• Kavat

Allergitråden!

VÄLKOMNA TILL ALLERGITRÅDEN! Här är kan vi med allergiska barn eller egna allergier/överkänslighet ska kunna diskutera och utbyta tips, idéer, recept m.m. med varandra

Allergiinformation, recept m.m. hittar du bl.a. på:
    www.allergimat.com och
    www.celiaki.se

Astma-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m42120614.html
    Mjölkallergi hos bebisar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m41507854.html
    Mjölkallergi hos äldra barn o vuxna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m41507611.html
    Äggallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m41269874.html
    Sädesslagsallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m41970003.html
    Kostråd vid överkänslighet mot salicylsyra, bensoesyra och färgämen:
    www.familjeliv.se/Bloggar-4-51/b93380.html

Den gamla allergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m39751265.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-12 13:18
    Lite nyttig information om Vårdbidrag som även diskuteras lite här och där i tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-22/m42713619-16.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-02 17:43
    Ny sädesslagsallergi tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m44468319.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 19:18
    Läkemedel i samband med graviditet & amning, kolla på www.janusinfo.se (eg för läkare och vårdpersonal)

• Svar på tråden Allergitråden!
  • mady
    2små2stora skrev 2009-06-17 09:02:26 följande:
    Usch vilka dagar ni har. Det låter som om du skulle fått någon form av lunginflammation med tanke på hur slemmet ser ut.
    konstiga är att jag inte har feber eller känner mig sjuk
  • trållmor

Nu är jag hemma igen från sjukhuset, och vill tacka för svaren

Imorgon är det dags för Timon att göra pricktest, och ärligt talat så känner jag mig orolig över att bli bemött på samma sätt som jag blivit i Gamlestan... Fredrik kan inte följa med heller, så jag känner mig helt utelämnad till läkaren....

2 killar och 1 tjej har jag och en på jäsning
  • Mama Law
    mady skrev 2009-06-17 11:33:37 följande:
    håller tummarna för att du blir bra snart om inte annat att du blir bättre iaf. KRAM
    Leo -03 Wiking -05 Alvin -06 Towa -07
  • 2små2stora
    mady skrev 2009-06-17 11:33:37 följande:
    Det hade inte min man heller, bara jobbigt att andas
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • mady

har pratat med läkaren som dubblar pulmin ytterligare för mig samt en kur betapred. Blir jag inte bättre eller rent av sämre ska jag åka in akut. Vill inte det är midsommar och vi ska vara i skogen med husvagnen

• Mama Law
    mady skrev 2009-06-17 19:21:06 följande:
    har pratat med läkaren som dubblar pulmin ytterligare för mig samt en kur betapred. Blir jag inte bättre eller rent av sämre ska jag åka in akut. Vill inte det är midsommar och vi ska vara i skogen med husvagnen
    Hoppas du slipper åka in och att det hjälper med pulmi och betan. Hoppas ni får en trevlig midsommar i husvagnen!
    Leo -03 Wiking -05 Alvin -06 Towa -07
  • SmillaMilla

Jaha, skulle i dag testa o ge svea mjölk, eftersom proverna visade att det inte var någon allergi alls. Så i morse åt hon 2 skedar tårta. Några timmar senare är det blöjbyte o jag ser då att hela hon är full av små röda prickar o eksemen redan börjat arta sig i knävecken.

Så då är det ju mjölkallergi trots att proverna visar något annat. Eller?

• JPL

Jag funderar på att kontakta barnens läkare och be om Aerius till dem, iaf till den äldste. Har ni det generellt eller är det mest mot luftburna allergier? Det jag tänker är att G blir på så dåligt humör, rastlös och svår att ha med att göra. Tror ni att antihistamin skulle hjälpa mot det? Jag tänkte att jag kunde kanske häva det värsta medan jag funderar ut vad mer som ska bort ur kosten. Själv kan jag göra så att när jag har träffat en hund så duschar jag och tar en Tavegyl på kvällen, då lättar reaktionen redan till morgonen. Annars har jag den i flera dagar.

• Blå Flygare
    SmillaMilla skrev 2009-06-17 20:31:35 följande:
    Jaha, skulle i dag testa o ge svea mjölk, eftersom proverna visade att det inte var någon allergi alls. Så i morse åt hon 2 skedar tårta. Några timmar senare är det blöjbyte o jag ser då att hela hon är full av små röda prickar o eksemen redan börjat arta sig i knävecken. Så då är det ju mjölkallergi trots att proverna visar något annat. Eller?
    mjölk eller ägg.
  • Jasusu
    SmillaMilla skrev 2009-06-17 20:31:35 följande:
    Jaha, skulle i dag testa o ge svea mjölk, eftersom proverna visade att det inte var någon allergi alls. Så i morse åt hon 2 skedar tårta. Några timmar senare är det blöjbyte o jag ser då att hela hon är full av små röda prickar o eksemen redan börjat arta sig i knävecken. Så då är det ju mjölkallergi trots att proverna visar något annat. Eller?
    Vad för sorts test gjorde ni?
Svar på tråden Allergitråden!