• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • Thezzizen

Lurka, vad skönt att dina ögon var bra!  förstår att de är läskigt, hade synbortfall ett tag på bb och blev skiträdd, iof fick ja ju tinnitus också, så det var nog av ansträngningen..

Armen ja, den är lika idag, ska få mig idiotförklarad på vc kl tre

Magda, häftigt med björnspår!

*Lovisa 071006* *Noel 090501*
  • Cia o krabaten

Magda: Lika bra att lita på hunden där.
    Hästarna reagerar ju också, men det kan ju lika bra, eller tom oftast, vara en räv eller ett rådjur.
    Det sägs att vi har mycket LO i våra skogar och det kan ju bli läskigt om det vill sig illa...

• MagdaA

Cia: här finns också lo. för inte så länge sen såg jag faktist en hona med 3 ungar. visste itne ens att vi hade lo här i krokarna. lite läskigt med björn dock. i höstas var en björn och försökte ta sig in i älgslakteriet vi har i byn, å de ligger bara ca 30 meter från bostadshus...

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Hannnas

magda... björn FY så läskigt! vi hade en här nere för nåt år sedan... huvva

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • Cia o krabaten

Magda: Ja björn har ju blivit mindre och mindre folkskygga och de kan ju onekligen göra riktig skada både på saker och människor

Men inte är det så vanligt med lo-angrepp heller?
    Kanske tar de mest vilt och ett och annat får?
    Var lite orolig för fölet i somras, men hon klarade sig ju bra.

• MagdaA

Cia: Loa är riktigt folkskygga, därför man nästan aldrig ser dom. jag hade ju turen att få se en hona men 3 ungar, men när jag träffade en granne som är jägare blev han förvånad, han som är si skogen mycket hade aldrig sett nån. däremot är dom farliga på att ta både vilt och typ katter, kaniner, hundar osv. Jägaren jag träffade tyckte de va mest synd att dom tog hans harar

• Cia o krabaten

Magda: OK, men de ger sig mest på sånt smått iaf?
    Jag tror tom att det är vårt landskapsdjur förresten
    Men jag har heller aldrig sett ngn.
    Annars kan man ju komma riktigt nära när man är till häst för djuren tror inte tat dte är människor som kommer
    Har varit riktigt nära rådjur flera ggr och syrran har haft ett ganska läskigt nära möte med en älg!

• MagdaA

Cia: ja mest smådjur. typ hare, räv, katter å så.

nä. måste göra ett ryck nu. högar av tvätt som ligger...jobbat så mkt i veckan och hamnat efter med allt.

dag 28 idag förresten och ännu ingen mens. jag börjar ju nästan ha normala cykler ju! jag som brukar ligga på 23-26 dagar.

• Hannnas

Tack magda för påminnelse... jag borde slänga in tvätt här med... trist... men man får passa på när M sover, snorpis är ju lätthanterlig men M är full gas i som vanligt o jag är supertrött o inte fått sova inatt...

Tacksamt nog kommer A hem en sväng o tar med sig M ut i skogen... o vet ni, jag SKÄMS för att jag tycker det ska bli skönt för M är ju bara så underbar, världens gladaste o finaste o så tycker jag det ska bli skönt att han åker en sväng... känner mig verkligen som världens sämsta mamma *tårar trillar*

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • MagdaA

Hanna: varför inte sovit? å du, än om barnen är snälla osv så kan det vara skönt med lite lugn en stund. helt normalt å inget att skämmas över!

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7