• SusannaT

Studenter i eskilstuna??

jag skulle vilja samla en grupp med studenter från eskilstuna eller i närheten.. Alla andra e oxå självklart välkomna att skriva. om man har tankar att börja plugga eller bara vill ba snacka. behöver inte vara om högskolor och vuxenskolor utan bara allmänt.

ALLA är välkomna. unga som gamla. :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-27 18:53
    OBS:TRÅDEN E TILL FÖR ALLA!!! INTE ENBART OSS SOM STUDERAR ELLER PLANERAR ATT STUDERA!! skulle ha velat bytt namn men det blir lite svårt.

• Svar på tråden Studenter i eskilstuna??
  • SusannaT

Karro87: nej det e inge vidare. får knappt i mig nå mat. =/. men tror det e mkt oxå pga all slem som inte vill ge sig. envis förkylning. jag verkar ha smittat hela min basgrupp i plugget. hehe. men nu e det rätt skönt. ledig hela nästa vecka. eller ja matteprov imorgon. sen e jag ledig . ska passa på o vila. sen e det bm på onsdag och angelica kommer på besök på fredag. :) så tills dess måste jag va slemfri. nä nu ska jag försöka fixa nått att äta. hör av er när ni blir friska kanske vi kan hitta på nå.

• Tvåbarnsmamma86

Karro87: Jag ska börja dela den 14 och sen ska jag fortsätta till och med den 20. Den 20 börjar jag jobba med valet . Så det blir mycket nu en tid. Men pengarna behövs. Ja det är bara att höra av sig. Tindra vill leka med Ida och Elina(Ina).

• Karro87

SusannaT: Nä det förstår jag när du inte får i dig någon mat. Det är ju näringen du behöver nu när du ska äta för 2.. Men va skönt att du är ledig alla dagar förutom imorgon, då kanske det hinner försvinna innan angelica kommer.. Det är klart att vi hör av oss när vi börjar bli friska igen.. Hoppas att du fick i dig någon mat förut..

Xandra86: Jaja okey, ja men det är ju alltid bra med lite extra pengar det går ju åt.. Vad är valet för någe..??? Jo jag förstår att hon vill leka med dom, Elina vill leka med Tindra med..

• SusannaT

Karro87: jag köpte med mig en pirog som gick ned. men nu mår man dock illa. :( igen. ska börja ta postafen så kanske det hjälper. annars får jag prata med bm. om J inte kan följa med till ul nästa månad. vill du? han kommer ha den där kursen på af väldigt ofta. tycker det e nervöst att gå dit själv.
    har du börjat tänka om du ska börja med studierna eller tar du dem senare? J har sökt in på undersköterskeutbildningen. den e på gymnasienivå så det e inte lika svårt som Mdh. har kidsen kommit hem än? vad tyckte dom?

• SusannaT
    FamiljenEriksson skrev 2009-05-08 08:30:20 följande:
    Här blir en lugn helg. Maken kom hem från jobbet igår med magknip och innan kvällenvar slut så hade han 40,5 graders feber och kräktes. Så jag kämpade med att få ner febern hans och lyckades till slut... Nu springer julia och pysslar om pappa. Lägger täcket ordentligt, fyller på vattenglaset och sånt Hon tycker det är hur kul som helst.
    aaw. men hur gammal e J nu då? hoppas din make blivit bättre nu. inge vidare att kräkas. OCH ha feber.
  • Karro87

SusannaT: Va skönt att du fick i dig den iallafall.. Du måste höra med dom när du ska dit sen och se, du kan ju inte gå och må illa hur länge som helst.. Det är klart att jag vill följa  med dig de vet du, det är bara säga till några dagar innan så jag vet när det är och tid... Jo jag har funderar på att börja plugga om det är att jag inte får någe jobb. Men hur söker man det på gymnasinivå då??? Jag fattar inte riktigt...
    Nä barana har inte kommit hem ännu Ida sov fortfarande när jag ringde och sa att hon kunde köra hem dom till mamma och pappa för jag är där...

• SusannaT

Karro87: jo jag ska göra det. tog en postafen nyss få se om det släpper. men jag tror det e den där förbaskade slämmet som retar i halsen. måste hitta nå till den. :/ ja det e komvux. läste lite på info häftet jimmy hade varit o hämtat. kom förbi o läs i häftet nån dag. tydligen så räcker det om man har godkänt i grundämnerna eller vad det va. har du passat på o vilat idag nu när kidsen sov borta. :)

• FamiljenEriksson

Pust vilken gårdag. Står mer i andra tråden. (eskilstunatrakter). Nu har jag mängder att a igen och julia får vara hemma den här veckan... Vet inte hur jag ska hinna komma igen nu...

• Karro87

SusannaT: Jo men det kanske är som du säger att det är slemet slämmet som irriterar illamåendet... Jaja okey, men då får jag komma förbi när jag känner att jag mår bättre... Nja vilade halva dagen sedan kom syrra och hämta mig så åkte vi till barnenshus och babyproffsen och kolla på ny vagn till Ida. Så nu hoppas jag att jag får min såld snart...

• SusannaT
    Karro87 skrev 2009-05-11 09:23:05 följande:
    SusannaT: Jo men det kanske är som du säger att det är slemet slämmet som irriterar illamåendet... Jaja okey, men då får jag komma förbi när jag känner att jag mår bättre... Nja vilade halva dagen sedan kom syrra och hämta mig så åkte vi till barnenshus och babyproffsen och kolla på ny vagn till Ida. Så nu hoppas jag att jag får min såld snart...
    hittade du nått du ville ha då? jag är fortfarande inne om man ska köpa en qunny zapp till Isabelle sen när bäbisen kommer. men vi får se. velar fram och tillbaka.

Nu har man kommit hem från tentan. usch. det gick som det gick. en del frågor va jätte enkla och en del va lite svårare. men nu e ten2 avklarat. nästa vecka på fredag e det Ten1 som gäller. usch.. ser inte framemot det.
Svar på tråden Studenter i eskilstuna??