• Kavat

Allergitråden!

VÄLKOMNA TILL ALLERGITRÅDEN! Här är kan vi med allergiska barn eller egna allergier/överkänslighet ska kunna diskutera och utbyta tips, idéer, recept m.m. med varandra

Allergiinformation, recept m.m. hittar du bl.a. på:
    www.allergimat.com och
    www.celiaki.se

Astma-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m42120614.html
    Mjölkallergi hos bebisar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m41507854.html
    Mjölkallergi hos äldra barn o vuxna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m41507611.html
    Äggallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m41269874.html
    Sädesslagsallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m41970003.html
    Kostråd vid överkänslighet mot salicylsyra, bensoesyra och färgämen:
    www.familjeliv.se/Bloggar-4-51/b93380.html

Den gamla allergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m39751265.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-12 13:18
    Lite nyttig information om Vårdbidrag som även diskuteras lite här och där i tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-22/m42713619-16.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-02 17:43
    Ny sädesslagsallergi tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m44468319.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 19:18
    Läkemedel i samband med graviditet & amning, kolla på www.janusinfo.se (eg för läkare och vårdpersonal)

• Svar på tråden Allergitråden!
  • mady
    Tabby skrev 2009-05-31 21:26:37 följande:
    Måste fråga... vet någon om fiskallergi växer bort på barn?
    Har gjort det på tre av mina fem och lever på hoppet att det ska göra det på mina två små oxå.
  • Blå Flygare

FIKA PÅ BELINDAs CAFÈ tisdag 2/6 ca kl 13.
    ----Eklandag. 2 (nära korsvägen) i Göteborg
    Blå Myran
    Snutten
    K Kavat
    Angel Gbg (?)

• Glass

Hade gärna kommit med på fikan, fastän jag inte "känner" er, men jag är uppbokad redan. Det tog ett tag innan jag fattade att det ligger i gbg

Jag kan stava, jag är bara väldigt slarvig...
  • Tabby
    mady skrev 2009-05-31 22:07:09 följande:
    Har gjort det på tre av mina fem och lever på hoppet att det ska göra det på mina två små oxå.
    Skönt att höra.
    Misstänker fiskallergi på mellankotten nämligen .

Blä, är så trött på allergierna i familjen....
  • bebis08
    Blå Flygare skrev 2009-05-31 19:51:58 följande:
    Jag tog clarityn förra ggn, och då ansåg läk på BB den var ok.
    Miralicia skrev 2009-05-31 12:25:44 följande:
    Det ska inte vara någon fara när det handlar om normala doser. Den dos som passerar över till barnet via bröstmjölken anses vara så låg att riskerna är försummbara. Här är en sida med bättre info än Fass ang tex läkemedel i samband med graviditet/amning www.janusinfo.se/imcms/servlet/GetDoc?meta_id...
    Tack för era svar!
    Och tack för länken

♥ ---> www.elmida.se
  • Blå Flygare
    mady skrev 2009-05-31 22:07:09 följande:
    Vad skönt (för er, o för mig att höra!). Jag har bara läst att det "ofta" sitter i, och så har man ju hört sånna skräck-historier om att inte kunna gå i mataffär för fisklukten från frysdisken... Men det är väl undantag.
  • Blå Flygare
    Glass skrev 2009-05-31 22:15:14 följande:
    Hade gärna kommit med på fikan, fastän jag inte "känner" er, men jag är uppbokad redan. Det tog ett tag innan jag fattade att det ligger i gbg
    Jo, det finns ju lite fik i stan så man har knappast koll på alla. Och ALLA kanske inte vet att jag, Kavat o Snutten bor i knutarna
  • mady

Mama Law skrev 2009-05-31 20:27:22 följande:

Här har vi kunnat konstatera i helgen att wiking inte klarar sol heller...... nässelutslag av värsta sort på de ställen där solen kommer åt. Idag något bättre efter att vi smorde honom i morse men han fick utslag iaf. Det är tur vi ska till doktorn på torsdag, ska ta upp det med honom då och va man ev. kan få på recept för det. Eller om det är som derma silk kläderna att man får bekosta allt själv..... har ju verkligen inte råd med det.
    Vad f-n ska man säga tusen benknäckar kramar till dig/er från oss. Vi har faktiskt haft en bra helg. Wilmer har iofs några nätter nu fått anfall så han blivit blå om läppar och runt om men vi har fått bukt med airomir, dubblat upp pulmin igen som vi just doserat ner... J har vilket jag hoppas i grevenstid fått reaktion på Xolair. Hon har haft ett liv denna vecka klarat av ett kalas och en friluftsdag. Peffat bätre än på lääääääääänge och inte alls behövt mycket buventol. SÅ hoppas.... och hoppas verkligen att Wiking oxå kan få behandling och bli hjälpt av Xolair.
    kram på er
  • Amulett
    Blå Flygare skrev 2009-05-31 22:12:48 följande:
    FIKA PÅ BELINDAs CAFÈ tisdag 2/6 ca kl 13. ----Eklandag. 2 (nära korsvägen) i Göteborg Blå Myran Snutten K Kavat Angel Gbg (?)
    Jag hoppas på en ny fika tid framöver Då kanske killen klarar sig utan så ordentlig sömn varje dag också ... Fast nu har han öroninflammation igen och 39 graders feber, så det var ju lika bra att jag ställt in mig på att jag inte kunde komma. Hoppas ni får kul!!!
Svar på tråden Allergitråden!