• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • maddie3
    längtan09 skrev 2009-06-10 20:21:56 följande:
    Finns det några somriga färger som passar gröna ögon som inte är rosa? Skulle ju kunna matcha kläderna som du säger Fridapida, bara det att jag oftast har svart eller rosa Lite guldfärgat kan jag tänka mig är snyggt, och självklart sotat, men sen då?
    Grönt och lila är snyggt till gröna ögon pga att de är motpolsfärger. Dessa färger gör att de gröna ögonen bara gnistrar.

Jag gjorde en makeup på en tjej med gröna ögon i just grönt och lila. Den gröna var lite mossgrön med guld i och sen en mörk lila skugga och hon blev så fin, och hennes ögon bara lyste och gnistra.
  • Inie20

Jag rekommenderar alla Chanels mascaror. Tycker dom är jättebra. Dock inte resten utav deras smink tyvärr...

• mjuik

Jag behöver en ny mascara. Igen.
    En som går bort med vatten.

Vad har ni för tips som jag inte redan testat?

Jag förstår att ni inte vet vilka jag testat men ge mig alla ni har =)

• storstadskvinna

Någon som provat MAC foundation?
    Vad tycker ni?
    vilken e bäst?
    Vad kostar det?

• Spegellandet
    Fridapida skrev 2009-06-10 19:14:57 följande:
    Vilken av dem menar du? Alltså båda är i gelform men de är mycket olika. FACE primer går in mer i huden och märks inte så mkt. Jag känner att huden blir mattare och lite lenare. GloMinerals primer har jag bara känt på men känns som att den lägger sig som en len yta på huden - utan att kännas som en hinna. Vitsen är att gelen ska smälta in utan att försvinna... eh svårt att förklara. Jag kommer köpa glominerals eftersom den ger en len yta som förminkar intrycket av mina fula porer på näsan. Men båda går in i huden.
    Tänkte på Glo, men fint att du svarade för båda! Ska ta en sväng förbi FACE och kolla i dagarna. Har själv alldeles för trånga porer, vilket är ett annat helsike
  • Gyan

Någon här som har ett bra tips på hur man täcker röda "utslag" kring näsroten och på ögats överkant uppemot ögonbrynen? Jag använder mig av conceler men det täcker inte allt..

• maddie3

Godkväll mina vänner

Var på student idag och hade köpt mig en ny fin tunika på Cubus med lite tropiska färger och ville ha en snygg makeup.

Jag använde mig av MUS skuggor: Ms Satin, Ms Deep Blue, Ed Sassy och Cs Babydoll.

På läpparna har jag lippencil Savage (tror jag det var) och Lipstick Crown

Bas Id:s mineralfoundation och rouge ett rosa skimrigt. Lade lite highlighter på kindbenen oxå

Jag blev faktiskt nöjd med min makeup. Varsågoda och titta in i mitt galleri om ni vill.

• ella på moln
    maddie3 skrev 2009-06-11 23:13:17 följande:
    Godkväll mina vännerVar på student idag och hade köpt mig en ny fin tunika på Cubus med lite tropiska färger och ville ha en snygg makeup.Jag använde mig av MUS skuggor: Ms Satin, Ms Deep Blue, Ed Sassy och Cs Babydoll.På läpparna har jag lippencil Savage (tror jag det var) och Lipstick CrownBas Id:s mineralfoundation och rouge ett rosa skimrigt. Lade lite highlighter på kindbenen oxåJag blev faktiskt nöjd med min makeup. Varsågoda och titta in i mitt galleri om ni vill.
    har bara läst lite häri tråden men måste bara säga att din sminkning va helt grymt snygg!!
    ska på stundeskiva imon så de kanske får stå för lite inspiration. (:
  • Fridapida
    Spegellandet skrev 2009-06-11 14:17:43 följande:
    Tänkte på Glo, men fint att du svarade för båda! Ska ta en sväng förbi FACE och kolla i dagarna. Har själv alldeles för trånga porer, vilket är ett annat helsike
    Det har jag också, men det är de runt näsan som är lite stora. Och ja, jag överdriver. Det är inte så illa, men har man en gång börjat störa sig så är det kört.
  • Fridapida
    Gyan skrev 2009-06-11 16:41:23 följande:
    Någon här som har ett bra tips på hur man täcker röda "utslag" kring näsroten och på ögats överkant uppemot ögonbrynen? Jag använder mig av conceler men det täcker inte allt..
    Det kan ju bero på vilken concealer du har använt. Jag har svårt att tänka mig att Make up stores cover all inte skulle täcka det du beskriver. Vilken har du provat?
  • Fridapida
    maddie3 skrev 2009-06-11 23:13:17 följande:
    Godkväll mina vännerVar på student idag och hade köpt mig en ny fin tunika på Cubus med lite tropiska färger och ville ha en snygg makeup.Jag använde mig av MUS skuggor: Ms Satin, Ms Deep Blue, Ed Sassy och Cs Babydoll.På läpparna har jag lippencil Savage (tror jag det var) och Lipstick CrownBas Id:s mineralfoundation och rouge ett rosa skimrigt. Lade lite highlighter på kindbenen oxåJag blev faktiskt nöjd med min makeup. Varsågoda och titta in i mitt galleri om ni vill.
    Jag kan inte se... Men det lät fint.
  • Spegellandet
    Fridapida skrev 2009-06-12 17:01:39 följande:
    Det har jag också, men det är de runt näsan som är lite stora. Och ja, jag överdriver. Det är inte så illa, men har man en gång börjat störa sig så är det kört.
    Och så står man 2 cm från spegeln hemma utan att reflektera över att andra sällan står så nära och kollar så noga som man själv gör...
  • Fridapida
    Spegellandet skrev 2009-06-12 17:10:35 följande:
    Och så står man 2 cm från spegeln hemma utan att reflektera över att andra sällan står så nära och kollar så noga som man själv gör...
    Eller hur. Jag tror få människor är så intresserade av mig så att de studerar mig så noga som jag tror. Haha! Dåliga dagar känns det som att fåglar vill bygga bo i mina porer... Man kanske ska få lite distans...
  • Fridapida

maddie3

Väldigt snygg makeup! Den blev verkligen intensiv, färgerna blir liksom självlysande. Nice!

• maddie3
    Fridapida skrev 2009-06-13 15:54:57 följande:
    maddie3Väldigt snygg makeup! Den blev verkligen intensiv, färgerna blir liksom självlysande. Nice!
    TACK SÅ JÄTTEMYCKET :)

ella på moln skrev 2009-06-11 23:31:40 följande:
    har bara läst lite häri tråden men måste bara säga att din sminkning va helt grymt snygg!!ska på stundeskiva imon så de kanske får stå för lite inspiration. (:
    TACK, KUL ATT MAKEUPEN KUNDE VARA LITE INSPIRATION : )
    HOPPAS STUDENTSKIVAN VAR SKOJ :)
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter