• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Lúthien Inglorion
    LMK skrev 2009-05-14 13:36:33 följande:
    Lúthien Inglorion skrev 2009-05-14 09:33:18 följande: Det är super bra med en snedställd pensel sk. angelbrush! Du kommer ner & mellan fransrötterna & slipper skarven som lätt blir längs med fransarna annars. Vilken mörkare skugga/pigment som helst använder jag. Då kan man verkligen variera sig med färger på eyelinern. Fuktar man dessutom penseln blir det än mer intensivt & ett ev. skimmer kommer fram bättre.
    Ja, det är kanon. Jag fuktar alltid med lite vatten före jag aplicerar.
    Dum spiro, spero
  • maddie3

Oh vilka bra tips, har aldrig testat Angel Brush penseln till det :)
    Ska absolut testa det. Har använt mig av eyeliner penslar, jag är ju så jäkla darrig på handen. Hitta även lite tips på Eve Pearls sida, hon är tydligen en Grammisvinnande makeup artist stod det :) hon tipsa om att man kan använda en puderpuff och stödja handen mot kinden och sen lägga eyelinern, då man är darrig på handen.

Ska träna i helgen på olika tekniker och se om jag kan hitta en variant som funkar för mig.

• Fridapida
    maddie3 skrev 2009-05-14 15:13:01 följande:
    Oh vilka bra tips, har aldrig testat Angel Brush penseln till det :) Ska absolut testa det. Har använt mig av eyeliner penslar, jag är ju så jäkla darrig på handen. Hitta även lite tips på Eve Pearls sida, hon är tydligen en Grammisvinnande makeup artist stod det :) hon tipsa om att man kan använda en puderpuff och stödja handen mot kinden och sen lägga eyelinern, då man är darrig på handen.Ska träna i helgen på olika tekniker och se om jag kan hitta en variant som funkar för mig.
    Jag använder ofta en snedställd. Mycket bättre. Jag gillar även geleyeliner eftersom den är lättare att jobba med. Men jag har flytande också... och kajal. Äsch, jag varierar nog ganska ofta.
  • längtan09

Enda gången jag kan ha eyeliner är om jag applicerar det före allt annat smink så jag kan rätta till efter :-P Blir hackigt på ena ögat :-P Har gett upp det :-P

• LMK
    längtan09 skrev 2009-05-14 16:22:46 följande:
    Enda gången jag kan ha eyeliner är om jag applicerar det före allt annat smink så jag kan rätta till efter :-P Blir hackigt på ena ögat :-P Har gett upp det :-P
    Eller hur!? Så blir det för mig oxå. Därför är det så bra med den sneda borsten för då kan man "trycka" dit linjen bit för bit & darret minimeras.
    Det är verkligen en konst att lägga perfekt eyeliner. Älskar Gwen Stefanis look med eyeliner & röda läppar!
  • längtan09
    LMK skrev 2009-05-14 16:54:28 följande:
    Eller hur!? Så blir det för mig oxå. Därför är det så bra med den sneda borsten för då kan man "trycka" dit linjen bit för bit & darret minimeras. Det är verkligen en konst att lägga perfekt eyeliner. Älskar Gwen Stefanis look med eyeliner & röda läppar!
    Hehe ja Gwens look är skitsnygg, tyvärr passar inte jag i den. Eller ja det gör jag väl säkert, men känner mig obekväm :-P Kör mest på rosa och lila nyanser på ögonen och sen neutrala läppar. Viktigast är ju att man själv känner sig snygg tycker jag
  • AnnelieTyresö

Åhhh jag har hittat en sån underbar blogg med sminkninagr som jag vill dela med mej av :P

hon beskriver oxå lite hur hon gör.

killercolours.blogg.se/

• maddie3
    AnnelieTyresö skrev 2009-05-14 18:39:33 följande:
    Åhhh jag har hittat en sån underbar blogg med sminkninagr som jag vill dela med mej av :Phon beskriver oxå lite hur hon gör.killercolours.blogg.se/
    Kollade in bloggen...superbra tips på eyeliner :)

schysst av dig att dela med dig av den :)
  • trollsanna
    maddie3 skrev 2009-05-14 15:13:01 följande:
    Oh vilka bra tips, har aldrig testat Angel Brush penseln till det :) Ska absolut testa det. Har använt mig av eyeliner penslar, jag är ju så jäkla darrig på handen. Hitta även lite tips på Eve Pearls sida, hon är tydligen en Grammisvinnande makeup artist stod det :) hon tipsa om att man kan använda en puderpuff och stödja handen mot kinden och sen lägga eyelinern, då man är darrig på handen.Ska träna i helgen på olika tekniker och se om jag kan hitta en variant som funkar för mig.
    jag använder också alltid pensel. Face eylinerpencil tycker jag är jättebra men ibland använder jag också snedställ tunn pensel. När jag använder penna (oftast bara kajalpenna på nedre fransraden)  då ser jag till att den är bra vässad. Sedan kan man börja med det ögat man tycker man är sämst på. Eftersom man oftast är bra på ena.
  • mjuik

Jag gillar att måla med pensel med men jag är riktigt lika välutrustad som ni andra. Jag använder en pensel från Clas Ohlson. Den kostade max en tjuga. Budgetvariant =)

Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter