• Anonym (HM)

Forts "ni som gjort en bröstförstoring"

Startar en ny tråd eftersom att den förra gick ut..

• Svar på tråden Forts "ni som gjort en bröstförstoring"
  • Anonym (1)
    Frida87 skrev 2009-03-13 11:05:56 följande:
    Hejsan!! Har lite funderingra kring det här med bröstförstoringar. Bestämt mig redan efter första barnet att jag ska göra en, har sedan fått en till å väntar nu tredje. Undra över hur långt efter man fött barn kan mna göra en operation? När gjorde ni? Hur är det med amningen, hur långt efter att man slutat Amma kan man göra en?
    Hej!
    Har för mig att dom brukar rekommendera 3-5 månader efter avslutad ammning.
    Men det kan ju kanske vara olika. Beroende på var man gör sin operation.
    Ta kontakt med kliniken och fråga, för säkert svar.
  • MammasÄlsklingar

Anonym (1) skrev 2009-03-13 11:33:21 följande:

Hej!Har för mig att dom brukar rekommendera 3-5 månader efter avslutad ammning.Men det kan ju kanske vara olika. Beroende på var man gör sin operation.Ta kontakt med kliniken och fråga, för säkert svar.
    ja e nog olika där jag ska göra sa hon 6 månader ialf
  • Anorska

Hallå!

Ligger just nu o tar igen mig efter en bröstoperation o vilken pärs de har varit...Men helt klart värt det...
    Är de nån som har några frågor så e de bara att fråga på...

Jag har också några frågor om de finns nån här som har gått gravid med implantat och om de gick att amma och hur brösten såg ut efteråt?

//Anna

• Anonym (xlnt)
    Anorska skrev 2009-03-13 23:50:05 följande:
    Hallå! Ligger just nu o tar igen mig efter en bröstoperation o vilken pärs de har varit...Men helt klart värt det... Är de nån som har några frågor så e de bara att fråga på... Jag har också några frågor om de finns nån här som har gått gravid med implantat och om de gick att amma och hur brösten såg ut efteråt? //Anna
    Ah va kul, hur känns de? Vad har du lagt i? Var har du gjort? Det är nog vad jag undrar hittills ;)
  • catya
    Hallå! Ligger just nu o tar igen mig efter en bröstoperation o vilken pärs de har varit...Men helt klart värt det... Är de nån som har några frågor så e de bara att fråga på... Jag har också några frågor om de finns nån här som har gått gravid med implantat och om de gick att amma och hur brösten såg ut efteråt? //Anna
    Jag ÄR gravid, med implantat, just nu. Brösten har inte växt någonting ännu och jag är i v 37, dock är jag förberedd på en explosion när mjölken rinner till.

Gällande amning och utseende efteråt så vet jag inte än.
    Bara vid en förstoring ska amning inte påverkas alls.

Jag har gjort lyft och förstoring och då finns det en risk att kirurgen pillat på bröstvävnaden så amningen kanske inte fungerar.

Vid förminskning sägs det inte gå att amma, just för att man där tar bort bröstvävnad.
  • Anonym (xlnt)

Söta Nasse skrev 2009-03-13 08:37:39 följande:

nån somvet vilken/vilka tillverkare kosmetisk kirurgi använder sig av?
    Vet inte om du fått svar på din fråga men annars använder kkab sig av PIPs och mentors. Men har även hört om några tjejor som har fått nagors monterade där :)
  • Anonym (xlnt)

Anonym (KKAB) skrev 2009-03-13 11:09:52 följande:

Hej hej! Jag gjorde en op. på Kosmetisk Kirurgi i Falköping för drygt 3 år sedan och då använde de sig av märket Nagor och Mentor. Nu kanske det är annorlunda. Har ni några frågor så svarar jag gärna :)
    Vi vill så klart veta allt det där klassiska, som vad du lade i, dina mått och hur mycke :) Jag ska också opas på kkab, nästa vecka närmare bestämt :s vilken kirurg hade du? Nu har ju du ändå haft dina ett tag - Vad har du för plus och minus? Framförallt, finns de nått du önskar du gjorde annorlunda?
  • Anonym (xlnt)

Angående amning och dess påverkan på brösten, min kompis fick höra på sin konsultation att om man är noga med att hålla upp brösten med en bra bh hela vägen och även efter avslutad amning så att man ger huden möjligheten att dra ihop sig så ska det iallafall inte total förstöra sillisarna..

• Aquagreen
    Hallå!Ligger just nu o tar igen mig efter en bröstoperation o vilken pärs de har varit...Men helt klart värt det...Är de nån som har några frågor så e de bara att fråga på...Jag har också några frågor om de finns nån här som har gått gravid med implantat och om de gick att amma och hur brösten såg ut efteråt?//Anna
    Grattis till nya bröst, jag har haft 2 graviditeter med brösten, dom växte inget under graviditeten men när mjölken rann till vart dom enorma.
    Dom vart mjuka o lute hängiga efteråt så¨ska fixa om dom nu till hösten, går från Mentors moderate profile till runda hallongele extrahögprofil.
  • Anonym (KKAB)

Jag har Nagors mellanprofil, var rädd att få "strutiga" bröst av högprofil (beror såklart på hur brösten ser ut innan). Mina mått vid op. var 1.65 och 60kg (gick sedan både upp och ner i vikt, gick kanon) och jag lade in 460cc i varje.

Min kirurg var dr. Avni Abdui och han var helt underbar. Har även bra info om dr. Ivan Letterfors.

Något som absolut blir svårare efter op. är träning, men man vänjer sig efter ett tag. Sedan ett stort minus är att du både ser och känner dig större än vad du är när brösten blir större (jag känner mig alltså tjockare och ser även tjockare ut).

Annars var detta något som jag hade funderat på i flera års tid, så i det stora hela är jag nöjd. Ett tips är att inte gå för stort, bästa är om man kan framhäva med en bh, blir det för stort är det mycket svårt att hitta snygga bh:ar.

Vilken kirurg ska du ha? Hur ser dina mått ut och hur mycket ska du lägga in?

Anonym (xlnt) skrev 2009-03-14 09:35:57 följande:

Anonym (KKAB) skrev 2009-03-13 11:09:52 följande:
    Vi vill så klart veta allt det där klassiska, som vad du lade i, dina mått och hur mycke :) Jag ska också opas på kkab, nästa vecka närmare bestämt :s vilken kirurg hade du? Nu har ju du ändå haft dina ett tag - Vad har du för plus och minus? Framförallt, finns de nått du önskar du gjorde annorlunda?
Svar på tråden Forts "ni som gjort en bröstförstoring"