• Blommiga tjejen

vi balkong odlare

Hej och välkommen till tråden för oss med balkong och som ska odla på den i sommar.

berätta lite om din balkong.

Min balkong är inglasad och i söderläge bor i norrland (östersund)

• Svar på tråden vi balkong odlare
  • Pumpkin

Yeay! Nu har malvan och salladen börjat komma upp! I helgen ska det fixas på balkongen, det ska bli SÅ fint.

• Knasis
    Blommiga tjejen skrev 2009-04-25 09:49:16 följande:
    Jättehärlig balkong du verkar ha Knasis!
    Tack! Jag trivs väldigt bra på den..  Men fler blommor ska det bli..
    Hoppas inte för mycket så mister du inte allt
  • Pumpkin

Si så där, då har man dragit en repa inne på Plantagen idag, tillsammans med typ resten av invånarna i stan. Det blev en påse jord, två påsar lecakulor, två dubbla Flitiga Lisa, två smultronplantor och en ranunkel. Yeay!

• Pumpkin

Just det, om en timme eller så ska vi åka till IKEA också, så då hoppas jag kunna få ihop det sista för att göra balkongen perfekt

• SaraSara

smultronplanta har jag funderat på. är den lättskött?

• vackrastarflow
    Matulda skrev 2009-04-25 09:49:16 följande:
    Jag vill ha nåt som klänger och klättrar på en spaljé och igår upptäckte jag Björnbär när jag kikade runt i ett växthus här i stan. Är det nån som testat hur det funkar på balkong?
    Jag har en tayberry på balkongen, som är en blandning mellan hallon och björnbär. Den växer dock inte speciellt snabbt, så jag skulle inte själv ha den som en spaljéväxt.

Snart uppdaterar jag med lite bilder! Återkommer och säger till
  • SaraSara

Jag har tänkt plantera en avocadokärna.. nån som har provat på det, och hur gjorde ni i så fall? En bekant sa att hennes son hade gjort det för ett tag sedan och att de fick en stor och fin planta. dock kom hon inte ihåg hur de hade gått till väga..

jag har kollat runt lite, och det verkar vara två olika metoder. Antigen sätter man den direkt i jord, eller så låter man den hänga med tanpetare på kanten av ett glas så att halva kärnan är täckt med vatten tills det har kommit en rot.
    Jag har fått för mig att det senare alternativet innebär större chans att lyckas.. men vad tror ni?

Svar på tråden vi balkong odlare