• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • Cia o krabaten
    lurksmulan skrev 2009-05-14 13:17:02 följande:
    Cia: Men menar du 5% utspritt på 3 lån som t.ex 3%+1,5%+1,5%? eller menar du 5%+5%+5%?
    Skrev jag 5%?.
    Kolla på din bank vad räntorna ligger på. Det beror ju på hur länge man binder.
    Just idag harmin bank tex:

1 år 2,15 %
    2 år 2,80 %
    3 år 3,45 %
    5 år 4,25 %
    10 år 5,15 %

Den rörliga ligger oftast lägst.
    Så ska du låna tex 1 mille så dela det på 300 + 300+ 400.
    Lägg tex 400 rörligt (säg 2% just nu kanske)
    300 på 2 år =2,15%
    300 på 5 år 4,25%
    Och räkna på det.
    Och sedan skulle vi klara en fördubbling av räntan ville banken.
  • MagdaA
    angiee skrev 2009-05-14 13:45:40 följande:
    Vore ju mysigt med en till bebis men så länge F:et hänger blir det inga fler bebisar!Det är KNIIIIP på hög nivå här nu & träningsvärken är här
    F:et hänger?
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MrsMurphy

Lurkan: Förhandla vilt med bankerna om räntan för man brukar kunna få ränterabatter. Vi har det uppdelat på 2 lån, båda rörliga och just nu har vi ränta på 1,55 på dom.

Och vi har förbrukat 25-30% mindre el sen luftpumpen installerades. 

Har ågren om inskolningen här för vi verkar ju aldrig få till det. Hon blev ju sjuk förra veckan och fortfarande hemma och nästa vecka bär det norrut till årets vedhuggning så då är vi borta från onsdagen. Veckan efter det är det stängt på förskolan på torsdagen och fredagen så hur vi än vänder och vrider så verkar man ju inte få till nåt vettigt för man vill ju inte att det ska gå för många dagar mellan tillfällena.

Man vill ju inte göra om och lämna och sen att det ska gå 5 dagar till nästa gång... *suckar*

Allt är såååååååå naturligt så...
  • MagdaA

Micke fyller år idag. ska bli spänande å se om han gillar kläderna jag köpt, OCH, om dom passar! En skjorta och en tröja som jag tycker var supersnygga.

varit ute och grejat lite på gården. Alex försökte locka på en mask ungefär som man lockar på en katt

Dax att fixa middag nu, blir flygande jacob och ris, smaskens

• jazzy
    lurksmulan skrev 2009-05-14 13:51:24 följande:
    Vi tänkte dela upp det på tre delar men kanske låta det vara rörligt ett tag till. Hur mycket har ni tjänat på att sätta in luftvärmepumpen förresten?
    tja..ingen aning. Men det blev 1000 kr mindre i el för april månad.
    3 barnsmamma
  • Kickan 84

Om man är flitig behöver man bara knipa dagligen de första 3 månaderna efter förlossningen, och då ska man knipa flera gånger per dag, vid varje matning/amning rekommenderas. Men efter det så räcker det om man gör det någon gång ibland när man kommer ihåg, så sa min gynläkare när jag var på spec-efterkontrollen.

• MagdaA

jag är/var jättedålig på att knipa. har inte märkt av några problem som tur är.

• Kickan 84

Magda: Hade heller inga problem efter första förlossningen trots slarv med knipandet... men det är annorlunda nu

• MagdaA

Kickan: hur ter sig problemen?

Lite intimt nu, men det är ni väl vana här? jag har fått som en svidande känsla i hönan. som om slemhinnorna är känsliga för när jag kissar t ex, eller torkar mig på toa så svider det. inte uvi. för det svider liskom inte av kissandet, utan mer skring slidan...nån som fattar?

• Kickan 84

Magda: Har jätteproblem med att göra nr 2 bland annat, för muskulaturen sitter inte ihop som den ska, därav kommande operation.

Låter ju som det jag hade efter att J föddes, var någon slags svampinfektion, fick en speciell kräm med kortison + penicillin så försvann det på några dagar.

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7