• Blommiga tjejen

vi balkong odlare

Hej och välkommen till tråden för oss med balkong och som ska odla på den i sommar.

berätta lite om din balkong.

Min balkong är inglasad och i söderläge bor i norrland (östersund)

• Svar på tråden vi balkong odlare
  • vackrastarflow

är det nån som odlat ingefära?

• Pumpkin

Nu har jag fått upp min Lerberg-hylla på balkongen. Det kommer bli så fint därute!

• vackrastarflow
    Pumpkin skrev 2009-04-26 16:35:19 följande:
    Nu har jag fått upp min Lerberg-hylla på balkongen. Det kommer bli så fint därute!
    vilken storlek tog du??
  • Knasis

Idag har jag köpt Smulgubbar och jordgubbar. En vacker lila nejlika slank ner i korgen också..

Hoppas inte för mycket så mister du inte allt
  • SaraSara
    Knasis skrev 2009-04-26 19:09:06 följande:
    Idag har jag köpt Smulgubbar och jordgubbar. En vacker lila nejlika slank ner i korgen också..
    hmm.. smulgubbar? Är det nån variant på smultron eller?
  • Pumpkin

Nu har jag planterat smultronplantorna jag köpte igår samt sått en stor lövkorg med sommarblandning. Längtar tills det börjar blomma på balkongen

Köpte några kryddplantor på Maxi också som jag tänkte plantera i en lite större kruka imorgon.

Det blir så FINT därute!

• Knasis
    SaraSara skrev 2009-04-26 20:01:50 följande:
    hmm.. smulgubbar? Är det nån variant på smultron eller?
    Smulgubbar är en korsning mellan jordgubbar och smultron. Har aldrig ätit eller odlat dessa innan så det ska bli spännande.
    Hoppas inte för mycket så mister du inte allt
  • SaraSara
    Pumpkin skrev 2009-04-26 20:38:40 följande:
    Nu har jag planterat smultronplantorna jag köpte igår samt sått en stor lövkorg med sommarblandning. Längtar tills det börjar blomma på balkongen Köpte några kryddplantor på Maxi också som jag tänkte plantera i en lite större kruka imorgon. Det blir så FINT därute!
    Brukar kryddplantorna man köper i mataffärer överleva om man planterar dem? tänkte hur de är i kvalitén, för om man behåller dem i krukan man köper dem i är de ju vissna efter bara nån dag.
Svar på tråden vi balkong odlare