• Kavat

Allergitråden!

VÄLKOMNA TILL ALLERGITRÅDEN! Här är kan vi med allergiska barn eller egna allergier/överkänslighet ska kunna diskutera och utbyta tips, idéer, recept m.m. med varandra

Allergiinformation, recept m.m. hittar du bl.a. på:
    www.allergimat.com och
    www.celiaki.se

Astma-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m42120614.html
    Mjölkallergi hos bebisar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m41507854.html
    Mjölkallergi hos äldra barn o vuxna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m41507611.html
    Äggallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m41269874.html
    Sädesslagsallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m41970003.html
    Kostråd vid överkänslighet mot salicylsyra, bensoesyra och färgämen:
    www.familjeliv.se/Bloggar-4-51/b93380.html

Den gamla allergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m39751265.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-12 13:18
    Lite nyttig information om Vårdbidrag som även diskuteras lite här och där i tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-22/m42713619-16.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-02 17:43
    Ny sädesslagsallergi tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m44468319.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 19:18
    Läkemedel i samband med graviditet & amning, kolla på www.janusinfo.se (eg för läkare och vårdpersonal)

• Svar på tråden Allergitråden!
  • Alicia05sMamma
    Twixie skrev 2009-06-02 11:14:14 följande:
    Hm, konstigt. Vår yngsta har också "bara" feber. Lite snorig men det är mer pga febern och inte förkylningssnorig (kommer inget när man suger men rosslar i näsan när han sover). Vi är dock inne på 4:e dagen med feber så vi ska till läkaren idag då han äter riktigt dåligt, även när Ipren och Alvedon tagit ned febern. Men annars är det bara feber. Vet någon hur mycket extra vätska ett barn behöver per grad feber? På vuxna säger man ju i grova drag att en liter extra per grad feber men vad är det för barn?
    Har inte hört ngn prata om hur mkt vätska per grad ett barn ska ha.

Där brukar man väl bara säga att man ska ge barnet vad det vill dricka och hålla koll.
    (¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Snutten

Angående vätskeintag så är det ok så länge barnet kissar. JAg har för mig att på blöjbarn ska man byta en kissblöja var 6:e timme ungefär.

Jag hoppas att det bara är någon feber historia Siri har, och hon får ju gärna vara bra till imorgon. Men vi ska lämna urinprov i eftermiddag för säkerhetsskull. Nu sover hon på soffan så det är ju bra då kanske hon blir frisk fortare.

• Mama Law

Inget beslut i lådan idag hoppas det kommer i morron.

Det är tur vi ska till doktorn med wiking på torsdag för jag tycker att hans allmäntillstånd är sämre, hängigare, grinigare och allmänt missnöjd han som alltid är så glad och go annars.... är något mer svälld i ansiktet med!

Leo -03 Wiking -05 Alvin -06 Towa -07
  • Alicia05sMamma
    Mama Law skrev 2009-06-02 13:34:33 följande:
    Inget beslut i lådan idag hoppas det kommer i morron. Det är tur vi ska till doktorn med wiking på torsdag för jag tycker att hans allmäntillstånd är sämre, hängigare, grinigare och allmänt missnöjd han som alltid är så glad och go annars.... är något mer svälld i ansiktet med!
    Många många kramar till W från oss.

Hoppas beslutet dimper ned i morgon. Har inte hört ngt själv från fk, men det är kanske lite väl tidigt än Är väl ca 3 veckor sedan de fick in läkarintyget medans övriga papper funnits där sedan 1/4, så vi får nog vänta ett tag till
  • Snutten

Siri har öroninflammation! Jag fattar inte varför hon ALLTID får bakteriella infektioner.

Vi kan iallafall åka på vår lilla resa eftersom vi har helt underbara föräldrar som ställer upp och passar Siri.

• Alicia05sMamma
    Snutten skrev 2009-06-02 16:20:09 följande:
    Siri har öroninflammation! Jag fattar inte varför hon ALLTID får bakteriella infektioner. Vi kan iallafall åka på vår lilla resa eftersom vi har helt underbara föräldrar som ställer upp och passar Siri.
    Stackarn, hoppas hon inte har alltför ont och kryar på sig snabbt igen.

Hoppas ni får en härlig resa nu
  • Mama Law
    Snutten skrev 2009-06-02 16:20:09 följande:
    Siri har öroninflammation! Jag fattar inte varför hon ALLTID får bakteriella infektioner.Vi kan iallafall åka på vår lilla resa eftersom vi har helt underbara föräldrar som ställer upp och passar Siri.
    Jobbigt att hon har öroninflammation stackarn. Skönt ändå att ni kommer iväg på en liten resa, det kan ni behöva.
  • Alicia05sMamma
    Mama Law: Men visst sjutton får ni väl ersättning tillbaka i tiden nu sedan de fick in era papper i oktober. Skandal vore väl annars...
  • Mama Law
    Alicia05sMamma skrev 2009-06-02 16:50:08 följande:
    Mama Law: Men visst sjutton får ni väl ersättning tillbaka i tiden nu sedan de fick in era papper i oktober. Skandal vore väl annars...
    Ja vi får ju om vi får en höjning ersättning från oktober med det dom höjer hade ju 1/4 då så skulle det bli höjt så får vi 3/4 till och med januari och 1/1 from februari retroaktivt. Nu har jag svårt att tro att det blir ett helt dock.
  • Kavat

Härligt, tack för idag tjejer!
    Himlans trevligt att känna sig normal i sammanhanget!

Svar på tråden Allergitråden!