• Kavat

Allergitråden!

VÄLKOMNA TILL ALLERGITRÅDEN! Här är kan vi med allergiska barn eller egna allergier/överkänslighet ska kunna diskutera och utbyta tips, idéer, recept m.m. med varandra

Allergiinformation, recept m.m. hittar du bl.a. på:
    www.allergimat.com och
    www.celiaki.se

Astma-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m42120614.html
    Mjölkallergi hos bebisar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m41507854.html
    Mjölkallergi hos äldra barn o vuxna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m41507611.html
    Äggallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m41269874.html
    Sädesslagsallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m41970003.html
    Kostråd vid överkänslighet mot salicylsyra, bensoesyra och färgämen:
    www.familjeliv.se/Bloggar-4-51/b93380.html

Den gamla allergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m39751265.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-12 13:18
    Lite nyttig information om Vårdbidrag som även diskuteras lite här och där i tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-22/m42713619-16.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-02 17:43
    Ny sädesslagsallergi tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m44468319.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 19:18
    Läkemedel i samband med graviditet & amning, kolla på www.janusinfo.se (eg för läkare och vårdpersonal)

• Svar på tråden Allergitråden!
  • Blå Flygare

Var till Belindas idag och de är på väg att ev. stänga, de vet inte hur länge till de har öppet. Anledningen är att de ska öppna bageri och hon klarar inte att driva båda. Kanske att caféet öppnar igen sen, fast det är inte säkert. De har redan stängt av telefonen, men jag fick ett privat nr när jag sa att vi var ett helt gäng så vi kan ringa innan och se om de har öppet.
    Så kanske dumt att vänta så länge? Jag skulle kunna nästa vecka, helst tisdag. På fredag kan jag inte.
    Förra ggn sa hon ju att de bara gör "multi", fast idag hade de mackor med ost på

• Amulett
    Blå Flygare skrev 2009-05-27 15:22:54 följande:
    Var till Belindas idag och de är på väg att ev. stänga, de vet inte hur länge till de har öppet. Anledningen är att de ska öppna bageri och hon klarar inte att driva båda. Kanske att caféet öppnar igen sen, fast det är inte säkert. De har redan stängt av telefonen, men jag fick ett privat nr när jag sa att vi var ett helt gäng så vi kan ringa innan och se om de har öppet. Så kanske dumt att vänta så länge? Jag skulle kunna nästa vecka, helst tisdag. På fredag kan jag inte. Förra ggn sa hon ju att de bara gör "multi", fast idag hade de mackor med ost på
    Tisdag kan kanske fungera. Sonen haråterkoll av sina öron på morgonen hoppas vi och sedan vet jag inte riktigt hur dagen ser ut. Annars kanske vi kan komma om det blir fler gånger.
  • Kavat
    Snutten skrev 2009-05-26 13:56:54 följande:
    Vi ska göra lapptest i juni i Kungsbacka. Ska bli "intressant" att se om det visar ngt. Vår läkare tror det, inga andra tester ger utslag. Som sagt jag fikar gärna i göteborg någon dag. Jag jobbar natt och är ledig en del på dagtid. Skulle vara kul att ses och utbyta lite erfarenheter.
    Hojta om ni är fika/leksugna!!!
  • Blå Flygare
    Kavat skrev 2009-05-27 16:01:57 följande:
    Jag kan på tisdag. Men är det öppet då?
    Vanligtvis är det det, men jag får ju ringa och höra innan.
  • Lillasnigel07

Jag har en fråga till er som har VB. På FKs hemsida står det att man inte kan få VAB för det man har vårdbidrag, men om vi får VB för vår dotters astma och allergier och jag VABar p.g.a att hon blivit tillfälligt sämre i astman p.g.a. infektion eller fått en reaktion för hon fått i sig fel sak på dagis, får jag inga VAB-pengar då? Hoppas ni fattar vad jag menar...

Vad är Belindas? Aldrig hört talas om. Var ligger det?

• Blå Flygare
    Lillasnigel07 skrev 2009-05-27 21:20:19 följande:
    Vad är Belindas? Aldrig hört talas om. Var ligger det?
    Belindas café vid korsvägen i göteborg. Allt som bakas där är naturligt glutenfritt, mjölk-ägg-soja-nöt-fritt.
  • Alicia05sMamma

Har suttit på läkarjouren med A 3 timmar ikväll då febern steg till 41 grader, och hon började kräkas. De gav ipren och saft för att försöka få ned febern, & sedan fick vi vara kvar en extra stund så de fick bevaka henne under ett tag.

Febern gick ned till 38,5 och vi fick åka hem. Nu börjar dock febern stiga igen och är nu uppe i 39 grader, så vi får se om vi måste åka in igen med henne igen.
    De hittade dock inget på sänkan och ingen uvi heller, så de vet inte vad som är fel med henne just nu. Så vi får väl se nu om vi ska behöva bli sittandes på sjukhuset inatt eller hur det blir.
    Har iaf tid imorgon ef.m på barn avd. hos A´s läkare.
    (¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Alicia05sMamma

Jäkla feber som inte vill ge sig. Kl 01 inatt fick vi ge en omgång till med den ipren vi fick med oss hem, för då hade hon 40 grader igen. Sov till kl 05 då jag tempade henne igen och då låg hon på 40,5. Fick 2 panodil suppar och nu har hon kräkts igen pga febern. Ska ringa Hc nu kl 8 när dom öppnar, för vi får inte ner febern ju

(¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • SanTan

Alicia05sMamma, vad jobbigt för er! Hoppas lilltjejen blir frisk snart! Håller tummarna för er!

Svar på tråden Allergitråden!