64-68...

Jag har haft mina i tre år och än så länge hänger de inte något :) Jag har lagt mina under muskeln och då är det mindre risk för häng än om man lägger över musklen.

Har du en mail adress kan jag maila dig lite bilder på mina boobs :)

Kramar Jenny
  • TereseA
    Jenny Güzel skrev 2009-03-19 19:47:37 följande:
    Jag hade en rätt så tom 75b-kupa innan.. Nu har jag 75 F eller 80 D-E (beror på tillverkare...) Men de ser inte så stora ut på mig... Jag e 168 cm lång och vikten pendlar mellan 64-68... Jag har haft mina i tre år och än så länge hänger de inte något :) Jag har lagt mina under muskeln och då är det mindre risk för häng än om man lägger över musklen. Har du en mail adress kan jag maila dig lite bilder på mina boobs :) Kramar Jenny
    hur mycket lade du in?..jag ä oxå 168cm o vägr 65kg..har 75a nu..
    Akiim är mitt liv 071004
  • jguz
    Anonym (10 år sen.) skrev 2009-03-18 22:11:17 följande:
    Svar till # 121Försök att, hur svårt det än är, titta på din kropps proportioner, inte på brösten när du är på konsultation och provar och känner.Jag har 300 och jag fick en D. Nu efter tre barn har jag C.Och ja, 450 är gigantiskt på även de mest insjunkna tillplattade bröst.Har din kroppsstorlek i övrigt mindre än storlek 40 så kommer det se extremt onaturligt och hårda ut.Jag vill också trycka på att även jag, som "bara" tog 300,känner att de är tunga ibland och som sagt det var ju ett tag sedan..Bristningsrisken (bristningar/strior) kan åxå vara större vid graviditeter , ju större implantat man väljer. (även om det inte är enda anledningen) Något att tänka på.Lycka till!
    Jag la in 450 och tyker inte att de e gigantiska...
    Inte hårda heller... kompisar har fått klämma och alla blir lika förvånade över hur naturliga de känns (har geléhallon, cohesive 2)

Jag e 168 lång och väger mellan 64-68 kg...
    Har storlek 38/40 i kläder...

Jag velade länge mellan att lägga in 400 eller 450.. och jag e glad att jag tog 450, känner nu att jag gärna hade tagit 500 om jag skulle göra om op... hehe...

Men vi alla e ju olika
  • jguz
    Anonym (Äntligen!!!) skrev 2009-03-18 22:26:01 följande:
    Anonym (10 år sen.) skrev 2009-03-18 22:17:11 följande: Du tror inte att inläggan var av annan kvalitet för 10 år sedan? Det var nämligen precis det kirurgen sa om det här med att behöva byta - dagens inlägg har livstids hållbarhet, det hade de inte förr. Men han kanske bara var oseriös och ljög, han vill väl inte ha tillbaka samma "kunder".
    Så sa min kirurg med och jag tror INTE att han e oseriös, han e professor i plastikkirurgi....
    Själva implantaten har jag livstidsgaranti på... om de skulle gå sönder eller liknande... I tio år får jag även halva operationen gratis om de skulle spricka.

MEN... många vill göra om sina ändå efter några år.. men det beror inte på att det e nått fel på implantaten...
  • jguz
    Anonym (På väg mot op.) skrev 2009-03-19 09:48:55 följande:
    Gelehallon inläggen har inte funnits i en livstid så man kan omöjligt veta om man behöver byta ut dem eller man kan ha dem hela livet.. finns ju ingen garanti på att dem håller i 70 år, alltså är ju vi försökskaniner till det, men förhoppningsvis slipper man byta ut dem.. tekniken går ju ändå bara framåt.är
    Precis...men vissa märken ger en livstids garanti på att de ska hålla livet ut...  så spara garanti pappret ni får på era boobs ;)
  • jguz
    TereseA skrev 2009-03-19 19:50:36 följande:
    hur mycket lade du in?..jag ä oxå 168cm o vägr 65kg..har 75a nu..
    Jag la in 450 cc, moderate plus profil, cohesive 2, bakom bröstmuskeln...

:)
Svar på tråden Forts "ni som gjort en bröstförstoring"