• SusannaT

Studenter i eskilstuna??

jag skulle vilja samla en grupp med studenter från eskilstuna eller i närheten.. Alla andra e oxå självklart välkomna att skriva. om man har tankar att börja plugga eller bara vill ba snacka. behöver inte vara om högskolor och vuxenskolor utan bara allmänt.

ALLA är välkomna. unga som gamla. :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-27 18:53
    OBS:TRÅDEN E TILL FÖR ALLA!!! INTE ENBART OSS SOM STUDERAR ELLER PLANERAR ATT STUDERA!! skulle ha velat bytt namn men det blir lite svårt.

• Svar på tråden Studenter i eskilstuna??
  • SusannaT
    FamiljenEriksson skrev 2009-04-17 09:52:22 följande:
    *suck* mina studier går inte alls som planerat just nu. Komvux drar ut på min ansökan hela tiden så nu är det bara 8 veckor kvar tills jag måste ha min kompletterande kurs klar. Och den ska man egentligen läsa på 10 veckor... Susanna: läste nyss din blogg. Såg att ni fått en tråkig skattesmäll. Hoppas det fixar sig! Här fick vi också en rejäl en som väl ska lösa sig på nått vis... Om inte annat som med hjälp av makens föräldrar.
    tråkigt att du fortfarande inte fått besked än. :(  ja tyvärr. men vi ska ringa och kolla om vi får delbetala annars har min pappa lovat att han hjälper oss så delbetalar vi till honom ist. hoppas det löser sig för er oxå.
  • FamiljenEriksson
    SusannaT skrev 2009-04-17 17:30:14 följande:
    tråkigt att du fortfarande inte fått besked än. :(  ja tyvärr. men vi ska ringa och kolla om vi får delbetala annars har min pappa lovat att han hjälper oss så delbetalar vi till honom ist. hoppas det löser sig för er oxå.
    Här hoppas vi också på delbetalning. Vartannat år ungefär råkar maken på en skattesmäll. Men aldrig som detta år... Vi har ännu diverse avdrag som ska göras. Men det kommer ju bara minska den inte få bort den. Svårt att få bort 52 000
  • SusannaT
    FamiljenEriksson skrev 2009-04-17 18:46:44 följande:
    Här hoppas vi också på delbetalning. Vartannat år ungefär råkar maken på en skattesmäll. Men aldrig som detta år... Vi har ännu diverse avdrag som ska göras. Men det kommer ju bara minska den inte få bort den. Svårt att få bort 52 000
    OJ. :O det va inte lite det.  jaa då måste ni kunna delbetala. inte ens om det är två med bra lön har råd med så mkt på en gång.
  • FamiljenEriksson
    SusannaT skrev 2009-04-17 22:14:10 följande:
    OJ. :O det va inte lite det.  jaa då måste ni kunna delbetala. inte ens om det är två med bra lön har råd med så mkt på en gång.
    Mmm... Pratade med min svärmor och kom överrens om att göra avdragen och sen berätta för henne hur mycket som var kvar. Sen ger hon oss ett räntefritt lån som vi sen betalar åt henne. Så då slapp vi det problemet.
  • SusannaT
    FamiljenEriksson skrev 2009-04-18 07:29:37 följande:
    Mmm... Pratade med min svärmor och kom överrens om att göra avdragen och sen berätta för henne hur mycket som var kvar. Sen ger hon oss ett räntefritt lån som vi sen betalar åt henne. Så då slapp vi det problemet.
    ok men skönt att det fixar sig.  men hur kommer det sig att det e SÅ mkt att betala? iofs så förstår jag inte varför min sambo blir tvungen att betala så mkt  heller. jag hade inte så farligt som jag tänkte betala nu när nästa löning kommer.
  • FamiljenEriksson
    SusannaT skrev 2009-04-18 08:37:28 följande:
    ok men skönt att det fixar sig.  men hur kommer det sig att det e SÅ mkt att betala? iofs så förstår jag inte varför min sambo blir tvungen att betala så mkt  heller. jag hade inte så farligt som jag tänkte betala nu när nästa löning kommer.
    Han fick en rejäl löneökning men han betalr fullkomligt fel skatt. Alldeles för lite... Och vi som skulle åka till thailand i vinter med mina föräldrar och min syster med familj... Kan man ju fortsätta drömma om just nu.
  • SusannaT
    FamiljenEriksson skrev 2009-04-18 08:43:58 följande:
    Han fick en rejäl löneökning men han betalr fullkomligt fel skatt. Alldeles för lite... Och vi som skulle åka till thailand i vinter med mina föräldrar och min syster med familj... Kan man ju fortsätta drömma om just nu.
    hm ok. det där är lite farligt. tycker företagen ska ta den ansvaren att ta rätt mängd skatt.  tycker jag iallafall. tråkigt att ni inte kommer iväg dit heller. :(
  • FamiljenEriksson
    SusannaT skrev 2009-04-18 09:04:38 följande:
    hm ok. det där är lite farligt. tycker företagen ska ta den ansvaren att ta rätt mängd skatt.  tycker jag iallafall. tråkigt att ni inte kommer iväg dit heller. :(
    Mmm... Han bytte arbete ifjol och fick då löneökning.

Här har vi en sjukling igen. Lillan Fick en ordentlig feber smäll inatt. Hon stod plötsligt inne på vardagsrumsgolvet och yra om att pappa var borta. Skulle leda henne tillbaka i säng när jag kände hur skållhet hon var. Bara ånga om henne. Dos alvedon fick hon och sen tillbaka i säng igen. Obehagligt när dom får sån feber dom små. Nu sover hon igen...
  • SusannaT
    FamiljenEriksson skrev 2009-04-18 10:05:53 följande:
    Mmm... Han bytte arbete ifjol och fick då löneökning. Här har vi en sjukling igen. Lillan Fick en ordentlig feber smäll inatt. Hon stod plötsligt inne på vardagsrumsgolvet och yra om att pappa var borta. Skulle leda henne tillbaka i säng när jag kände hur skållhet hon var. Bara ånga om henne. Dos alvedon fick hon och sen tillbaka i säng igen. Obehagligt när dom får sån feber dom små. Nu sover hon igen...
    ok. ja jag har för mig att får man inkomst från fler ställen så finns det risk för återbetal skyldig. för jag har ju bara haft mammapenning och a-kassa. och sen från  fk när jag gick på jobb sökar kurs. så jag har ju inte jobbat. och igentligen inte kunnat påverka min skatt så speciellt mkt.
    stackaren inge roligt när dom små blir sjuka. :( hoppas hon e bättre imorgon. krya på henne!!
  • FamiljenEriksson
    SusannaT skrev 2009-04-18 15:04:23 följande:
    ok. ja jag har för mig att får man inkomst från fler ställen så finns det risk för återbetal skyldig. för jag har ju bara haft mammapenning och a-kassa. och sen från  fk när jag gick på jobb sökar kurs. så jag har ju inte jobbat. och igentligen inte kunnat påverka min skatt så speciellt mkt. stackaren inge roligt när dom små blir sjuka. :( hoppas hon e bättre imorgon. krya på henne!!
    Idag har hon varit hyfsat. Hon fick sin nya cykel idag så just nu tränar hon för fulla muggar. Hon blir lite arg på den mellan varven men sen tar hon nya tag igen
Svar på tråden Studenter i eskilstuna??