• Kavat

Allergitråden!

VÄLKOMNA TILL ALLERGITRÅDEN! Här är kan vi med allergiska barn eller egna allergier/överkänslighet ska kunna diskutera och utbyta tips, idéer, recept m.m. med varandra

Allergiinformation, recept m.m. hittar du bl.a. på:
    www.allergimat.com och
    www.celiaki.se

Astma-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m42120614.html
    Mjölkallergi hos bebisar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m41507854.html
    Mjölkallergi hos äldra barn o vuxna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m41507611.html
    Äggallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m41269874.html
    Sädesslagsallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m41970003.html
    Kostråd vid överkänslighet mot salicylsyra, bensoesyra och färgämen:
    www.familjeliv.se/Bloggar-4-51/b93380.html

Den gamla allergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m39751265.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-12 13:18
    Lite nyttig information om Vårdbidrag som även diskuteras lite här och där i tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-22/m42713619-16.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-02 17:43
    Ny sädesslagsallergi tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m44468319.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 19:18
    Läkemedel i samband med graviditet & amning, kolla på www.janusinfo.se (eg för läkare och vårdpersonal)

• Svar på tråden Allergitråden!
  • mady

så att säga - jag skulle inte ta hem hunden igen

• Summerlover

Nej vi ska nog inte ta hem hunden igen...

Men undrar om hon e mjölkallergiker ändå {#lang_emotions_undecided} trots pricktesterna!

(¯`°?.¸ÄLSKAR MINA DÖTTRAR¸.?°´¯)
  • lillronya
    AmoreElin skrev 2009-05-12 22:20:16 följande:
    Nej vi ska nog inte ta hem hunden igen...Men undrar om hon e mjölkallergiker ändå  trots pricktesterna!
    MIn son är allrgisk mot mjölk trots att varken pricktest eller blodprov visar något.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • Kavat

AmoreElin, ja, tycker du det blir värre med NAN så byt tillbaks.

Det har inte visat sig på pricktest på så många allergier alls på mina barn. De får ont i magen, diarré, kräks, eksem mm som alla kan vara sena reaktioner och då visar det sällan på pricktest.

Angående hunden så hade jag avvaktat tills du har fått henne "bra" och läget är stabilt. Kanske en månad eller något och sen ev. testat att ta hem hunden, eller ännu hellre träffa den på bortaplan, gärna ute där hon då inte får mjölkkladd eller liknande, om det nu är mjölk som ställer till det också.

• Summerlover
    Kavat skrev 2009-05-12 23:20:54 följande:
    AmoreElin, ja, tycker du det blir värre med NAN så byt tillbaks. Det har inte visat sig på pricktest på så många allergier alls på mina barn. De får ont i magen, diarré, kräks, eksem mm som alla kan vara sena reaktioner och då visar det sällan på pricktest.Angående hunden så hade jag avvaktat tills du har fått henne "bra" och läget är stabilt. Kanske en månad eller något och sen ev. testat att ta hem hunden, eller ännu hellre träffa den på bortaplan, gärna ute där hon då inte får mjölkkladd eller liknande, om det nu är mjölk som ställer till det också.
    Tack alla!

Ringde barnmedicin idag för rådgivning- sur kärring i tel! Som sa att doktorn ringer oss imorgon och att vi bara får tvinga i Ebba nutramigen om hon ej tar det, och vi får bestämma själva eftersom pricktestet ej visade ngt. Plus att det kan ta en vecka tills vi får nutramigen så vi får än en gång köpa det själva (det som e sååå dyrt) !!!

Trots att vi ej e 100 på om det är det eller inte.

Symtomen detsamma dock som det varit hela tiden även när hunden då var hemma (röd runt ögonen, rinnande ögon, gallskrik och verkar ha ont i magen och kan ej få ro att sova)!

Frågade om Patch test- hon sa surt att det inte gört på barn och speciellt inte på så små barn och inte i Göteborg.

*om det inte göra i Sveriges näst största stad, var görs det då?*

Funderar på att göra sådant test själv hemma!!

Kram allihopa!!!
    (¯`°?.¸ÄLSKAR MINA DÖTTRAR¸.?°´¯)
  • Allrona

Hej

Min 3-månaders tjej har jättemycket eksem över hela kroppen. Mest är det i armveck, knäckeck och i ansiktet. Hon är extremt torr också över hela kroppen men framförallt i ansiktet. Jag antar att hon är allergisk eller överkänslig mot något, då jag helammar har jag försökt att utesluta olika saker ur kosten men inget verkar göra henne bättre, det blir snarare sämre hela tiden. De saker jag har uteslutit ur min kost är tomater, choklad, skaldjur, nötter. Dessutom har jag sköljt igenom alla hennes kläder för att få bort tvättmedel och sköljmedel ifall det kunde vara orsaken. Jag använder enbart kläder av ren bomull. Vad mer kan jag göra?

Jag tar gärna emot tips på vad annat det kan vara hon reagerar på.
    Även tips på bra krämer tas tacksamt emot. Har använt olja, vanlig barnlotion, bepanthen och camo derm.

• EMO 979

Testa att ta bort alla mjölkprodukter ur din kost..och ev ägg..brukar vara de vanligaste allergenerna hos så små barn ....

• Allrona

EMO 979 skrev 2009-05-13 10:46:01 följande:

Testa att ta bort alla mjölkprodukter ur din kost..och ev ägg..brukar vara de vanligaste allergenerna hos så små barn ....
    Men om det är mjölk, borde hon inte ha ont i magen då? Ägg har jag inte tänk på, ska genast utesluta det.
  • EMO 979

Är inte alltid de får ont i magen och så..många har enbart problem med eksem..

Svar på tråden Allergitråden!