Svar på #36
Jag gick upp 15kg efter op. (på 3månader), sedan gick jag ner 17kg på (2,5månad) och brösten blev bara snyggare efter -17kg :) Så jag personligen tror inte att det är någon fara. 67kg till 173 tycker jag inte låter mycket, men om du vill gå ner 5kg tror jag inte att det kommer göra ngt med dina "nya" bröst.
Jag hade B-C innan och skulle hamna på en D enligt sköterskan med 475cc. Jag valde 460cc och det blev F, hmm.
Jag tycker att det kan vara svårt att hitta kläder ibland och hade då önskat att dem var lite mindre, för att inte tala om bh:ar, är jättesvårt att hitta snygga bh:ar, så har någon tips på snygga bh:ar säg gärna till!? Sedan blir man ofta "blind" själv och tycker att dem är rätt små (vilket inte är fallet).
Vad gäller träningen så är det en olustig känsla som infaller, men man vänjer sig, det lovar jag :)
Rekomenderade kirurgen mellanprofil så kör på det, jag blev inte rekomenderad högprofil då mina bröst då kanske skulle inta en "strutig" form, och det ville jag absolut INTE ha.
Bara att du skriver alla frågor du har, jag försöker svara mer än gärna :)
Anonym (xlnt) skrev 2009-03-15 10:56:11 följande:
Anonym (KKAB)Jag är 173 lång och har gått upp till 67 :O från 63 på två veckor. Har slutat röka... :s Vilket betyder att jag försöker gå ner som en idiot nu, är livrädd för att brösten ska bli hängiga efteråt när jag gått ner dom där 7 kg jag vill ner, tror du det är någon fara? Hur mycke har du gått upp och ner och hur påverkade det brsöten? Med en vecka kvar till op så känns de bara hemskt för de gick så himla fort att gå upp men neråt är ju alltid betydligt svårare.. Ja det där med att känna sig tjockare känns ju inte alls roligt.. samtidigt kanske det är bra för peppningen till att sköta kost och motion lär ju gå på högvarv ;) Vad hade du för stl innan och vad landade du på efteråt? Tycker du att dina är elgrande eller kan du se "anständig" (hittade inget bättre uttryck :D ) ut med?I dagsläget tänker jag nog runt 400 cc, vill ha mentors men vi får ju se vad kirurgen tycker blir bäst, det blir Stefan Modin. Har varit inne på mellanprofilen hela tidne men har börjat fundera kring högprofil istället för jag absolut inte vill ha nått häng, vilket ju kan bli svårt då jag redan har lite bröst och efter amningen så finns de ingen vidare form på dem kvar.. Men de kanske itne kan hjälpa lite med högprofil då? På vilket sätt blir träningen svårare? Känner du av att implantatet flyttar på sig när du tränar? Tusen tack för dina svar och ursäkta mina tusen frågor men det är ju snart dags här och snurret i huvudet blir ju äääännu värre :)