• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • Hannnas
    Gizmo 75 skrev 2009-06-01 14:32:45 följande:
    Hej tjejer!Oj, vad varmt det är idag! Just nu är det ca 30 grader i skuggan! Men man ska väl inte klaga! Resten av veckan ska ju bli skit sägs det...Men det är ju lite jobbigt att vara ute med lilleman nu när det är så här varmt.Hade planer på att fixa iordning lekstugan idag, men det får nog bli lite senare i så fall.En fråga:Ni som har en syskonvagn. Vad har ni för någon och vilka är för- resp nackdelarna?Lättja: Visst köpte du en Vibe? Nöjd?
    Giz... vi har en vibe, är kanonnöjd... skulle aldrig kunna varit utan mjukliften dock...

NO... vi smörjde Måns förra sommaren, o då var han inte 1år... hellre för tidigt och inte bränd än alternativet kände jag... annars är väl rek ca 1 år men det är ju inget magiskt med den dagen och det är som sagt rek inte lag...
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • Gizmo 75

Hanna:
    Ok, men känns det inte konstigt att lägga lillan "där under"?
    Och hur blir det sen när den minsta ska sitta där bak med tanke på att det mer är som en stol? Inget liggläge precis.
    Vi är inte helt nöjda med våran BT pga att den blir relativt stor när man fäller ihop den och ska ha in den i bilen. Så vi kikar runt lite på annat.

Sara 920929 *-*-* Julia 070902 *-*-* Douglas 090228
  • after eight

Det viktigaste, förutom solkrämen är väl solhatten, för min del. Jag har ju väldigt "pigmentrika" barn, men jag smörjer dem med 50 ändå. Men solhatten är jag stenhård med. Jag har fått solsting ett par gånger i mitt liv, bland annat som väldigt liten och det är läskigt.

Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • Hannnas
    Gizmo 75 skrev 2009-06-01 15:12:12 följande:
    Hanna:Ok, men känns det inte konstigt att lägga lillan "där under"?Och hur blir det sen när den minsta ska sitta där bak med tanke på att det mer är som en stol? Inget liggläge precis.Vi är inte helt nöjda med våran BT pga att den blir relativt stor när man fäller ihop den och ska ha in den i bilen. Så vi kikar runt lite på annat.

Känns helt ok... när hon ligger nu så är det ju inte värre än att ligga under sufflett... ser ju ut mer t o m... o sen i "stolen" så är det ju inte värre än i babyskyddet... sitter ju inte timvis där heller... el så känner jag nu iaf

AE... har köpt en skiitfin solhatt... han vägrar fullständigt!

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • lurksmulan

Hanna: Laban vägrade också solhatt när han var yngre. Polly älskar däremot Labans gamla som han hade på sig i sammanlagt 30 sekunder för två somrar sen.
    Nu har han keps och då går det hur bra som helst.

För oss blir det en tur till optikern när jag slutat jobba. Vi måste justera in Labans glasögon när han har lappen på sig för nu åker de ner hela tiden och det är tänkt att han ska börja med lappen på dagis på onsdag.

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • Gizmo 75

Hanna (eller någon annan som vet):
    När det gäller P&T. Vad är skillnaden på Sport, Dash och Vibe? Förutom priset?

Sara 920929 *-*-* Julia 070902 *-*-* Douglas 090228
  • lurksmulan

Idag är jag hemma med Laban som är förkyld och klagar på huvudvärk. Det kan helt klart vara lappbehandlingen som ger honom huvudvärk, det är nog jobbigt att vänja ögat.
    Men jag har sagt att om vi skulle vara hemma idag måste han ha lappen fram till lunch, för imorgon får han nämligen börja ha den på dagis fram till lunch ändå.

Idag kommer kungaparet hit! Inte hem till oss då, men till den lilla förort som vi bor i.

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • after eight

Morrn!

Jag har inte gett mina barn något val vad gäller solhatt, ungefär som med bilbarnstol och tandborstning. Till Vincent (och till Isabel när hon var mindre) hade jag solhatt med knyte. Tog de den av sig satte jag på, tills de fattade grejen. Ibland lyfte jag in dem, för att visa att utan solhatt får de inte vara ute. Lite löjligt kan tyckas, men solsting är så superläskigt att jag är benhård.

Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • Thezzizen

morron,

öser ner här!

senaste dagen har varit sådär, en minsting som skriker konstant, var tog min snälla lilla kis vägen liksom. Sen kommer jag säkert få hämta lovisa fr dagis, var på vippen att hon inte fick gå, hon håller nog på o få feber...

idag ska jag iaf ringa bm o boka för efterkontroll o sen ska jag ringa o kolla kyrkan för dop tänkte jag....

*Lovisa 071006* *Noel 090501*
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7