• Anonym (HM)

Forts "ni som gjort en bröstförstoring"

Startar en ny tråd eftersom att den förra gick ut..

• Svar på tråden Forts "ni som gjort en bröstförstoring"
  • MammasÄlsklingar
    mitchi skrev 2009-03-16 21:31:13 följande:
    jag e 170 lång och väger förmycket 77kg men e påväg ner. ska ner till 70 innan midsommar.
    Ah!
    en fråga kan inte brösten bli konstig om man går ner efter op?
    Jag e 171 pendlar mellan 63-65 nu. Skulle vilja gå ner något kilo så ska
    försöka göra d till Juni då jag ska göra brösten o magen o fettsugning.

Söta Nasse skrev 2009-03-17 06:57:12 följande:
    vem är det som rekommenderar storlek på inlägg hos kosmetisk kirurgi? sjuksköterska eller kirurgen?
    det gör väl alltid kirurgerna?
  • Söta Nasse

men det är väl inte kirurgerna man träffar på konsultationen?`

läste på nån sida att en viktnedgång/uppgång kan påverka resultatet. tror att det var på strandkliniken det stod på. kan ju vara värt att läsa

♥ Renoveringen är igång redan ♥
  • MammasÄlsklingar

Söta Nasse skrev 2009-03-17 09:30:42 följande:

men det är väl inte kirurgerna man träffar på konsultationen?`

läste på nån sida att en viktnedgång/uppgång kan påverka resultatet. tror att det var på strandkliniken det stod på. kan ju vara värt att läsa
    Jo! Jag träffade min kirurg Oya
    Ja fast det beror kanske iof på hur mycket man går ner o upp 5 kilo spelar nog ingen större roll skulle jag tro .
  • Anonym (xlnt)

Söta Nasse skrev 2009-03-17 06:57:12 följande:

vem är det som rekommenderar storlek på inlägg hos kosmetisk kirurgi? sjuksköterska eller kirurgen?
    På din konsultation träffar du en sköterska som ger dig en rekommendation efter att du klargjort dina önskemål. Sen på operationsdagen träffar du kirurgen där det slutliga valet görs.
  • Anonym (KKAB)

Jag träffade först sköterskan på konsultationen, där rekomenderade hon först stl. efter min önskan. Sedan träffade jag kirurgen och pratade igenom och provade ut stl. Blev ungefär det som sköterskan rekomenderat, lite mindre dock.

Jag gick först upp 15kg efter op. sedan snabbt ner 17kg, och det hade ingen inverkan på mina bröst, men det är nog väldigt olika. Men att gå ner några kg spelar nog inte alls ngn roll.

Lycka till!

• mitchi
    MammasÄlsklingar skrev 2009-03-17 09:26:02 följande:
    Ah! en fråga kan inte brösten bli konstig om man går ner efter op? Jag e 171 pendlar mellan 63-65 nu. Skulle vilja gå ner något kilo så ska försöka göra d till Juni då jag ska göra brösten o magen o fettsugning. Söta Nasse skrev 2009-03-17 06:57:12 följande: det gör väl alltid kirurgerna?
    visst kan det påvärka lite grann men jag tror nte det gör det så mtcket faktist. kolla på dom som fått barn och ammat och så.
  • Anonym (xlnt)
    MammasÄlsklingar skrev 2009-03-17 09:36:39 följande:
    Söta Nasse skrev 2009-03-17 09:30:42 följande: Jo! Jag träffade min kirurg Oya Ja fast det beror kanske iof på hur mycket man går ner o upp 5 kilo spelar nog ingen större roll skulle jag tro .
    Jag har också läst om viktminskning efteråt, gick upp 5 kg nu när jag slutade röka :O Jag vill också ner iaf 5 kg och kommer ju inte hinna det till på måndag och dessvärre verkar det som om de kan förstöra brösten en del med bara de... :/ men jag får väl helt enkelt ha en bra sporttopp på mig efter viktnegången nattetid osv och hoppas på att huden kan dra ihop sig lite ändå :s
  • mitchi
    Anonym (KKAB) skrev 2009-03-17 10:26:37 följande:
    Jag träffade först sköterskan på konsultationen, där rekomenderade hon först stl. efter min önskan. Sedan träffade jag kirurgen och pratade igenom och provade ut stl. Blev ungefär det som sköterskan rekomenderat, lite mindre dock. Jag gick först upp 15kg efter op. sedan snabbt ner 17kg, och det hade ingen inverkan på mina bröst, men det är nog väldigt olika. Men att gå ner några kg spelar nog inte alls ngn roll. Lycka till!
    hur gjorde du för att gå ner?? e lite nyfiken eftersom jag vill gå ner.
  • Anonym (xlnt)

Anonym (KKAB) skrev 2009-03-17 10:26:37 följande:

Jag träffade först sköterskan på konsultationen, där rekomenderade hon först stl. efter min önskan. Sedan träffade jag kirurgen och pratade igenom och provade ut stl. Blev ungefär det som sköterskan rekomenderat, lite mindre dock. Jag gick först upp 15kg efter op. sedan snabbt ner 17kg, och det hade ingen inverkan på mina bröst, men det är nog väldigt olika. Men att gå ner några kg spelar nog inte alls ngn roll. Lycka till!
    Påminner mig om din viktnedgång hela tiden så känns det lite mer betryggande
  • Anonym (xlnt)
    mitchi skrev 2009-03-17 10:39:36 följande:
    hur gjorde du för att gå ner?? e lite nyfiken eftersom jag vill gå ner.
    Det undrar jag med :)
    när jag gick ner 15 kg för några årsedan så funkade det här:
    promenera en timme innan frukost om du har möjlighet och ät sedan två kokta ägg till frukost. Jättebra om du även hinner med en rask promenad på eftermiddagen då man oftast börjar bli trött för att få igång förbränningen igen. Jag gick ner 15 kg på 3 månader och de tyckte jag var helt okej tidsmässigt.
Svar på tråden Forts "ni som gjort en bröstförstoring"