• Kavat

Allergitråden!

VÄLKOMNA TILL ALLERGITRÅDEN! Här är kan vi med allergiska barn eller egna allergier/överkänslighet ska kunna diskutera och utbyta tips, idéer, recept m.m. med varandra

Allergiinformation, recept m.m. hittar du bl.a. på:
    www.allergimat.com och
    www.celiaki.se

Astma-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m42120614.html
    Mjölkallergi hos bebisar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m41507854.html
    Mjölkallergi hos äldra barn o vuxna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m41507611.html
    Äggallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m41269874.html
    Sädesslagsallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m41970003.html
    Kostråd vid överkänslighet mot salicylsyra, bensoesyra och färgämen:
    www.familjeliv.se/Bloggar-4-51/b93380.html

Den gamla allergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m39751265.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-12 13:18
    Lite nyttig information om Vårdbidrag som även diskuteras lite här och där i tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-22/m42713619-16.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-02 17:43
    Ny sädesslagsallergi tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m44468319.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 19:18
    Läkemedel i samband med graviditet & amning, kolla på www.janusinfo.se (eg för läkare och vårdpersonal)

• Svar på tråden Allergitråden!
  • Kavat

Mama Law skrev 2009-06-01 17:06:06 följande:

Har fått veta idag att i fredags togs det beslut i mitt VB ärende hur mycket vi får fick jag inte veta utan det får jag reda på när beslutet dimper ner i brevlådan vilket borde bli i morron eller på onsdag.... ÄNTLIGEN
    Wiiiii! Det var väl på tiden...
    Hoppas det blir ett beslut ni blir nöjda med!
  • Alicia05sMamma
    Kavat skrev 2009-06-01 16:14:52 följande:
    Alicias mamma, Blå Myran minns helt rätt. Jag gjorde rabarberpaj på maizena och boveteflingor, blev supersmarrigt! Jag använder boveteflingor istället för havregryn och bakar bröd på mestadels bovetemjöl. Funkar toppenbra. Dock har jag kommit fram till att det är bra att ha även maizena eller liknande i som är mer finfördelat också. Tyckte det blev lite för stora korn i tidigare, men jag är känslig för konsistens. Dessvärre reagerade min lille på Saltå Kvarns, så de vågade inte garantera att det är fritt. Ännu... Men GoGreen och Risenta brukar finnas, annars bör de kunna ta in.
    Tack snälla för tipsen
    (¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Alicia05sMamma
    Mama Law skrev 2009-06-01 17:06:06 följande:
    Har fått veta idag att i fredags togs det beslut i mitt VB ärende hur mycket vi får fick jag inte veta utan det får jag reda på när beslutet dimper ner i brevlådan vilket borde bli i morron eller på onsdag.... ÄNTLIGEN
    Men åh vad glad jag blir för er skull att höra att det äntligen är klart
    Håller tummarna hårt för att ni får ett helt vb.

/ kram
  • Mama Law
    Alicia05sMamma skrev 2009-06-01 17:34:30 följande:
    Men åh vad glad jag blir för er skull att höra att det äntligen är klart Håller tummarna hårt för att ni får ett helt vb./ kram
    Jag har faktiskt bestämt mig för att om det är under ett helt så ska jag överklaga för så mycket extra tid tar det per barn så jag har rätt till ett helt minst! Så jag ger mig inte nu!
    Leo -03 Wiking -05 Alvin -06 Towa -07
  • trållmor
    FIKA PÅ BELINDAs CAFÈ tisdag 2/6 ca kl 13.
    ----Eklandag. 2 (nära korsvägen) i Göteborg
    Blå Myran
    Snutten
    K Kavat
    Angel Gbg (?)
    Trållmor
    2 killar och 1 tjej har jag och en på jäsning
  • Blå Flygare
    trållmor skrev 2009-06-01 18:42:11 följande:
    FIKA PÅ BELINDAs CAFÈ tisdag 2/6 ca kl 13. ----Eklandag. 2 (nära korsvägen) i Göteborg Blå Myran Snutten K Kavat Angel Gbg (?) Trållmor
    Så trevligt, vi blir ju ett litet gäng! Tror vi får satsa på att köpa med oss och sätta oss i skuggan någonstans, om inte annat för att få plats med barnvagnar
    Om du bjuder in mig så kan jag skicka ett meddelande med mitt nr, ifall någon skulle bli försenad eller få förhinder.
  • Alicia05sMamma
    Mama Law skrev 2009-06-01 18:25:00 följande:
    Jag har faktiskt bestämt mig för att om det är under ett helt så ska jag överklaga för så mycket extra tid tar det per barn så jag har rätt till ett helt minst! Så jag ger mig inte nu!
    Det tycker jag du gör helt rätt i. Absolut att ni ska ha ett helt minst, utan tvekan.
    Det är det minsta man kan begära efter allt ni går igenom varje dag.
  • Mama Law
    Alicia05sMamma skrev 2009-06-01 19:48:52 följande:
    Det tycker jag du gör helt rätt i. Absolut att ni ska ha ett helt minst, utan tvekan.Det är det minsta man kan begära efter allt ni går igenom varje dag.
    frågan är ju om de vågar ge mig nå mindre då det dragit ut på tiden så länge!!!!{#lang_emotions_djavulsk}
    Leo -03 Wiking -05 Alvin -06 Towa -07
  • Kavat
    Blå Flygare skrev 2009-06-01 18:59:40 följande:
    Så trevligt, vi blir ju ett litet gäng! Tror vi får satsa på att köpa med oss och sätta oss i skuggan någonstans, om inte annat för att få plats med barnvagnar Om du bjuder in mig så kan jag skicka ett meddelande med mitt nr, ifall någon skulle bli försenad eller få förhinder.
    Låter fint med näckrosdammen med barn med spring i benen!
    Jag har även lockat med mig en annan mamma som har en kille som äter ungefär som min lille.
  • Blå Flygare
    Kavat skrev 2009-06-01 20:19:31 följande:
    Låter fint med näckrosdammen med barn med spring i benen! Jag har även lockat med mig en annan mamma som har en kille som äter ungefär som min lille.
    Låter fint *packar handduk*
Svar på tråden Allergitråden!