MrsK skrev 2009-05-12 11:07:03 följande:
Måste fråga.Är de någon här som använder lösögonfransar?isåfall är de svårt att fästa dom?
Jag använder det rätt ofta, ett tag varje dag. Använder i princip bara Ardells som finnes på kicks och åhlens, ett av de bättre märkena. Duo adheisive är det bästa limmet enl mig och många.
1. Jag börjar med att mäta lösfransen mot mina ögon för att klippa till rätt längd för de är alltid något för långa. Jag klipper i yttrefranskanten.
2. Sedan fäster jag lösfransen runt mitt pekfinger för att de ska få lite rundare form och det gör att de är lättare att fästa mot min egna fransrad. Lösfransarna har en klistrig hinna som gör att de sitter bra runt fingret.
3. Sedan tar jag lösfransen mellan pekfinger och tummen medans jag lägger på Duo limmet.
4. Med en pincett som hållar i mitten av lösfransen, fäster jag så nära min egen fransrad som möjligt. Först vid mitten av mitt öga, sedan tar jag med pincetten på ytterkanten av fransen och fäster mot min yttrefransrad och sedan lika med den innrefransraden. Allt detta med öppet öga.
5. Efter det så vänder jag på pincetten och trycker lite lätt över hela fransraden för att den ska fästa ordentligt. Limmet är fortfarande vitt och det kan se lite kladdigt ut, men då är det bara att avvakta och låta det torka. En minut senare ser det kanon ut.
Glömde skriva att jag allra först böjer mina egna fransar och målar med ett lager mascara innan jag börjar med fransarna. Om man vill sedan kan man ytterligare måla mascara på lös- och de egna fransarna för att de ska smälta tillsammas. Personligen brukar jag inte behöva det, jag använder också mina fransar mer än en gång och då kan de inte ha någon mascara på sig.