vi balkong odlare
Hej och välkommen till tråden för oss med balkong och som ska odla på den i sommar.
berätta lite om din balkong.
Min balkong är inglasad och i söderläge bor i norrland (östersund)
Hej och välkommen till tråden för oss med balkong och som ska odla på den i sommar.
berätta lite om din balkong.
Min balkong är inglasad och i söderläge bor i norrland (östersund)
Yeay! Nu har malvan och salladen börjat komma upp! I helgen ska det fixas på balkongen, det ska bli SÅ fint.
Si så där, då har man dragit en repa inne på Plantagen idag, tillsammans med typ resten av invånarna i stan. Det blev en påse jord, två påsar lecakulor, två dubbla Flitiga Lisa, två smultronplantor och en ranunkel. Yeay!
Just det, om en timme eller så ska vi åka till IKEA också, så då hoppas jag kunna få ihop det sista för att göra balkongen perfekt
smultronplanta har jag funderat på. är den lättskött?
De hävdar det i alla fall. Återstår att se
Jag har tänkt plantera en avocadokärna.. nån som har provat på det, och hur gjorde ni i så fall? En bekant sa att hennes son hade gjort det för ett tag sedan och att de fick en stor och fin planta. dock kom hon inte ihåg hur de hade gått till väga..
jag har kollat runt lite, och det verkar vara två olika metoder. Antigen sätter man den direkt i jord, eller så låter man den hänga med tanpetare på kanten av ett glas så att halva kärnan är täckt med vatten tills det har kommit en rot.
Jag har fått för mig att det senare alternativet innebär större chans att lyckas.. men vad tror ni?