• Kavat

Allergitråden!

VÄLKOMNA TILL ALLERGITRÅDEN! Här är kan vi med allergiska barn eller egna allergier/överkänslighet ska kunna diskutera och utbyta tips, idéer, recept m.m. med varandra

Allergiinformation, recept m.m. hittar du bl.a. på:
    www.allergimat.com och
    www.celiaki.se

Astma-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m42120614.html
    Mjölkallergi hos bebisar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m41507854.html
    Mjölkallergi hos äldra barn o vuxna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m41507611.html
    Äggallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m41269874.html
    Sädesslagsallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m41970003.html
    Kostråd vid överkänslighet mot salicylsyra, bensoesyra och färgämen:
    www.familjeliv.se/Bloggar-4-51/b93380.html

Den gamla allergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m39751265.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-12 13:18
    Lite nyttig information om Vårdbidrag som även diskuteras lite här och där i tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-22/m42713619-16.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-02 17:43
    Ny sädesslagsallergi tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m44468319.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 19:18
    Läkemedel i samband med graviditet & amning, kolla på www.janusinfo.se (eg för läkare och vårdpersonal)

• Svar på tråden Allergitråden!
  • Alicia05sMamma
    SanTan skrev 2009-05-28 07:54:51 följande:
    Alicia05sMamma, vad jobbigt för er! Hoppas lilltjejen blir frisk snart! Håller tummarna för er!
    Tack, ja det är då ständigt nått elände hela tiden {#lang_emotions_undecided}
    (¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Amulett
    Kavat skrev 2009-05-27 16:01:57 följande:
    Jag kan på tisdag. Men är det öppet då?
    Jag kan också, det är mer en fråga om när på dagen ... Har en öronkollstid kl 9, men efter det kan vi göra en utflykt.
    Ett egoistiskt tidsförslag från mig: kl 15, då hinner sonen äta lunch och sova middag i lugn och ro hemma först
  • Amulett
    Alicia05sMamma skrev 2009-05-28 07:51:00 följande:
    Jäkla feber som inte vill ge sig. Kl 01 inatt fick vi ge en omgång till med den ipren vi fick med oss hem, för då hade hon 40 grader igen. Sov till kl 05 då jag tempade henne igen och då låg hon på 40,5. Fick 2 panodil suppar och nu har hon kräkts igen pga febern. Ska ringa Hc nu kl 8 när dom öppnar, för vi får inte ner febern ju
    Usch vad jobbigt!!! Går febern inte ens ner direkt när hon fått medicinen? Antar att du har testat att ge Ipren och Panodil samtidigt?
    Hoppas hon snart mår bättre!!!
  • Alicia05sMamma
    Amulett skrev 2009-05-28 08:14:03 följande:
    Usch vad jobbigt!!! Går febern inte ens ner direkt när hon fått medicinen? Antar att du har testat att ge Ipren och Panodil samtidigt? Hoppas hon snart mår bättre!!!
    Nä febern går bara ned typ 1 grad och där stannar det till en stund innan den går upp igen Nu har den sjunkit lite igen. Har precis pratat med Hc och vi ska fortätta ge ipren på maxdos för att hon inte ska börja feberkrampa och ge mkt vätska. Sticker den iväg upp till 41 grader igen så skulle vi ringa.
  • Snutten

Aliciasmamma: ge ipren och alvedon varvat. dvs börja med ipren tex kl 08, 16, 00. Ge alvedon 06, 12, 18, 02. Då har hon hela tiden något febernedsättande i blodet. Hoppas att hon piggar på sig snart.

Jag kan på tisdag den 2:e men inte så sent som kl 15. Vi har utvärdering av Siris stödtimmar med rektorn då.

kramar

• Alicia05sMamma
    Snutten skrev 2009-05-28 10:33:59 följande:
    Aliciasmamma: ge ipren och alvedon varvat. dvs börja med ipren tex kl 08, 16, 00. Ge alvedon 06, 12, 18, 02. Då har hon hela tiden något febernedsättande i blodet. Hoppas att hon piggar på sig snart. Jag kan på tisdag den 2:e men inte så sent som kl 15. Vi har utvärdering av Siris stödtimmar med rektorn då. kramar
    Det fick hon igår, men det bet inte tyvärr. Läkaren sa att ibuprofen tar bättre vid så hög feber. Så hon skulle bara ha de istället. Nu har hon somnat och febern håller sig i schack än så länge * ta i trä *
  • Blå Flygare

Den 2:e har vi tid hos allergimottagningen kl 8, så senast kl 10 räknar vi på att vara klara. Lunch passar inget bra på Belindas, för de har bara mackor (gissar att inga av våra ungar äter det?), men en förmiddagsfika vid 11 (vaddå sabba matlusten??) eller en em-fika vid 13/14 kan passa. Sen lär S däcka! (Synd hon inte sover middag!)

• Blå Flygare

Någon här vars barn reagerat med magont/eksem mot pollen? S har magont och är hård i magen sen pollensäsongen började och har riktigt torr hud plödsligt nu. Förra året nös o nös hon av gräs, men nu verkar hon reagera så här ist Kan det vara ren reaktion på gräs, eller är det gräset som fr henne att reagera kraftigare mot vete som hon annars tål lite av (och får hård mage av)

• Snutten

Aliciasmamma: jag menar att du ska ge både fulldos ipren och alvedon. Men omlott. Det rekommenderar de på barnakuten här.

• trållmor

Jag kan också på tisdag, men efter kl 12 Skulle 12,30 funka för er?

2 killar och 1 tjej har jag och en på jäsning
Svar på tråden Allergitråden!