• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • LMK
    Helennnna skrev 2009-05-27 21:26:24 följande:
    Okej tack. Face då?
    Enligt deras hemsida http://www.facestockholm.com/# (dock på engelska & för amerikanska kunder... skumt...varför?)
    Iallafall, där kostar en foundation runt 270:- ($34)
  • trolltyg
    Helennnna skrev 2009-05-27 21:26:24 följande:
    Okej tack. Face då?
    Vet inte exakta priser men MUS och FACE ligger runt samma i det mesta, FACE kan vara en tia dyrare på vissa grejjer. Kul med shopping. Lycka till
  • Anna83 m Juline och Vincent

LMK:

Tack:)Men vart kan jag köpa demmärkena?Jag har aldrig riktigt hittat en foundation som är bra för min hudfärg...Så jag behöver hjälp av personalen...En tonad dagcreme låter juh bra..Men om man vill sminka upp sig för lite finare kvällar då?

• Längtan är stor

Jag hittar inga priser på make up stores hemsida... är det bara jag? Hur gör jag?

• Längtan är stor

Hittade på det nu.... :)

• längtan09

Någon mer än jag som ska på Bronzed klubbkvällen på MUS idag?

Funderar på vad man ska köpa då man får 20% rabatt

• LMK

Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-05-28 10:10:40 följande:

LMK:Tack:)Men vart kan jag köpa demmärkena?Jag har aldrig riktigt hittat en foundation som är bra för min hudfärg...Så jag behöver hjälp av personalen...En tonad dagcreme låter juh bra..Men om man vill sminka upp sig för lite finare kvällar då?
    Dermalogica köper du absolut billigast på www.jerseybeautycompany.co.uk/ Kanon sida med bra priser, säker handling & snabb leverens + att man alltid får en massa prover!

Dagkrämen heter Sheer tint & finns i olika nyanser. www.jerseybeautycompany.co.uk/dermalogica/sheer-tint-moisture-spf15-light.html Jag använder Medium då jag är solbränd & mer åt det gula hållet. M in kompis som är väldigt ljus i hyn använder Light.
    Jag mailade dem om hjälp innan jag beställde & fick prover på de olika nyanserna skickade. Hur bra som helst!

För kvällarna använder jag mineralfoundation (ID) med en bra grund under så det håller sig snyggt & jämnt.
  • LMK
    längtan09 skrev 2009-05-28 12:46:27 följande:
    Någon mer än jag som ska på Bronzed klubbkvällen på MUS idag? Funderar på vad man ska köpa då man får 20% rabatt
    Jag blev faktiskt medlem igår! Fattar inte varför jag inte blivit det tidigare... Blev då oxå inbjuden till klubbkvällen, men tror inte att jag hinner. Typiskt!
    Igår köpte jag nytt gloss på tub & en läppenna. Fick som medlemspremie en skugga i en grålilablå ton. Jättesnygg! Kommer inte ihåg namnen...

Produkterna i just Bronzekollektionen är riktigt snygga, kolla på dem!
  • längtan09
    LMK skrev 2009-05-28 13:16:14 följande:
    Jag blev faktiskt medlem igår! Fattar inte varför jag inte blivit det tidigare... Blev då oxå inbjuden till klubbkvällen, men tror inte att jag hinner. Typiskt!Igår köpte jag nytt gloss på tub & en läppenna. Fick som medlemspremie en skugga i en grålilablå ton. Jättesnygg! Kommer inte ihåg namnen... Produkterna i just Bronzekollektionen är riktigt snygga, kolla på dem!
    det är ju lätt värt 100 kr, speciellt eftersom jag köper nästan allt mitt smink därifrån :-P det här blir dock min första klubbkväll så vi får se vad det blir
  • Fluffguf
    LMK skrev 2009-05-28 13:08:14 följande:
    Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-05-28 10:10:40 följande: Dermalogica köper du absolut billigast på www.jerseybeautycompany.co.uk/ Kanon sida med bra priser, säker handling & snabb leverens + att man alltid får en massa prover! Dagkrämen heter Sheer tint & finns i olika nyanser. www.jerseybeautycompany.co.uk/dermalogica/she... Jag använder Medium då jag är solbränd & mer åt det gula hållet. M in kompis som är väldigt ljus i hyn använder Light. Jag mailade dem om hjälp innan jag beställde & fick prover på de olika nyanserna skickade. Hur bra som helst! För kvällarna använder jag mineralfoundation (ID) med en bra grund under så det håller sig snyggt & jämnt.
    Jag fick ett prov på sheer tint, den verkar bra till sommaren så jag funderar på att köpa den. Jag såg lite galen ut bara eftersom jag fick medium och den var alldeles för mörk, men med light skulle det nog bli bra
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter