• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Fluffguf
    FlikkanZombie skrev 2009-05-09 20:45:39 följande:
    Tja, det har funkat i 27 år hitills iaf! Jag är otroligt tacksam, absolut! Men ibland (det här kommer låta helt sjukt) så önskar jag att jag fick nån finne för jag tycker att det är så kul att klämma, just nu får min stackars man stå ut men jag förstår att det kan vara jobbigt med hy som krånglar, jag vet inte hur det är men jag kan tänka mig.
    Jag förstår vad du menar, jag önskar ibland att jag hade stora pormaskar som gick att klämma i stället för massor av små som inte vill komma ut
  • FlikkanZombie

Slänger in min sminkning idag, ingen "wow-faktor" precis men man tager vad man haver

03.JPG

~Saga Elina & Lowa Maria~
  • katarina118

jag är helt kär i make up stores nya ögonskugga rusty...den ingår i bronze serien..

• MrsK

Någon som vet vart man kan hitta Isadoras Cosmetic Brush Set? Såg på hemsidan att dom hade ett set och är lite nyfiken på vad de setet kan ligga på.
    Åh dom såg rätt så bra ut också...

MrsK
  • Ms Kanga

Jag skulle behöva hjälp att hitta en ny foundation. Jag har använt ID och Everyday minerals nu i något år men nu känns det som huden blivit för torr och de framhäver små rynkor och ojämnheter istället för att ta bort dem. Jag behöver nog en flytande make up creme. Vilken är Er favorit foundation?

• Lúthien Inglorion

Kommer med ett litet rengöringstips. Hade problem med en hel del finnar och pormaskar i sommras/höstas. Började tvätta med vanlig honung...wow! Lät det ligga som ansiktsmask ibland också. Hade jag smink tvättade jag det med OCM metoden (en oljeblandning) Det bästa någonsin och billigt! MEN jag älskar ju olika produkter så kan inte låta bli att köpa det heller. Nu när jag var i Paris så köpte jag mina första produkter från Sephora, ansiktvätt, ansiktsvatten och kräm. Verkar vara bra hitills.

Dum spiro, spero
  • EllieMay
    Ms Ms Kanga skrev 2009-05-10 08:03:49 följande:
    Jag skulle behöva hjälp att hitta en ny foundation. Jag har använt ID och Everyday minerals nu i något år men nu känns det som huden blivit för torr och de framhäver små rynkor och ojämnheter istället för att ta bort dem. Jag behöver nog en flytande make up creme. Vilken är Er favorit foundation?
    Jag har flera foundations jag använder, antingen blir det från body shop, make up store eller någon från loreal. Fiins ju foundaton med eller utan olja.
    Är jag torr i ansiktet så funkar verkligen inte mineral smink, visst man kan smörja in innan, men jag kan ändå uppleva mig snus torr i ansiktet.
    Ska ju även finnas mineral foundation i flytande form. Testat det?
    Älskade lilla plutt
  • pimpim3

Lúthien, jag blir nyfiken på OCM metoden. Vad är det?

• trolltyg
    FlikkanZombie skrev 2009-05-09 20:57:59 följande:
    Slänger in min sminkning idag, ingen "wow-faktor" precis men man tager vad man haver
    Snyggt!!
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter