• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • trolltyg
    trollsanna skrev 2009-05-09 20:42:37 följande:
    Oj vilk asnygga sminkningar.......vill också kunan göra sådana...supersnyggt. Tack för länkarna nu fick man ny inspiration och något att sträva efter. ___________________________________________Har uppdaterat bloggen med dagens ''make''trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Vilka snälla kompisar du har och jättelcker makeup. Kul att du börjat gilla grönt som inte alls tyckte om det i början.

Har själv lite svårt för grönt på mig själv men gillar det jättemycket på andra, men precis som för dig så går dte bättre och bättre.
  • Lúthien Inglorion
    pimpim3 skrev 2009-05-10 11:03:03 följande:
    Lúthien, jag blir nyfiken på OCM metoden. Vad är det?
    OCM=oil cleansing method. Jag blandar en olja av antingen olivolja eller mandelolja+ricinolja (ricinoljan drar ut smutsen). Masserar in det i ansiktet, blöter en liten handduk i så hett vatten jag kan. Lägger det över ansiktet en stund, torkar av ansiktet. Sköljer handduken och gör likadant. Upprepar det kanske 3 gånger. Det är en djuprengöring kan man säga. Gör det inte varje dag utan kanske ett par gånger i veckan. Ofta använder jag ett ansiktvatten jag gör av citronsaft, äppelcidervinäger och vatten. Kanonbra!
    Dum spiro, spero
  • pimpim3

Tack för förklaringen. Ska prövas
    Trolltyg: Jag har varit inne och försökt beställa gratiskitet från everydayminerals. Var detta krångligt för dig? Först tog det mig ett tag att lägga det jag ville ha i mitt kit, men när jag väl hade gjort detta och skulle försöka checka ut, då ville den inte av ngn anledning. Skulle betala med visa (för det gick inte att betala frakten vid ankomst av vara om jag förstod det rätt?), men varje gång jag klickade på next, kom den tillbaka till samma sida. Ngn som känner igen detta?

• pimpim3

Låtsas inte om mitt förra meddelande. Jag hade ju skrivit in fel nr

• längtan09

Idag blev jag nöjd med min sminkning Har tyvärr ingen bild, men började med foundation, sen MUS mineralpuder, sen deras Wonder Blush. Sen på ögonen la jag inte så mycket fokus utan hade på en vit skugga med lite skimmer i från en palett från Isadora, sen en ljusrosa nyans från samma palett på båda sidorna om ögat så det blev vitt bara i mitten Synd bara att det varit en innedag så bara sambon fått sett det

• mrs holiday

Ni experter : Jag har haft lite problemhy från och till det senaste året, finnar som kommer och går, fet hy/ torr hy omvartannat osv. Just nu har jag inga riktiga finnar och inte heller torr hy, men jag har tusen små plitor/knottror framförallt över hela kinderna, pannan och tinningarna.

Det känns som att det skulle kunna vara något allergiskt, så jag slutade med min nya creme från Rosenserien jag haft några veckor. Jag har nämligen en del annan allergi, bla nötter, mandel, pollen, grönsaker, frukt osv. Nu har det gått ytterligare flera veckor, har använt aloe vera gelly mest, efter tvätt (med dermalogica special cleansing gel - favorit sen två år tillbaka)+ något litet prov från MUS, men det blir inte bättre... Har provat med Cliniques emergency mask, det blir ibland tillfälligt lite bättre (typ en kväll), sen känns det lika knottrigt igen. Jag är inte röd eller irriterad av knottrorna.

Kan ni ge mig tips på vad jag kan prova härnäst? P g a allergin vågar jag inte prova en massa "naturliga" produkter, tror de gör mer skada än nytta för mig.

• AnnelieTyresö

Har du provat med kortison?

• mrs holiday
    AnnelieTyresö skrev 2009-05-10 18:56:06 följande:
    Har du provat med kortison?
    Nä, kan man ha det i ansiktet? Det har jag bara använt då jag haft eksem i armvecken förr... Det vore kanske en idé, om det nu är ok att ha det där! Det har jag inte ens tänkt på, faktiskt... Ska höra med apoteket i morrn!
  • Hallontrollet

Lúthien Inglorion skrev 2009-05-10 11:32:12 följande:

OCM=oil cleansing method. Jag blandar en olja av antingen olivolja eller mandelolja+ricinolja (ricinoljan drar ut smutsen). Masserar in det i ansiktet, blöter en liten handduk i så hett vatten jag kan. Lägger det över ansiktet en stund, torkar av ansiktet. Sköljer handduken och gör likadant. Upprepar det kanske 3 gånger. Det är en djuprengöring kan man säga. Gör det inte varje dag utan kanske ett par gånger i veckan. Ofta använder jag ett ansiktvatten jag gör av citronsaft, äppelcidervinäger och vatten. Kanonbra!
    Detta låter som nått jag skulle vilja prova :)

Vart får man tag på ricinolja?
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter