• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • numberone

Hej!

Idag är det bara tre veckor kvar och jag håller på att gå åt av nervositet.... Tur att jag har mycket att göra så jag inte behöver gå å tänka på det hela tiden....

• lurksmulan
    Kickan: Duplo är ju bäst! Laban älskar fortfarande det, vi känner att han är för lite för vanligt lego. Han har hur mycket duplo som helst. Nu när patentet är borta finns det ju en "kopia" också som passar med vanligt duplo men som är ca 700 ggr billigare.

Thezz: Inget av mina barn är döpta så av den anledningen kan jag inte svara, men jag känner spontant att det inte skulle spela mig någon roll om det var på samma ställe eller inte. Känn efter vad som är viktigast för dig!

NO: Åh vad spännande!! Stor kram!
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • lurksmulan

Jag måste berätta, det är så roligt. I fredags var Laban och J i badhuset. När de var klara och skulle klä på sig började Laban med att säga högt och tydligt att pappa var en skurk. Sen övergick han till att deklarera med hög röst att pappa minsann hade på sig trosor hemma, svarta trosor!
    Laban har blandat ihop det lite. Jag har ett par svarta trosor som påminner om ett par av min mans kalsonger. De är svarta, helt enkelt. Och det räcker väl för Laban.

Dessutom såg han reklam häromkvällen. För typ V75 eller nåt, när det är massa hästar som springer genom en stad och så säger en röst att i helgen är det massa snabba hästar i Stockholm. Då kom han springandes och sa "det kommer springa en massa snabba hästar i stockholm i helgen mamma". Han tror väl att de kommer springa på gatorna precis som i reklamen!

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • Honeyflowers

Inte blir det konstigt heller. Vi döpte Max uppe i H-sand (där jag är född och uppväxt) och ska nog döpa denna bebis där vi bor nu, i E-tuna, fast det dopet blir nog där min man är född och uppväxt, en bit utanför E-tuna. Orkar inte flänga 50 mil med 2 små barn känner vi. 5 mil är lite kortare och enklare att åka.

Thezzizen skrev 2009-05-25 13:12:13 följande:
    Nu har jag lunchat lite, ska snart hämta på dagis o lilleman sover som vanligt... Enda fördelen med allt detta sovande är ju att man får lite gjort här hemma...Kicka,  jag vill också hitta massa saker!  Och Duplo! Det är ju superlyxigt att hitta bara sådär,..  Och stringhyllor också!  Lycka till med uppsatsen!Vi ska till lekparken efter mellis vi, ska se om jag lyckas packa med mig båda ungarna . Det är fullt sjå med två stycken måste jag säga ibland..Ni som har två barn o är döpta måste fråga er. Håler på o flundrar på dop till lillkillen här i sommar. Vi ville ju döpa lovisa i min gamla dopkyrka men det fanns ingen mjölighet då då de inte har öppet så ofta o dessutom var det ju mitt i vintern. Nu vill jag j döpa llillkillen där istället.  Men blir det konstigt om de inte är döpta i samma kyrka, eller är jag kinkig?
  • MagdaA

Thezz: klart att det inte spelar nån roll! Vi är 7 syskon och är döpta på olika ställen allihopa, de du

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MizzLizzy

ZAGO: Inte oroa dig det kommer att gå finfint på UL!!

NO: Wow 3 veckor!!! Förstår att du är nervös, men det kommer att gå så bra så bra.

THEZZ: Jag hade inte heller tyckt att det spelade någon roll att barnen är döpta i olika kyrkor.

LURK: *fnissar* Vilka underbara kommentarer L gjorde! J måste ha varit överlycklig Barn är verkligen härliga!

Sitter på jobbet och väntar bara på att få åka och hämta F. Har inget direkt att göra så det känns som om jag bara sitter av tiden... Kanske skulle smita lite tidigare.
    P har åkt och jobbat igen. Känns ok, men trist speciellt när vi haft en så mysig helg.
    Men nu när man själv jobbar så går ju tiden väldigt fort så snart är han hemma igen.
    Fanny är så rolig nu. Hennes prat har verkligen exploderat sista veckorna och hon härmar allt man säger. Lär sig nya ord varje dag känns det som. Sötisen. Sen ska hon hjälpa till med allt man gör. Diska och dammtorka hör till favoriterna
    Vi har köpt ett eget litet diskställ med tillhörande plasttallrikar som hon får diska.

♥ Fanny ♥ 080130 Lillebror BF 091108
  • numberone

lurk & gallina:

Mmm det är väldigt spännande! Känns så konstigt dock att verkligen ha ett datum.... Nu SKA det gå bra och bebisen SKA vara helt friskus...

• zagolik

WOW!!!! Håll nu tummarna för oss!!!! Idag släpptes en 4:a här på söderhöjd i varberg. Hög hus med super utsikt!!!! Jätte fräscha lägenheter och superfina! Vi har jätte lång kö tid (jätte mkt mer än snittet var på den som fick 4:an sist det var ute) Så vi har nog en mkt god chans om ingen med ännu längre tid söker såklart. Åhhh! Det vore så bra för då kan vi bo där och sälja våran lägenhet och bli av med lånen och sen få en bättre koll på ekonomin. Vet exakt vad vi kan köpa hus för när vi hittar nåt nästa gång. Varit så osäkert iom att vi hade denna lägenheten.

Kanske skiter sig men den 21 juni får vi veta!

Så håll alla tummar & tår

♥ Emil 080327♥ väntar på bebis BF 091027♥
  • zagolik

Menade 1 juni får vi veta inte 21 juni!!! Då hade jag blivit galen

♥ Emil 080327♥ väntar på bebis BF 091027♥
  • Kickan 84

Lurkan: Eftersom vi fyllde badkaret med det jag och bröderna hade som små så tror jag inte att vi behöver mer, men bra tips ändå!

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7