• SusannaT

Studenter i eskilstuna??

jag skulle vilja samla en grupp med studenter från eskilstuna eller i närheten.. Alla andra e oxå självklart välkomna att skriva. om man har tankar att börja plugga eller bara vill ba snacka. behöver inte vara om högskolor och vuxenskolor utan bara allmänt.

ALLA är välkomna. unga som gamla. :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-27 18:53
    OBS:TRÅDEN E TILL FÖR ALLA!!! INTE ENBART OSS SOM STUDERAR ELLER PLANERAR ATT STUDERA!! skulle ha velat bytt namn men det blir lite svårt.

• Svar på tråden Studenter i eskilstuna??
  • Karro87

SusannaT: Men du får ta och ringa till dom så att ni får räkningen när den ska komma, ni ska ju inte betala för mycket... Men hoppas att det löser sig..
    Tack för pratstunden igår, inte för att det var någon lite stund precis 1 timmer och 49 minuter pratade vi igår.. Peter tyckte jag var osocial, men han själv satt sen när vi hade slutat att snacka... Lycka till hos bm idag...

Xandra86: Jo det är bättre med hos nu så.. Än så länge är det ingen som har ringt på vagnen.... Vad är det för jobb du har fått nu då???

• SusannaT

Xandra86: matte grejerna finns på blackboard annars. men för att göra saken lättare så e powerpoint presentationen hon gjort sammanfattande av alla hundra papper. du kan få papprena av mig om du vill? slipper man skicka o ha sig. svenska grejerna hittar man på skolverkets hemsida. ska kolla vad han skrev som sökord. mailar över den lite senare om det e ok. jag har inte varit inne själv än. tänkte kopiera ut papprena hos mamma o pappa.. våran bläck håller på o tar slut. så måste spara till cvn och sånt.

karro87: hehe nee det va inte en liten pratstund. ;) men det förstår man oxå . har man inte pratat på jag vet inte hur länge så blir det lätt så.. vad ska ni göra på lördag? vi tänkte komma över på fika om ni inte har annat för er? vi kan prata mer om det imorgon när vi ska till syrran :) det gick väl hyfsat bra på inskrivningen. jag hade gått ned ist för upp. :( sist jag vägde mig hemma så vidare den 3 kg mer än idag. :( men men. jag går nog upp snart. :) får väl njuta av det nu. :P hehe. sen vart det problem när dom skulle ta blodprov. dom hittade ingen blodkärl som va duglig. så måste upp till blodprovstagningen i veckan. blir nog på fredag morgon eftersom annars edet fullt upp. USCH va jag hatar när det inte funkar. grävde i handen. usch usch. så va jag nära på o svimma oxå.

nä nu ska jag gå o slappa i fotöljen och kolla på greys anatomy. C yah later girls.

• Tvåbarnsmamma86

karro87: Jobbet jag har fått är att jag ska sitta i telefonen och hjälpa dom kunderna som ringer in sina fel. Ska bli roligt att få sikta in sig på data saker igen. Fast just nu jobbar jag natt på tidningen. Så jag är väldigt trött. Ska bli bra att det är så lång ledighet innan jag börjar jobba där borta så att jag får sova.

SusannaT: Tack det skulle vara bra att ha. Jag tror att jag ska ha kvar det svenska heftet den var ju på så många sidorn. Hur är det med dig annars?

Någon som ska göra något roligt i helgen?

• SusannaT

xandra86: ok. hur många sidor vart det? jovars. det duger. har känt mig svimfärdig till och från idag. ska pröva ta en järntablett snart och gå o vila en stund innan Isabelle ska hämtas. i helgen händer det inte så mkt. plugga en del tänkte jag. vill verkligen klara av ten1. ska ta anteckningar och göra som en "hemtenta" du då?

• Tvåbarnsmamma86

SusannaT. Jag vet inte hur många sidor men vet att det var många. Hoppas att du mår bättre efter att du vilat. Jag jobbar i stort sätt hela helgen. På lördag kommer jag hem från natt jobbet vid 6 halv 7. Sen vid 7 måste jag köra till Åkersberga för visning av L&Bs nya kollegtion och jag hoppas vara hemma innan melodifestivalen. Barna är borta hela helgen så det kommer över lite folk. Sen söndag jobbar jag igen med blommorna och efter det har jag en visning hos en tjej. Så jag får plugga någon annan dag. Hade hoppas på att hinna träffa er alla innan jag skulel börja jobba, men det är så mycket jobb innan ändå. Saknar ju er.

• SusannaT

Xandra86: ok. kanske räcker om man skriver av från nätet ist. det viktigaste. jag e sååå nervös över ten1. ska lämna in kompliteringen på hemtentan oxå samma dag. få se om ove blir nöjd den här gången. men lycka till med din pluggande. hoppas du hinner plugga nått iallafall innan tentorna.

• Karro87

SusannaT: Nä, men ibland så får man prata så länge tycker jag... Synd att det inte blev någe med din syster jag hade verkligen sett framemot det, men hoppas att hon har tid snart.. Jag vet inte riktigt om vi ska göra någe, barna ska iallafall inte vara hemma imorgon. Men jag kan ju höra med peter och se vad han säger...
    Hoppas att det gick bra att lämna blodprov idag, hoppas att dom slapp gräva så mycket... Det är klart att du snart går upp dom kilorna igen...

Xandra86: Okey det låter ju trevligt, har du  någe jobb att erbjuda mig då..?? Blir galen av att gå hemma. Men du verkar ju få jobb på löpande band hela tiden..

