• Carolin E

Låghormonare, se hit!

I vilken vecka plussade ni låghormonare? Något extremsent fall? Och varför blir det så för vissa?

Jag är inte gravid just nu, men är nyfiken på den här frågan.

• Svar på tråden Låghormonare, se hit!
  • Justmee84
    teec skrev 2009-05-27 17:02:57 följande:
    och så fick man ett plus på BIM +25...
    GRATTIS! sitter själv på +16 ingen mens eller +!
    Skönt att höra att man kan + så sent!!!
    Lycka till
  • SofiaOlava

När jag väntade första barnet plussade jag på BIM -2

Andra gången fick jag minus tills jag var i v. 14 +5 En jobbig väntan, men jag "visste" att jag var gravid men tror inte att jag hade några direkta symtom (blev dessutom nekad att göra vul på gyn....)

Med tredje barnet kom plusset 2 dagar efter BIM

• mge02001

Grattis teec! Va kul att det slutade med ett pluss=)

Själv fick jag mens så nu kan man börja om.

• lelle

Teec! Vilken solskenshistoria det blev! Vad roligt att du plussade efter så lång tid. Kände du på dig att det skulle bli ett plus till slut? Grattis!

• L0vas

bra tråd!!
    detta ger nog alla med minus på testet fast bim+ ett hopp :)

• teec
    lelle skrev 2009-05-29 14:06:16 följande:
    Teec! Vilken solskenshistoria det blev! Vad roligt att du plussade efter så lång tid. Kände du på dig att det skulle bli ett plus till slut? Grattis!
    nej faktiskt inte. trodde mensen hade hoppat en månad.

tack så mycket
  • Southern Belle

Det är embryot som styr hcg-produktionen så "låghormonare" är egentligen inget man är. Man kan testa sent ena graviditeten och tidigt nästa. Ibland händer det att hcg-ökningen inte sker i den takt den oftast gör och det leder till att man inte får ett positivt graviditetstest förrän senare än normalt.

Om man känner symptom eller inte är lika individuellt som i "vanliga fall". Det beror helt hur känslig man är för hormonförändringarna. Oftast brukar t ex illamående dyka upp runt v 6-7 då hcg-halterna har kommit upp i så höga halter att man känner av dem. Känsliga personer känner av dem tidigare medan andra känner av dem senare.

Lycka till alla som väntar på plus!

• tiden rinner

Ingen mens ännu...alltså lever hoppet!

Svar på tråden Låghormonare, se hit!