• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Fridapida

Lines underbarn skrev 2009-05-13 18:49:12 följande:

Hej ni! Jag vill så gärna köpa make up stores produkter! Är det verkligen så att de inte skickar? Vet ni någon mailadress till någon MUS butik? jag bor långt ifrån närmsta butik
    Kolla upp tlf på eniro. Det är möjligt att ngn kan tänka sig att skicka mot postförskott eller så. Då spelar det ju ingen roll vilken del av Sverige butiken ligger i. Ring runt och kolla.
  • Lines underbarn

Ja, just det! Jag kan ju ringa, tänkte inte på det

• maddie3

Hej
    Jag har ett problem :( jag får aldrig kajal/eyelinern snygg när jag sminkar mig.....får väl till det bra på ena ögat men sen skiter det sig rent ut sagt på andra ögat. Är det någon som kan ge lite tekniktips??? Fast jag är utbildad makeup artist så är detta mitt största problem när det gäller sminkning....får till kajal/eyeliner på andra som jag sminkar men aldrig på mig själv.

Oftast så struntar jag i kajal men då känns det som om ngt fattas.

Snälla, snälla hjälp mig.......suck!!!!!

• Fridapida
    maddie3 skrev 2009-05-13 21:55:16 följande:
    HejJag har ett problem :( jag får aldrig kajal/eyelinern snygg när jag sminkar mig.....får väl till det bra på ena ögat men sen skiter det sig rent ut sagt på andra ögat. Är det någon som kan ge lite tekniktips??? Fast jag är utbildad makeup artist så är detta mitt största problem när det gäller sminkning....får till kajal/eyeliner på andra som jag sminkar men aldrig på mig själv. Oftast så struntar jag i kajal men då känns det som om ngt fattas.Snälla, snälla hjälp mig.......suck!!!!!
    Oj... ja vad säger man. Det är mitt största stressmoment. Jag brukar helt enkelt se till att ha en vass penna och dra korta drag och sedan rätta till med pensel. Men för att få det jämt så tittar jag på olika avstånd. Först nära för att få fina streck sedan backar jag och tittar på håll o sedan tittar jag på mkt längre håll för att se intrycket av dem. Så hpller jag på tills jag är nöjd. Bättre kan jag nog inte förklara.
  • Lúthien Inglorion

Jag har aldrig gillat att lägga eyeliner. Nu har jag en liner i puderform som jag lägger med en liten snedskuren pensel och tro det eller ej men det är faktiskt lättare. Går fortare också.

Dum spiro, spero
  • busbajsen
    Lúthien Inglorion skrev 2009-05-14 09:33:18 följande:
    Jag har aldrig gillat att lägga eyeliner. Nu har jag en liner i puderform som jag lägger med en liten snedskuren pensel och tro det eller ej men det är faktiskt lättare. Går fortare också.
    Har du ett speciellt puder som är till för eyeliner eller tar du vanlig ögonskugga?
  • Lúthien Inglorion
    busbajsen skrev 2009-05-14 09:42:21 följande:
    Har du ett speciellt puder som är till för eyeliner eller tar du vanlig ögonskugga?
    Det är från everyday minerals och är en brynskugga som även kan användas till eyeliner.
    Dum spiro, spero
  • busbajsen
    Lúthien Inglorion skrev 2009-05-14 09:45:15 följande:
    Det är från everyday minerals och är en brynskugga som även kan användas till eyeliner.
    Ok. Viste inte att det fanns ett speciellt puder till det. Använder själv en svart ögonskugga från MK.
  • Lúthien Inglorion
    busbajsen skrev 2009-05-14 09:47:38 följande:
    Ok. Viste inte att det fanns ett speciellt puder till det. Använder själv en svart ögonskugga från MK.
    Det är en lös skugga, går att använda som ögonskugga också om man vill det.
    Dum spiro, spero
  • LMK

Lúthien Inglorion skrev 2009-05-14 09:33:18 följande:

Det är super bra med en snedställd pensel sk. angelbrush! Du kommer ner & mellan fransrötterna & slipper skarven som lätt blir längs med fransarna annars.
    Vilken mörkare skugga/pigment som helst använder jag. Då kan man verkligen variera sig med färger på eyelinern. Fuktar man dessutom penseln blir det än mer intensivt & ett ev. skimmer kommer fram bättre.
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter