• Kavat

Allergitråden!

VÄLKOMNA TILL ALLERGITRÅDEN! Här är kan vi med allergiska barn eller egna allergier/överkänslighet ska kunna diskutera och utbyta tips, idéer, recept m.m. med varandra

Allergiinformation, recept m.m. hittar du bl.a. på:
    www.allergimat.com och
    www.celiaki.se

Astma-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m42120614.html
    Mjölkallergi hos bebisar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m41507854.html
    Mjölkallergi hos äldra barn o vuxna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m41507611.html
    Äggallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m41269874.html
    Sädesslagsallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m41970003.html
    Kostråd vid överkänslighet mot salicylsyra, bensoesyra och färgämen:
    www.familjeliv.se/Bloggar-4-51/b93380.html

Den gamla allergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m39751265.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-12 13:18
    Lite nyttig information om Vårdbidrag som även diskuteras lite här och där i tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-22/m42713619-16.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-02 17:43
    Ny sädesslagsallergi tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m44468319.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 19:18
    Läkemedel i samband med graviditet & amning, kolla på www.janusinfo.se (eg för läkare och vårdpersonal)

• Svar på tråden Allergitråden!
  • Kavat
    littlemum skrev 2009-06-16 13:39:08 följande:
    Behöver inte ens trycka på länken för att förstå vilken tråd det är... blir så j*vla förbannad! Måste nog snart gå och göra något annat...

Ja, ibland undrar man hur människor tänker, eller tja, om de tänker...

Ja, jag har städat toaletten.
  • Mama Law

Så här ser min Wiking ut idag i ansiktet. Han har snart sår på ögonlocket där han har eksem. Det är mer ilsket rött i verkligheten. Har dock ingen aning om varför han har blivit så här. Han har dessutom en hemsk klåda som jag varit tvungen ge atarax mot.

WiKing.jpg

Leo -03 Wiking -05 Alvin -06 Towa -07
  • littlemum
    Mama Law skrev 2009-06-16 18:13:11 följande:
    Så här ser min Wiking ut idag i ansiktet. Han har snart sår på ögonlocket där han har eksem. Det är mer ilsket rött i verkligheten. Har dock ingen aning om varför han har blivit så här. Han har dessutom en hemsk klåda som jag varit tvungen ge atarax mot.
    Fy va jobbigt för er!
  • KarinN80

Vad o hur mycket har era barn som är allergiska mot pollen? Wiktor har fått Zyrlex 2,5ml 2ggr per dag. Någon som vet om det är lite eller mycket? Kan inte så mycket om detta än... Men antar att det är mindre pollen när det regnar... Då är han helt symtomfri, men idag har de varit jobbigt o verkat som de inte räcker....

• Helle76

De gjorde pricktest på Thilde igår och inga tecken alls på allergier, Alida visar det inte heller något på.

Killen såg att den mjölkfria vällingen fanns igen så det köpte han till Thilde igår men hon vägrade att ta den. Hon gjorde det innan så idag blev det att köpa grötpulvret igen och blanda med havredrycken.

• littlemum
    KarinN80 skrev 2009-06-16 19:14:00 följande:
    Vad o hur mycket har era barn som är allergiska mot pollen? Wiktor har fått Zyrlex 2,5ml 2ggr per dag. Någon som vet om det är lite eller mycket? Kan inte så mycket om detta än... Men antar att det är mindre pollen när det regnar... Då är han helt symtomfri, men idag har de varit jobbigt o verkat som de inte räcker....
    Sonen tar Clarityn 7,5 ml 1 gång per dag.  Han är 6 år och väger närmare 30 kilo.
  • 2små2stora

Min tjej tar aerius 2.5 ml varje morgon.

2.5ml zyrlex morgon och kväll är normal dosering för barn upp till 6 år enl FASS

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
Svar på tråden Allergitråden!