vi balkong odlare
Hej och välkommen till tråden för oss med balkong och som ska odla på den i sommar.
berätta lite om din balkong.
Min balkong är inglasad och i söderläge bor i norrland (östersund)
Hej och välkommen till tråden för oss med balkong och som ska odla på den i sommar.
berätta lite om din balkong.
Min balkong är inglasad och i söderläge bor i norrland (östersund)
Ingen som vill lägga upp lite bilder på sin balkong? Min är inte färdig ännu, men när den är mer klar kommer bilder komma.
Nu har jag precis sått tre krukor sallad och en stor kruka malva. Första gången jag sår själv (förutom när man var liten och gjorde det med mormor), så det ska bli jättespännande att se vad som kommer upp
När maken kommer hem med mer lecakulor blir det en stor kruka sommarblandning och en kruka med praktmalva. Sen ska det sås mangold och morötter också.
Mer bilder kommer att komma här också, så snart jag har fått i ordning ordentligt.
jag har bara bilder från förra året, inte roliga alls men man kan iaf se hur min balkong är uppbyggd.
just nu har jag penséer ÖVERALLT det är så härligt att ha färg på balkongen igen, och skimmian blommar. sååå mysigt!
Balkongen är inte så rolig att visa upp än. Har inte så mycket på den, bara en bytta med påskliljor och penséer. Men senare, när man fått ut lite grejer så!
Jordgubbarna jag sådde växer sååå sakta. Det får bli skörd nästa sommar, misstänker jag. Men tomaterna och chilin kämpar på fint!
Nu sitter jag och funderar på vad för möbler jag ska komplettera med ute på balkongen. Vill gärna ha någon form av stege/hylla där jag kan ha blom-/salladskrukor och kanske lite ljuslyktor och sånt mys. Sen vill jag gärna att katterna ska kunna klättra upp och ha en egen avsats att ligga på om de vill. Har hittat lite grejer på IKEA, men det tar så emot att behöva borra hål i putsfasaden för att fästa grejerna...
kul tråd :)
passar ju utmärkt för mig som har stora planer för att få en grön oas på våran balkong...
Balkongen är en inglasad i österläge (tror jag) vi har sol från morgon till eftermiddag..
Igår köpte vi två engelska pelargoner, en klematis, och nån annan klätterväxt som förhoppningsvis ska trivas i solen...
jag har oxå planterat slingerkrasse som jag hoppas dyker upp inom en snar framtid...