Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

Järfällaföräldrar 5

Godorgon!

Tack för igår tjejer! Det var jättetrevligt, även om jag åt typ all frukt... jag var ganska hungrig..... Karin, det var Jätteroligt att titta på dina bilder! Jag älskar fotografier! Tycker inte ens att det är trist att titta på andras semesterbilder! Jag kommer gärna över ngn dag och tittar på resten!

Här hemma har vi just lämnat G till svärisarna, de ska ha honom hela dagen så jag får plugga och magnus göra alla jäkla deklarataioner!! på lunchen ska vi shoppa en present til hans pappa som fyllde år igår, och ikväll ska vi äta fdelsedagsmiddag hos dem.

Jag ska förska att inte bli distraherad av de platta paketen som står här från shoppingrundadn på Ikea igår. Det bev ingen garderob, för vi lyckades inte ensas om hur vi skulle göra, men väl en massa annat. Igårkväll fick jag upp hyllorna i badrummet! (ja jag är lite gay, älskar min verktygslåda! (utom när mange har rört till i den...))

mirjam: Fan vad drygt!! Är de helt dumma i huvet eller?? Jag blir galen!! en det r klart att det går igenom!! F ÄR ju mamma tillMira!!

Lekdate i lekparken vid Matglad: ??? Eller här,på fjällens eller förskola?

Flingan +1
    Matglad +2
    Disan +2 (eller hur var det?)

Hårbortagningskväll hos flurran:
    Flurran
    Flingan + vin (ngt annat jag behöver ta mig?)

Kram och ha en trevlig lördag!

• flingansnö

just ja, Marina: Vad jobbigt att du inte fick sova inatt heller.... Men skönt att kvällen var bra iaf!

• flingansnö

hmmmm, jag får nog ställa in mitt deltagande i lekdaten i morgon..... Jag kommer inte att hinna.... Jag blir tvungen att jobba.... ska shoppa lite nya barnfilmer idag så att G är underhållen en stund, och så får ha leka av sig på skolgrden utanför så att han sover sen.... fan att det ska vara så svårt med grammatik!!!

kram på er iallfall

• flingansnö

vi har väl inte bestämt ngn tid på måndag...

föreslår kl 18.00 men är helt anpassningsbar faktiskt, har barnvakt på kvällen, och maken är införstdd med att jag kommer hem lite onykter så han måste ta läggningen...

• flingansnö

Hej på er!

Vitog en lunch i barkarby och kom flera hundralappar fattigare.... Kan berätta att de har halva priset på ALLT på bokia bredvid IKEA, även scrapsakerna!

Vi köpte dock en cykel till Gustav, en blå springcykel! Den ska vi ge till hans farfar i födelsedagspresent.... eller altså, GUstav får ge den, för farfar är den enda so har tid att vara ute med honom och springa efter! Underbart!! av oss får han väl en blomma eller nåt....

Sköt om er och ha en bra dag!

Kram

• flingansnö

Godmorgon!

Här har vi haft en bajsig morgon vill ja lova!! Vi vaknade vid halv åtta av att det luktade konstigt i sovrummet. Gustav sover ju i vårt rum, hans säng stårbredvid vår säng på Manges sida. Magnus kämpade sig upp ur sömnen, han jobbade tiill ungefär tre i natt, och får en BAJSIG hand på axeln och ett skratt från Gustav! Han har bajsat hur mycket som helst, och blöjan har gtt upp! Jag skämtar inte, det var BAJS i hela hans säng, och påstora delar av hono!!! ÄCKLIGT!!!

Det blir ingen lekdate idag matglad, jag hinner inte.... måste försöka hinna klart grammatikuppgiften, köpa ett par nya skor, titta på kylar och frysar, köpa en ny locktång, köpa hårfärg, färga håret, plocka ihop, damsuga, tvätta sängkläder, OCH ta hand om Gustav..... Vilken dag.... Men det ska nog gå.... Får dricka mycket kaffe oc dubbla rosenroten så går det nog.... (skygglappar på!! )

Har glömt allt jag skulle kommentera... men hoppas att ni får en bra dag idag!

Kram kram // Elin

• flingansnö

Jag är helt enklet inne för sällan! Nu får jag skäpa mig!!

• flingansnö

Just ja, jag måste också gå med min helt nya mobil till the phone house, fr den funkar inte!!! GAHH!!

• flingansnö

Disan: mmmm, mycket....

1975: Ha ha ha, ja.... jag ska försöka lära mig det.... problemet är ju att det komemr nya grejjer hela tiden..... Hur har ni det ute i Viksjö utan oss? Är det hemskt tomt???

Nu märks det föresten att vi bor på en höjd, det knakar i huset när det blåser!

Jag och Gustav har varit nere i Barkarby nu och shoppat! Jag glömde min locktång på landet förra helgen, så jag har fått ha rakt hår hela veckan, men nu blir det ändring, köpte en ny! Dessutom blev det ett par nya skor! Riktigt pra prommisskor till mig! Hurra! Har inte köpt nya sånna skor sedan jag vart gravd och det är typ tre år sedan! Pratade med syrran i telefonen oxå, och hon är ju bara knäpp! Nöjer mig med det här, och skriver resten i bloggen, föra tt inte tråka ut er som inte orkar läsa!

Nu sitter Gustav framfr Telletubbies, och jag ska förska fixa lite härhemma, så att jag kan plugga lungt sen när han sover.

Just ja, jag var in på Hemma butiken och tittade på kyl och frys, och där hade de Gorenje (den röda) kylen inne, fast i blått, på extrapris, för bara 6 tusen.... kansk eska vi köpa en blå kyl och frys......

• flingansnö

Just det: Seaflower: Kul att se dig härinne! Skönt att du mår såpass bra att du kan ta dig till kalas! det behöver man! Och nu har mer än halva april gått och han är fortfarnde kvar därinne! Det r ju jättebra!! Tänkerpå dig ofta!

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5