• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Shoppingtokig

Hej!!!
    Nu har jag hittat er Hoppas allt är bra med er! Tyvärr blir det inte så mkt sminkning med en liten tjej där hemma, hon är 10 veckor nu. Ibland blir det lite mineralfoundation och rouge & så försöker jag böja fransarna iallafall. Har tänkt att jag ska färga ögonfransarna och brynen så ser fransarna lite mera "sminkade" ut då jag böjer dem.

• Helennnna
    Shoppingtokig skrev 2009-05-11 17:21:29 följande:
    Hej!!! Nu har jag hittat er Hoppas allt är bra med er! Tyvärr blir det inte så mkt sminkning med en liten tjej där hemma, hon är 10 veckor nu. Ibland blir det lite mineralfoundation och rouge & så försöker jag böja fransarna iallafall. Har tänkt att jag ska färga ögonfransarna och brynen så ser fransarna lite mera "sminkade" ut då jag böjer dem.
    Det är något jag vill göra, har köpt något sådant på hm men det försvann efter några dagar. Kanske finns dyrare och bättre?
  • Gnillib

En i min mammagrupp tycker att jag ska färga ögonbrynen, vet inte om jag törs... (hennes ögonbryn ser nämligen ut som cigarrer, jag är inte säker på att jag vill ha såna bryn själv)

(¯`°?.¸ ღ ♥ Linus 070914 ♥ ღ ¸.?°´¯) gnillib.livejournal.com
  • EllieMay
    Gnillib skrev 2009-05-11 21:00:23 följande:
    En i min mammagrupp tycker att jag ska färga ögonbrynen, vet inte om jag törs... (hennes ögonbryn ser nämligen ut som cigarrer, jag är inte säker på att jag vill ha såna bryn själv)
    Varför inte, kan ju va ganska snyggt 
    Jag har färgat både ögonbryn och fransar. Ska man få det att se äkta i mitt fall så sitter jag havla tiden än rekomenderat.
    Blir alltid mörkare än man tror, dessutom tar man ända in i rötterna får man oftast färgning på huden vilket gör att det ser ut som att man dragit ett svart streck.
    har slutat färga,. använder brun ögonskugga till ögonbrynen.
    Ser väldigt äkta ut, finns att köpa på make up stor. mins inte vad den heter men det är tre olika bruna färger, så man kan blanda. dessutom finns sneda penslar som är till för ögonbrynen. Ger jätte bra resultat faktiskt
    Älskade lilla plutt
  • Lúthien Inglorion
    Hallontrollet skrev 2009-05-10 20:54:38 följande:
    Lúthien Inglorion skrev 2009-05-10 11:32:12 följande: Detta låter som nått jag skulle vilja prova :)Vart får man tag på ricinolja?
    Köpte min ricinolja på nätet men det finns på apoteket också Det är inte nödvändigt att ha det. Räcker också med en olja men ricinoljan drar ut smutsen lite mer.
    Dum spiro, spero
  • Lúthien Inglorion
    Gnillib skrev 2009-05-11 21:00:23 följande:
    Jag färgar alltid mina bryn och jag är då extremt ljus i hyn med vita ögonfransar och bryn. Använder en brun färg och har det ca 15 min. Blir jättebra och ser inte onaturligt ut.
    Dum spiro, spero
  • Duckan74

Gnillib, jag färgar också mina hemma själv. Var mycket skeptiskt första gången, men det blev hur bra som helst. Köpte billigaste tänkbara på Åhlséns.
    Jag har så ljusa och glesa bryn att de knappt syns utan lite färg och brynpenna.

• MrsK

Måste fråga.
    Är de någon här som använder lösögonfransar?
    isåfall är de svårt att fästa dom?

MrsK
  • EllieMay
    MrsK skrev 2009-05-12 11:07:03 följande:
    Måste fråga.Är de någon här som använder lösögonfransar?isåfall är de svårt att fästa dom?
    Jag använder ibland.
    Men det är lite beroende på vilket märke man använder, kvaliten samt tjockleken på ögonfransarna kan jag tycka. Krävs en liten procedur för att få fransarna att sida kvar
    Älskade lilla plutt
  • trolltyg
    MrsK skrev 2009-05-12 11:07:03 följande:
    Måste fråga.Är de någon här som använder lösögonfransar?isåfall är de svårt att fästa dom?
    Jag använder det rätt ofta, ett tag varje dag. Använder i princip bara Ardells som finnes på kicks och åhlens, ett av de bättre märkena. Duo adheisive är det bästa limmet enl mig och många.

1. Jag börjar med att mäta lösfransen mot mina ögon för att klippa till rätt längd för de är alltid något för långa. Jag klipper i yttrefranskanten.

2. Sedan fäster jag lösfransen runt mitt pekfinger för att de ska få lite rundare form och det gör att de är lättare att fästa mot min egna fransrad. Lösfransarna har en klistrig hinna som gör att de sitter bra runt fingret.

3. Sedan tar jag lösfransen mellan pekfinger och tummen medans jag lägger på Duo limmet.

4. Med en pincett som hållar i mitten av lösfransen, fäster jag så nära min egen fransrad som möjligt. Först vid mitten av mitt öga, sedan tar jag med pincetten på ytterkanten av fransen och fäster mot min yttrefransrad och sedan lika med den innrefransraden. Allt detta med öppet öga.

5. Efter det så vänder jag på pincetten och trycker lite lätt över hela fransraden för att den ska fästa ordentligt. Limmet är fortfarande vitt och det kan se lite kladdigt ut, men då är det bara att avvakta och låta det torka. En minut senare ser det kanon ut.

Glömde skriva att jag allra först böjer mina egna fransar och målar med ett lager mascara innan jag börjar med fransarna. Om man vill sedan kan man ytterligare måla mascara på lös- och de egna fransarna för att de ska smälta tillsammas. Personligen brukar jag inte behöva det, jag använder också mina fransar mer än en gång och då kan de inte ha någon mascara på sig.
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter