Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

Järfällaföräldrar 5

och nu har jag gått över till The Ark!! Det blir man verkligen glad av! Villket behövs när jag skurar kökssåpen! borde nog ha ringt en städfirma och skickat räkningen till säljarna iallafall, men jag var så ivirg att få flytta in. Så nu får hjag städa istället..... trist...

*dansar till echo chamber*

• flingansnö

Godmorgon!

Lycka till Storasyster! hoppas du verlever

Semester är så långt fram i tiden! Jag har fortfarande skygglappar på och lever för stunden, men era planer låter supermysiga! Jag funderar på att jobba i sommar....

Kan rekomendera belgien om man vill åka med barn. Vi var på kombinerad tågluff/cykelsemester med gustav i sommras. Vi bodde på billiga enkla hotell/BB och hyrde cyklar och åkte på dagsturer. Antwerpen är en underbar stad!! Och på sommaren har de rea rea rea rea rea överallt! För er som inte vet det så är Antwerpen europas modeskapares hem! Bla FilippaK har sin moderbutik där! De har ett ett STORT kvarter som heter Fashion district! underbart, men man får hålla hårt i plånboken.... I belgien är barn välkomna på restauranger och folk är väldigt hjälpsamma.

Kan annars rekomendera att bila och tälta i polen. Det gjorde vi för några år sedan, dock innanGustav. Det var jättemysigt!

Idag ska jag vara i Viksjö, i gamla lägenheten och fixa grejjer och köra saker till nya lägenheten.

Flurran: Hinner nog inte promma idag Måste ju jobba med det här... urtrist! Synd att du inte kunde komma i morgon. Men vi får ses en kväll och dricka vin! Då kanske vi får med oss lite annat folk också? och Jamesson Whiskey..... ? Det hade jag min första riktigt stora fylla på (och typ enda) Satt bredvid en galen irländare på ett luciafirande vi hade när vi bodde i england. Dagen efter åkte vi med svenska kyrkan till Ikea i NewCastle för att ha luciafirande.... jag mådde inte så bra då....

• flingansnö

Flyttar fram den här, vi har väl inte bestämt ngt ställe, men jag föreslår waynes i centrum.

Fika + Prommis tisdagen den 7/4 10.30 + 11.30

Karin +1
    Anna +1
    Marina +1
    Flingan

• flingansnö

Disan: Det är nyöppnat, där vid fontänen, dr det låg ett libanesiskt fik frut. De har plats för barnvagnar och verkar helt ok. hade gott kaffe häromdagen iallfall! :D

• flingansnö

BT: Vad trist! Är ni hemma så, har du säkert sällis av några av oss i tråden iallafall!

Jag flyttar och flyttar och flyttar.... det är fortfarande ganska roligt... men inte lika som i lördags....

Ska bli kul att ses i morgon!

• flingansnö

Sanna: Det kanske är bra om du blir groggy av medicinerna, så att du faktiskt måste ta det lugnt, jag vet hur lätt det är att t ai för hårt bara föra tt man känner sig pigg. Hoppas verkligen att ni klarar april ut. Jag satt på min balkong för en liten stund sedan och njöt av en glass! Njut av din saft

• flingansnö

Tack Sanna! Det tar lååång tid!! Men nu spelar det Eye of the Tiger på radion och då får iallafall jag MASSOR med extra energi!

• flingansnö

Hej hopp!!

Jag har precis cyklat 1,3 mil!! Shit altså, man tänker inte på hur långt det faktiskt är till viksjö! Men Gustav var glad, han gillar attåka cykel!

Nu ska jag vila lite, och sedan dusha och se om jag kan hitta några kläder i röran här hemma.

Waynes är gamla 7/11 men vi kan väl mötas vid fontänen? Jag får se om jag hänkar påprommisen efteråt, beror lite på vart ni tänker gå, jag skulle behöva gå en sväng på Bauhaus, så om ni kan tänka er att gå ditåt så hänkar jag dit iallfall.

Matglad: Wow! En tand! Va kul! (ellerja, men du fattar vad jag menar) Husvagnsemester tror jag är mysigt, jag har heller aldirg bott i husvagn, kan tänka mig att den enda nackdelen om man jämfr med tält är att man måste åka sakta.

Sanna: Hur mår du idag?

• flingansnö

telefonen ringde så jag fortsätter här:

Flurran: Det är nog vädret som gör det, eller så beror det på att jag har dykt uppp igen, ingen orkar prata med mig !
    Hoppas föresten att du kommer idag!

syster: vad skönt att de överlevde! Fast jag var aldrig orolig! Klarar man att vara trebarnsmmma klarar man allt!!!

marina: Grattis till bilköpet! och till grillen!

BT: tack! Det gr jag, men det rörigt här, i morse hittade jag ingen mössa till G så jag fick lämna honom utan mössa. De har ju en lånelda, så jag vet ju att han kommer slippa fysa, men det var pinsamt. Kände mig som jordens sämsta morsa.

• flingansnö

och så ringde det igen, nu var det från verkstan, bilen är inne påagning, men det jag skule avsuta med hruppe var ju att i sommar måste ni komma hit! Vi har ju en hel stor skolgård som barna kan leka på direkt utanför balkongen!! kul för både stora och små!!

Vi ses på fikat, ni som kommer!

kram

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5