Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

Järfällaföräldrar 5

Fruisen: Tack!!!

Mirix: Vi har en....hm..... minns inte vad den heter, har den hemma, men kan kolla vad den heter. Numera använder jag den bara här på landet, men jag glömde den den här gågngen. Den var dyr, ca 1000kr, fick den av mamma och pappa, den är bra, kanske för bra, fr som urv skrev så tar den upp ALLT. I början när jag hade G sovande ute och hade den på känsligaste så tog den upp om det flög ett flygplan över oss.

I övrigt så ska det bli sååååå sknt att åka hem i morgon. Tack för att ni kommer med positiva kommentarer!

• flingansnö

ngn som är med på en "playdate" på måndag?

Vi kan gå och fika, eller gå till ngn lekplats, eller ngt annat om ngn har ngn idé. Vi kan när som helst under dagen. En promme funkar också.

Jag gör en lista:

Playdate på måndag:

Snowflake och Gurra

• flingansnö

Hej Frediza! Kul att du tittar in! Jag saknar dig i tråden! Vad sknt att Hampus mår bättre! Har tänkt på er!

ch småbebisar ska ju vara runda och goa!! Sköt om dig vännen!

Kram

• flingansnö

Vi har flyttat, det är skönt! Gillar vå lägenhet jättemycket!! Vi har den gamla kvar april ut så det är ganska lugnt.

Vart är det ni ska flytta?

• flingansnö

just ja, så var det... sorry.... Skyller på att jag är trött.

• flingansnö

Jag ska oxå sova nu, har Gustav bredvid mig också, det är mysigt.

Kram och godnatt!

• flingansnö

Marina: Lamm som är så gott!! Om man bara tillagar det rätt.

BT: Nej man kan inte klona sig.... sorry.....

• flingansnö

God eftermiddag på er! Jag är HEMMA!!! Det var sååååå skönt att åka iväg från landet idag. Vet inte hur mycket som faktiskt gick in deras tröga skallar innan jag åkte, men att jag grät både igår kväll och i morse tog nog lite skruv iallfall, jag gråter annar i prncip aldrig inför dem.

När jag kom hem tog jag en lååååång dush, GUstav tittade på sitt Älskade Molly, och sedan fick jag fotmassage av mange. Han är inte så dum iallafall min karl (Familjeterapeuten har gett oss godkänt att fortstätta utan henne, hon är myclet hoppfull!! )

Jag tänkte åka ut till Viksjö i morgon och hämta lite grejjer, Disan om du vill kan vi låta vildbasarna (läs Ronja och Gustav) leka på fjällens gård. När nu ingen annan verkar vara ledig. Om du orkar kan och vill förstås.

Nu ska jag sätta mig på min balkong, titta på ungarna som spelar basket och äta chips och dricka sprit!

Tack föresten för alla uppmuntrandet ord! Det gjorde att jag klarade att stå på mig inför mamma i morse! Att jag visste att hennes bild av familjen inte är normal!

• flingansnö

Här kommer en kort sammanfattning av hur kriser hanteras i min släkt:

Lovar att sluta vara så ego efter detta... sorry att jag tar upp så mycket utrymme med mina kriser hit och dit....

I min släkt är det tydligen så att om det krisar så ska familjen finnas där för en. MEN följande villkor måste vara uppfylda:

1: Krisen måste vara stoooor, helst innefatta skilsmässa
    2: Man måste berätta alla detaljer om krisen, annars får man inget stöd.

Dessutom så är ALLT männens fel, de är skitstövlar allihopa och jag är styrd och kontrollerad av Magnus. Han bestämmer tydligen allt , och är dessutom slö och en oengagerad pappa! Om jag väljer att vara med Magnus så är det för att HAN har bestämt det, och genom att väljaa det så riskerar jag att släkten (mamma och pappa) inte finns där om jag krisar i framtiden. (läs: Magnus lämnar mig, för det gör alla karlar)

Kul familj va?!!

• flingansnö

Tip: Jag kan absolut! Säg en tid så kommer jag. Disan om du vill hänga på så kan jag få in en bilbarnstol till i bilen, men om du har båda barnen blir det svårt... fast då kan vi åka komunalt om du vill.

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5