Pladderbebisarna Del 7
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! 
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! 
Hej hej!
Här har regnet öst ner idag. Trist kanske, men jag tycker att det har varit ganska skönt faktiskt. Julia blir visserligen inte lika road av att sitta inne en hel dag, men så blir det ibland.
Hur roar ni era barn om ni är inne en hel dag? Tips!
Förresten, ingen som har/haft någon syskonvagn som kan svara på mina tidigare frågor?...
Nu är det iaf natti natti!
Kram!
morrn morrn!
idag är jag ledig! Jag och en kompis ska till Umeå, tänkte försöka hitta nått fint till bröllopen vi ska på i sommar. Sen i kväll är vi ett gäng som ska vara med på vårruset. vi är 3 tjejer som lärt känna varann här på FL, de andra 2 bor i Umeå, + att vi tar med oss varsin kompis. SKa bli superkul, och skönt att komma hemifrån lite. Känns som jag bara jobbar nu, hemma el på jobbet, jobb jobb jobb. Solen skiner nu men dom har sagt att det ska bli regn... jaja, det får vi se. Hoppas iaf att alla får en trevlig dag! KRAM!
Morron!
Jag är hemma med Laban idag igen, han är nästan mer snorig idag än igår.
Och idiotförklara mig gärna, snälla, men jag har skickat Polly till vattkoppsdagis med två prickar i ansiktet. Men allvarligt, jag vet inte vad det är för prickar! Onekligen känns det konstigt att hon har fått två prickar i ansiktet och en på handen när det går vattkoppor. Men det ser inte ut som vattkoppor tycker jag. Och ena pricken har hon haft i kanske två dagar så då borde personalen ha reagerat om de tyckte annorlunda.
I morse sa min mamma direkt när hon kom in genom dörren "vad är det för prickar hon har i ansiktet?", så tydligt syns de. Men vi tittade på de tillsammans och jag vet i ärlighetens namn inte vad det är. Inte hon heller. Så då får hon väl gå.
Tråväder här idag igen, småregnar och är grått. Jag ska nog fortsätta rensa och packa som jag gjorde igår.
Var riktigt duktig, packade tre lådor, tog hand om all tvätt, kalkade av diskmaskinen och kaffebryggaren, rensade bort alla papper i köket och la de viktiga i en korg och sen plockade jag syréner och satte på köksbordet.
Morrn!
morron morron.
Lämnat lovisa på dagis nu, hon blir skitnöjd varje gång vi kommer dit
.. Dovk har hon hafte n jobbig natt o morrad , varit helt förtvivlad vid flera tillfällen. Så jag v ar säker på att det var mer feber idag o öronen. Men ingen feber, lite gnällig nu bara men annars pigg så de blev dagis... Tur det eg. fr jag ska dejta min mor vid lunch o fixa lite grejer..
Giz, vad var de för frågor. Det som du undrar ang. p&t rekommenderar jag p& t tråden här. Vi har en vibe, valde den före sporten för det känns stabilare o är lättare. En nackdel finns o de är att llovisa inte har ngt viloläge när hon sitter över lillebror. Inget vi normalt har nytta av men kan ju vara bra att ha. Den stora fördelen är storleken.
N ska jag ge mig på o ringa om dop igen, om man kommer fram idag
God morgon!
Gizmo: Jag har en vibe och vagnen har varit helt perfekt med nyfödd. Underdelen är ju hängmatteliknande så bebisen vaggas till sömns bums plus att dom faktiskt ser en bättre än vad bebisar gör i traditionella vagnar. MEN, jag skulle faktiskt inte skaffa en när den här absoluta nyföddtiden är över och dom växer snabbt. Liggdelsinsatsen är helt oumbärlig för mig men ack vad den är liten. Så som transportvagn till och från dagis med storasyster är den heeeelt perfekt men som en riktig vagn hela dagarna med utflykter med båda barn om några månader så känns den inte så ultimat.
Jag har haft ett par röriga dagar nu och jag trodde att det var värmen som spökade för grabben här i förrgår men det är nåt annat. Men inte illa pinkat, han hann passera 2 månader innan jag fick uppleva riktig ledsen gråt!
Så jag ska väl inte klaga utan hoppas att det är nåt övergående.
Giz, vi har ingen ligginsats och tycker inte att vi behövt än än så länge. Kisen ligger på fäll istället...
Lättja, inte illa med två månader
.
Vi har nog inte heller upplevt det än, mest ontimagenskriket och argskriket...
Sen igår kör vi tunga artilleriet iaf, både semperdroppar och minifom, blir det inget bättre så får vi väl gilla läget. Gårdagen var iaf mkt bättre än förrgår..
Så nu har jag ringt iaf, hon skulle kollla med prästen och återkomma. Va fasen har de kyrkor till om man inte kan använda dem ... suck. Vi kunde ju inte ha lovisas där mitt i vintern, men jag trodde de skulle vara lättare på sommaren..