• Tvåbarnsmamma86

Karro87: Förstår hur du känner. Tyvärr har jag inte det. Eller ja det är ju att sälja kläder så som jag gör. Sålde för nästan 3tusen i dag:) Är det bettre med er nu? Här är det inge vidare, Tiffany har fått 39graders feber, och så roslig igen. Så jag kan inte sova:(

SusannaT: Dom ringde från skolan och gav mig två altenativ. Antingen skriver jag ut mig eller så gör jag ett uppehåll till. Jag får se hur det blir. Känns så konstigt att göra tentor som inte leder någon vart. Maten är lättare en svenskan. Tyckte jag.

• SusannaT

Karro87: ok vart ska barnen? det gick bra o lämna blodproven igår. :)

Xandra86: ok, dom leder ju nån vart. du får ju upp dom poängen så helt onödigt e det inte. slipper du göra dem sen. vet att matten va lättare. pratade med syrras kompis om dem. men men. när ska du ha bestämt dig?

• Tvåbarnsmamma86

Karro87: Det finns ett jätte bra avtal hos Lingon och Blåbär nu för nya säljare. Då får du låna en hel kolektion och du ska då ha minst 4visningar i månaden. Och du har det hela säsången så får du hela kolektionen. Det kanske vore något?

SusannaT: Hon skulle höra av sig igen. Ne jag vet att det inte är onödigt på så sätt, men dom ska göra om utbildningen så jag kommer nog ändå att börja från början igen. Men jag ska försöka göra tentorna nu ändå.

• Karro87

Xandra86: jaja okey, men jag vet inte om det är någe för mig att sälja kläder hemmifrån... Jobbigt att hon är sjuk nu, hoppas hon blir bättre snart.. Jo det är ingenfara här inte, de tuffar och går..

SusannaT: Förlåt att jag inte ringde dig, glömde helt bort det... Barna var till mälarbadet med mina kusiner så jag och peter var och gjorde lite ärenden medans dom var borta så... Men hoppas att ni har haft en trevligt helg iallfall...

• SusannaT

xandra86: ok. men om du börjar från början igen, kommer du behöva läsa om ALLT? som om du inte gått på programmet? tänkte ba på dina intjänade poäng du redan har.

karro87: det e lugnt. vi la oss rätt tidigt endå. helgen har varit kanon. riktigt mysig. hoppas ni oxå hade en bra helg.

• Tvåbarnsmamma86

SusannaT: Dom poäng jag har kommer jag alltid ha att. Har skrivit ur mig nu. Så det blir inga tentor för mig. Får se om jag kommer plugga sen eller inte.

Karro87: Det är jätte roligt att sälja. Har du funderat något på att köpa kläder? Rean startar i morgon. Så du får gärna titta och sen beställa genom mig så blir det billigare.

Det gäller er alla. Även om ni bara vill ha ett par strumpor så fixar jag det.

• Karro87

SusannaT: Du jag kommer förbi senare idag och hämtar skivan.. Du får tacka J så himmla mycket han räddade verkligen våran planering, utan han hade vi vart tvugna och ställa in det..
    Hoppas att allt är bra med er där hemma...

Xandra86: Nä inte just nu när vi har så dåligt om pengar, men kanske sen när man får lite mera i plånboken..

• Tvåbarnsmamma86

Karro87: Jag förstår. Jag börjar sälja igen den 8 Augusti med en ny spännande kolektion.

Vad gör alla i detta tråkiga väder?

• SusannaT

Här va det tyst. hur e det med alla? själv e man helt slut. försöker bli klar med ett exa tills på fredag så man kan få lite ledigt. får peppa att det e sista exan innan sommarlovet. :) plus att den här gången e det lite intressant. jag skulle kunna argumentera både emot och med. vi hade världens diskusion på lektionen/seminariet igår. fast som vanligt vågade inte jag säga så mkt ifall jag skulle få hugg tillbax. konflikt rädd kanske. :P hehe. men men. iallafall.

nån som skaffat eller ska skaffa parken zoo kort i år?

• babyfelicia

susannat: jag har parken zoo kort o vi ska väl skaffa d till björn oxå..jag fick mitt så därför han inte har nåt än.

• SusannaT

babyf: ok, vi ska oxå få. mamma har köpt till både mig och jimmy genom deras granne. vad sägs som en parkenzoo nån dag när alla skolgrejer är avklarade?

• SusannaT

oj va tyst det e överallt. trots vädret. vad har alla för sig?
    Nån som ska ned till stan i helgen o kolla på allt som händer.?
    jag funderar lite på om jag får tag i sällskap om man kanske skulle gå ned ikväll. eller om kanske mina föräldrar har isabelle så kan jag o J gå ned. känner att fast vädret e kallt vill jag inte sitta inne. vi har möblerat om lite här hemma så blir väl dammsuga och städa lite sen baaara ta det lugnt. Isabelle ska hämtas 2 idag. :) mysigt att få lite mer tid med henne än vad man annars har fått pga att hon varit såå trött när hon kommit hem från dagis. ni som vet om vår situation här hemma så kan jag säga att det börjar ordna sig. :) känns skönt. men har FORTFARANDE skit ont i både magen och ryggen. glömde bort att bm hade kort tele tid idag. :( får ringa dit på måndag o kolla om det finns nå som hjälper. har iallafall börjat känna av bäbisen väääldigt mkt nu. rör sig som en liten fisk där inne. :)

nähe ska börja med städandet. :)

Ha en trevlig helg allesammans.

Svar på tråden Studenter i eskilstuna??