• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • after eight

Hanna: Sådan var Isabel, hon åt hela tiden på kvällarna. Jag fick höra att det berodde på att mjölken var tunnare på kvällen och därför blev hon inte mätt. Med Vincent gjorde jag så att jag gav honom flaskan med ersättning på sista kvällsmålet. Men jag har ju haft två kolikbarn och det är banne mig inte kul. Just det där att de är otröstliga brukar ju vara ett säkert tecken på magknip. Stackars lille Noel.

Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • Hannnas
    after eight skrev 2009-05-26 13:44:05 följande:
    Hanna: Sådan var Isabel, hon åt hela tiden på kvällarna. Jag fick höra att det berodde på att mjölken var tunnare på kvällen och därför blev hon inte mätt. Med Vincent gjorde jag så att jag gav honom flaskan med ersättning på sista kvällsmålet. Men jag har ju haft två kolikbarn och det är banne mig inte kul. Just det där att de är otröstliga brukar ju vara ett säkert tecken på magknip. Stackars lille Noel.
    ahh ja det är klart! smart man är som inte ens tänkt på det fast jag eg vet det

Begreppet "amningshjärna" börjar verkligen visa sina rätta sidor numer gör inte annat än att fråga A vart jag har lagt det el det..
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • lurksmulan

Hanna: För vissa blir tyvärr amningshjärnan permanent till slut. *pekar på sig själv*

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • MagdaA

hej hej tjejer! varit och grillat med jobbet nere vid tjärn. Riktigt trevligt. Alex avslutade dagen med att plaska ut i vattnet i bara gympaskorna. tur vi hade torra brallor och strumpr med.

vi bor nästan ute nu. har hur mycket som helst att göra. gräst ihop endel av åker med gräsmattan, höll på å kratta hela em igår så nu ska det bara sås. hade tänkt oss en rönnhäck först, men nu funderar vi på staket och några björkar...får se vad det blir. Har även gjort iordning mitt jordgubbsland, ska snart ta tag i en slänt där jag hade tänkt mig ett stenparti och lite marktäckare.

nu ska jag försöka få tag på tanten på FK. Hade bestämt att jag skulle ringa igår men hon svarade ju aldrig...

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MrsMurphy

Hanna: Här är det kirskål, maskrosor, mördarsniglar, liljebaggar, röd och svartmyror och nu sist men inte minst en massa löss på rosorna så lycka till med de nya buskarna...

Allt är såååååååå naturligt så...
  • Hannnas
    lurksmulan skrev 2009-05-26 14:12:04 följande:
    Hanna: För vissa blir tyvärr amningshjärnan permanent till slut. *pekar på sig själv*
    hahaaa ja jag befarar att du har fasansfullt rätt och att det kommer att vara ett bestående men även här
    MrsMurphy skrev 2009-05-26 15:45:18 följande:
    Hanna: Här är det kirskål, maskrosor, mördarsniglar, liljebaggar, röd och svartmyror och nu sist men inte minst en massa löss på rosorna så lycka till med de nya buskarna...
    Låter ju skitkul det där kirskålen o sniglarna är väl iof värst... fy... *förbannar den som uppfann kirskålen*... här är tomten så stor att maskrosorna tyvärr får härja fritt på delar av tomten ... o rosorna tänker jag fasen skydda med mitt liv ...

Ska iväg imorgon o kika på plantor till en häck med luktschersmin med perfa att ha i närheten av komposthögen...
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • Thezzizen
    lurksmulan skrev 2009-05-26 14:12:04 följande:
    *räcker upp handen*  Är permanent här också kan jag säga....
    Hannnas skrev 2009-05-26 13:36:01 följande:
    Jobbigt om N har ont i magen hur märker du att det är det? Y kan vara hysteriskt arg innan vi ska lägga oss men hon vill bara äta o äta, som om det inte räcker... trots att det finns...
    Det är attackskrik som gäller  o han tar i så han blir helt röd. Sedan är typiskt att han kniper och sparkar med benen. Och att det inte funkar med tröstning, napp eller mat...

After, hur länge hade era besvärligt med magen+?
    *Lovisa 071006* *Noel 090501*
  • zagolik

Tack så mycket tjejjer!

♥ Emil 080327♥ väntar på bebis BF 091102♥
  • lurksmulan
    Thezz: Ja men du slutade inte amma för snart två år sen! {#lang_emotions_kiss}
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7