• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Fridapida
    Helennnna skrev 2009-05-26 18:08:00 följande:
    Hej brudar. Behöver Tips på vad ni tycker är den bästa foundationen om ni får välja mellan märkena FACE och MUS. Är nyfiken på dessa märken nämligen.
    Spontant skulle jag säga FACE. Det baseras enbart på hörsägen... jag har inte provat dem själv.
  • Plutt05

Min underbara Helena Rubenstein concealer är slut och var på Kicks idag för att köpa ny, då har de inte det märket längre! Och fanns inte i rätt färg på Strawberry, har den ljusaste, light

Så vad göra nu? Någon som har tips på annat bra märke? Har MUS cover all hemma men kommer inte överens med den, det blir inte bra, och så känns det kladdigt så snabbt. Hjälp

• Kajsan
    Plutt05 skrev 2009-05-26 20:30:03 följande:
    Min underbara Helena Rubenstein concealer är slut och var på Kicks idag för att köpa ny, då har de inte det märket längre! Och fanns inte i rätt färg på Strawberry, har den ljusaste, light Så vad göra nu? Någon som har tips på annat bra märke? Har MUS cover all hemma men kommer inte överens med den, det blir inte bra, och så känns det kladdigt så snabbt. Hjälp
    Jag använder aldrig kladdconsealer längre efter att ha kört med mineralcosealer i ett par år nu.
    Det täcker perfekt, kladdar inte och sitter kvar tills man tvättar bort.
    Prova!
    Lattemamma med Bugaboo och höga klackar!
  • mrs holiday
    Plutt05 skrev 2009-05-26 20:30:03 följande:
    Min underbara Helena Rubenstein concealer är slut och var på Kicks idag för att köpa ny, då har de inte det märket längre! Och fanns inte i rätt färg på Strawberry, har den ljusaste, light Så vad göra nu? Någon som har tips på annat bra märke? Har MUS cover all hemma men kommer inte överens med den, det blir inte bra, och så känns det kladdigt så snabbt. Hjälp
    Är det den i tub? Prova i så fall Lancomes i tub (effarneces tror jag den heter), den tycker jag är bättre än Helena Rubinstein faktiskt!
  • Anna83 m Juline och Vincent

Vad ska jag använda för smink till sommaren?Vad ska jag använda i ansiktet?Som bas och rouge?Nått skimmer?Vilket märke?Jag har aldrig testat mineral sminket...Är det bra?

• Helennnna

Har en fråga till. Foundation och puder, va kostar det i märket face eller mus. Tänkte åka till linköping imorgon och handla men vet inte hur mycket pengar jag ska ta med mig. Kostar dom straxt under 200 som foundation och puder på hm eller är det dyrare? Sen så undrar jag om dom är drygare och räcker längre eller om det är ungefär det samma?

• längtan09
    Helennnna skrev 2009-05-27 21:14:52 följande:
    Har en fråga till. Foundation och puder, va kostar det i märket face eller mus. Tänkte åka till linköping imorgon och handla men vet inte hur mycket pengar jag ska ta med mig. Kostar dom straxt under 200 som foundation och puder på hm eller är det dyrare? Sen så undrar jag om dom är drygare och räcker längre eller om det är ungefär det samma?
    Alla priser finns på www.makeupstore.se
  • LMK

Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-05-27 14:47:45 följande:

Vad ska jag använda för smink till sommaren?Vad ska jag använda i ansiktet?Som bas och rouge?Nått skimmer?Vilket märke?Jag har aldrig testat mineral sminket...Är det bra?
    Jag använder nu under sommaren en tonad dagkräm med spf 15. (använder annars ID mineral foundation) Den är från Dermalogica & gör hyn sååå fin! Lite lite skimmer i. Rouge/Bronzer har jag duon Orgasm/Laguna från NARS. Ger ett fint & naturligt resultat med lagom skimmer & glow. Vill jag ha lite varmare färg på kinden tar jag B&B från Everydayminerals. Grymt snygg men så otroligt pigmenterad. Den kommer jag ha livet ut...
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter