• Kavat

Allergitråden!

VÄLKOMNA TILL ALLERGITRÅDEN! Här är kan vi med allergiska barn eller egna allergier/överkänslighet ska kunna diskutera och utbyta tips, idéer, recept m.m. med varandra

Allergiinformation, recept m.m. hittar du bl.a. på:
    www.allergimat.com och
    www.celiaki.se

Astma-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m42120614.html
    Mjölkallergi hos bebisar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m41507854.html
    Mjölkallergi hos äldra barn o vuxna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m41507611.html
    Äggallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m41269874.html
    Sädesslagsallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m41970003.html
    Kostråd vid överkänslighet mot salicylsyra, bensoesyra och färgämen:
    www.familjeliv.se/Bloggar-4-51/b93380.html

Den gamla allergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m39751265.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-12 13:18
    Lite nyttig information om Vårdbidrag som även diskuteras lite här och där i tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-22/m42713619-16.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-02 17:43
    Ny sädesslagsallergi tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m44468319.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 19:18
    Läkemedel i samband med graviditet & amning, kolla på www.janusinfo.se (eg för läkare och vårdpersonal)

• Svar på tråden Allergitråden!
  • mady

Mama Law skrev 2009-05-13 20:01:37 följande:

Det konstiga är att han inte verkar ha ont, han är nog så van då han har haft det så här i så många år, jag lider iaf när jag ser det. Har inte hört nåt mer om xolair, hade ju velat ha ett ordentligt svar nu så man vet..... Anna sa iaf att det verkade som att han skulle få behandling med Xolair iaf, men eftersom värdena gått ner så kan man ju inten veta säkert.
    men värderna är ju fortfarande skyhöga? Visst var dom på icke mätbart dvs över 100?

Dom sagt jag klagar inte mer på skatten vi betalar, jag vet vart den går. Bara Xolair och tillväxthormonet är styva 25000 i månaden sen tillkommer airshower, övrig medicin, aiolos osv... all läkartid vi tar mm mm så nog vet jag att mina skattepengar gör nytta. Glas och ödmjuk till systemet trots alla fel och brister.
  • mady

Mama Law skrev 2009-05-13 20:03:16 följande:

Har mailat i dag och bett dom maila när beslut tagits. Jag har tänkt överklaga om jag får under 3/4 och egentligen under ett helt vb då jag tycker att vi har rätt till minst ett helt vb, och i den överklagan tänker jag inte va mild i orden.....
    Jag tycker du ska överklaga om du får under ett helt! I alla fall för att trycka till dom. vad tror du dom tänkte när de läste mina 12 sidor.
    -jävla rättshaverist1 Det tror jag dom tänkte....
  • mrseriksson

hej

Min son lider av pollen astma och idag har det varit jobbigt....Han har hostat hela dagen...har bricanyl+ simbicort+singular.....Han hostar fortfarande hela tiden...Vad mera kan man göra...känner att jag lider med honom nu....han kommer inte att få en godnatts sömn ifall det inte släpper snart.....

• EMO 979
    mrseriksson skrev 2009-05-13 21:47:17 följande:
    hejMin son lider av pollen astma och idag har det varit jobbigt....Han har hostat hela dagen...har bricanyl+ simbicort+singular.....Han hostar fortfarande hela tiden...Vad mera kan man göra...känner att jag lider med honom nu....han kommer inte att få en godnatts sömn ifall det inte släpper snart.....
    Min tös började så för några dagar sen och då gjorde jag som så att jag satte in henne på ett medicinschema så att hon just nu får nästan intill maxdos varje dag av medicin....Pulmicort+ Airomir 2 puffar av varje 8-12-16-20..sen kl 20 har hon även Singulair och Loratadin..och det funkade för henne iallfall..har gjort så sen i lördags och det har inte varit nå mer jättejobbiga nätter efter det....
  • Snutten

Siri har haft ytterst lite problem med pollen, lite rinnande ögon och rinnsnuva. Astman har vi hållit i schack med mediciner. Nu ahr hon vid flera tillfällen haft problem med vad som ser ut som ögoninfektioner, dvs det blir geggigt istället för att rinna. Hon vaknade till för en liten stund sedan och då var ögonen helt ihopklistrade.

Är det så att ögonen blir extra mottagliga för infektioner när de redan reagerar på pollen?

Jag tror verkligen inte heller att de som fattar beslut om vb har någon som helst susning om hur det är med ett allergiskt barn. Nu kan ju Siri gå hem till andra bara dom inte har katt och jag skickar med det hon kan äta. Men det är ju verkligen dels en vansinnig massa merjobb och ett socialthandikapp som heter duga.

• mady

Mina flickors ögon blir oxå som om det vore en ögoninfektion. Även jag blir så vid allergisk reaktion. Minstingen varierar sig varannan dag rinner ögonen varanna kladdar ordentligt ombyte förnöjer, eller.

Visst är allergier ett svårt handiksapp som ger ett funktionshinder och socialthandikapp.

VAD F_N SKA VI GÖRA FÖR ATT NÅ UT OCH FÅ FÖRSTÅELSE; HÄNSYN OCH RESPEKT????

• Twixie

Kan man få kladdiga ögon även av pollen? För sonen har varit riktigt dålig i sin astma senaste veckan och kladdig i ögonen. Troligtvis en förkylning i grunden (fick som alltid krupp i helgen) men nu är det full fart på honom igen och allt är borta förutom ögonkladdet och luftvägarna.

(¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღ Malte ღ¸.?°´¯)
  • mady

Om jag får svara så JA, en del rinner en del kletar och en del både och. Behandla med ögondroppar mot allergi så ser du. Blir han inge bättre av det så har han en förkylning i ögonen.

• EMO 979

Min tös hade så förra sommaren..VC sa att det var ögoninflammation..men det gick ju inte över´+ att hon fick stora problem med sin astma...fick tid till barnmottagningen och där konstaterades pollenallergi...så JA det kan se ut som ögoninflammation vid pollenallergi med kletiga röda ögon..

Än så länge verkar hon klara ögonen bättre..var lite rödsprängd i dem i morse..astman däremot är en annan historia...

Svar på tråden Allergitråden!