• Kavat

Allergitråden!

VÄLKOMNA TILL ALLERGITRÅDEN! Här är kan vi med allergiska barn eller egna allergier/överkänslighet ska kunna diskutera och utbyta tips, idéer, recept m.m. med varandra

Allergiinformation, recept m.m. hittar du bl.a. på:
    www.allergimat.com och
    www.celiaki.se

Astma-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m42120614.html
    Mjölkallergi hos bebisar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m41507854.html
    Mjölkallergi hos äldra barn o vuxna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m41507611.html
    Äggallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m41269874.html
    Sädesslagsallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m41970003.html
    Kostråd vid överkänslighet mot salicylsyra, bensoesyra och färgämen:
    www.familjeliv.se/Bloggar-4-51/b93380.html

Den gamla allergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m39751265.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-12 13:18
    Lite nyttig information om Vårdbidrag som även diskuteras lite här och där i tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-22/m42713619-16.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-02 17:43
    Ny sädesslagsallergi tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m44468319.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 19:18
    Läkemedel i samband med graviditet & amning, kolla på www.janusinfo.se (eg för läkare och vårdpersonal)

• Svar på tråden Allergitråden!
  • Alicia05sMamma

Oj, skrev fel nu ser jag 3 terminer/1,5 år ska det vara

(¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Kavat
    Snutten skrev 2009-06-16 02:48:23 följande:
    universeum låter roligt! Får se om vi kan komma med. Siri har 4!!! sjukvårdsbesök de närmaste 2 veckorna. Jag har funderat lite. Jag jobbar nätter 64% och känner att jag inte skulle hinna jobba mer mest pga Siri och allt merjobb det blir med henne. Hur jobbar ni andra och spec ni som har vb?
    Jag är hemma med mina barn, annars så hade jag nog inte fått speciellt mycket gjort på jobbet med tanke på att vi är sjuka ofta och det hade nog inte blivit mindre sjukdom på dagis.
  • Mama Law
    mady skrev 2009-06-15 22:22:52 följande:
    på vår försäkring sa de att de tyckte det var bättre att vänta med att skicka in beslutet tills vi fått nytt efter överklagan...
    Jag har redan skickat in. Tänker inte ändra om vi får höjt... tar ju ändå hundra år innan vi får svar på överklagan!
    Leo -03 Wiking -05 Alvin -06 Towa -07
  • SanTan

Någon som är bra på astma?
    Jag har allergisk astma mot gräs och björkpollen. Som har kommit första gången i år!
    Jag har aldrig varit allergisk mot äpplen. Men nu på fikarasten för ca 30 minuter sedan åt jag ett äpple och nu har jag fått en väldig astma-hosta! KAn det vara för äpplet, även om jag inte känner någon annan allergisk reaktion.

Jag har korsallergi från björk mot hasselnöt och kiwi. Men som sagt, har aldrig kännt äpplen innan. Men har å andra sidan inte haft astma innan heller!

• 2små2stora
    SanTan skrev 2009-06-16 11:29:46 följande:
    Någon som är bra på astma? Jag har allergisk astma mot gräs och björkpollen. Som har kommit första gången i år! Jag har aldrig varit allergisk mot äpplen. Men nu på fikarasten för ca 30 minuter sedan åt jag ett äpple och nu har jag fått en väldig astma-hosta! KAn det vara för äpplet, även om jag inte känner någon annan allergisk reaktion. Jag har korsallergi från björk mot hasselnöt och kiwi. Men som sagt, har aldrig kännt äpplen innan. Men har å andra sidan inte haft astma innan heller!
    äpple och björk korsreagerar.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • SanTan

3Busfrön:
    Jo, så långt har jag koll. Min fundering var mer om det kan vara äpplet som orsakar astma-hosta ca 30 minuter efter jag har ätit det. Även om jag aldrig varit allergisk mot äpplen innan.

• Mama Law
    SanTan skrev 2009-06-16 12:21:27 följande:
    3Busfrön:Jo, så långt har jag koll. Min fundering var mer om det kan vara äpplet som orsakar astma-hosta ca 30 minuter efter jag har ätit det. Även om jag aldrig varit allergisk mot äpplen innan.
    Ja det kan det absolut vara. Min Wiking kan inte alls äta äpple nu när det är björk pollen säsong. Men under höst och vinter kan han äta ytterst små mängder om man värmt äpplet innan. Så absolut visst är det nog äpplet som du reagerar på då det korsar med björk!
  • Mama Law

Jag studerar till Ssk på heltid men lär nog gå ner i takt om jag ska orka och hinna lära mig nåt samtidigt.

Svar på tråden Allergitråden!