• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Isaccc

hej hej allesammans...nu är jag ute in sväng igen, är det någon kvar här?

Läste att Johanna inte hittade något på bytardagen men då måste jag säga att det gjorde jag ialla fall. Hittade både kläder, skor, böcker, leksaker som inte ser använda ut......men det gäller att vara där i tid och ha armbågarna vässade.

Hej Åsa kul att se att du har hittat hit, du gjorde väl också lite fynd i Nora. Har du fått upp din skyddsutrustning i hemmet än??

Sen vill jag säga ett stort grattis till Cissi, fick höra idag att du hade fått en liten kille, prata med Pernilla idag. Det syns redan nu att han är lik de andra killarna. Hoppas du hinner njuta och vila dig nu när det är tillskott i familjen

• Brodsmulan

LindaG.. japp, hon hälsade å visst kan man bara njuta och ta det lungt, har ju två små hjälpredor som vill göra allt och lite till fast Morgan är rätt rolig, han vill inte hålla Joachim om han inte har ett täcke under honom.. han kräks ju
    Va ner till skolan på beställning av barnen igår och viade upp lillebror å gud va kul det va å se skillnaden på flickor i ålder 6-7år och ålder 8-9år, snacka om att den senare mer inte gick att slita från bebis, speciellt I-B va väl den som var mest facinerad men även grabbarna va facinerade inte minst av hans små händer.

Ser att ni har olika åsikter om vad ni hittade på bytardagarna.. jag är mest ledsen att jag inte kom dit.. är ju årets höjdpunkt.. därefter kommer megareorna på ellos/josefssons *s* me älskar att handla sån't som är billigt, dessutom gör det ju inget om de ramlar och river upp byxor eller bara allmänt kladdar ner sig med sån't som inte går bort, bättre köpa billigt än bli förtvivlad över addidaströjan för 400:- som blev fläckad med nått som inte går bort.

Jenny.. du kan ju höra med Sinikka (länken finns i mitt galleri) om hon inte kan ta hem Goofy eller Garfield kläder från England, fråga kan man ju, annars är det ju mest puh and friends hon tar hem.

Om 1½h ska vi åka till 25an och ta hörsel och pku prov.. vill inte, avskyr pku proven.. palalr inte blodet och skrikandet samtidigt så jag får itne vara i samma rum för då kräks jag, vis av erfarenhet så får pappa allt ta den biten, men förhoppningsvis går det väl bättre nu när de tar i handen och inte i foten på dem.

• englamax

hallo! kan tänka mig att ni fundera på vart jag tog vägen(kyrkis) ... jag somnade om när klockan ringde ..ska med max på läkarundersökning (6mån) och sen ska vi till örebro och handla så det blir så mycket idag iaf...blir jobbigt för max om jag far och flänger för mycket och så va jag ju ganska trött när klockan ringde ...

allt bra på kyrkis idag??

• Peand

Johanna - skönt att det inte var något allveligt som var orsaken till att du inte kom. Jag trode att det hade att göra med Max´s tänder....Men nu ses vi ju inte på hela veckan
    Du får ha det så bra när du åker till mammsen, när åker du förresten??

Nu ska jag åkat till Cissi och Tindra i Rya. Hon ska till Ullared i morgon och jag tänkte att hon skulle köpa nappar till Jonas. Var kanon billigt när jag var där i sommras, men jag var för snål och köpte inte så många....Typiskt mig!
    Dessutom ska Jonas få prova läragåstolen, är lite skeptisk till sånna saker men jag tänkte att han kan ju testa iallfall innan jag bestämmer mig ... Har hört av så många att det inte är bra för ryggen..Fast som han håller på nu tror jag tyvärr att han kommer att sova hela tiden där = är en aningen gnällig.

• krissy81

Hej hej! Tänkte höra om ni skulle fika i linde så hänger jag gärna på. det händer ju liksom inte så där överdrivet mycket nu på dagarna.... så det är kul å göra lite annat än just ingenting!

Kristina o Lucas

• Peand

Här har jag gått och tänkt på detta hela dagen men missat att skriva när jag har varit inne här:

GRATTIS MARIA (solhöjden) PÅ DEN STORA DAGEN ...Som min kära mor sa när jag hade fyllt - imorgon är du en dag nämre 40 än 20

Usch, Jonas älskade gåstolen.....Storebror tyckte att vi självklart MÅSTE skaffa en sådan och ifrågasatte starkt varför han inte hade haft någon när han var liten....Precis som om han skulle ha fått men pga att han inte har haft någon! Vi får väl se hur det blir!!!!!

Johanna - Kyrkis var som vanligt men med flera storasyskon. Skolan, fritids och dagis har haft stängningsdag idag. Jesper saknade Max Vi saknade 4 av "de små" så det var inte några problem med plats i soffan idag. Men dock lika trevligt!
    Hoppas att turen till Örebro gick bra. Shopping kanske??

Tjatar väl vidare med fikalistan, vi börjar ju iallafall bli några nu....
    Elin var frisk idag och räknar kallt med att hon är det i morgon också. Är fräck nog och sätter upp dig Carro på listan också!!!

FIKAGÄNGET!!!
    Onsdag kl 10:00 Samling utanför Lindeträffen (brevid systemet)

Petra & Jonas
    Jenny & Levina
    Elin & Linus
    Kristina & Lucas
    Carolina & Maya

• MaLevi
    GRATTIS Maria!

Såg att det inte var bara jag som saknades på kyrkis Men vad JAG har saknat kyrkis och alla personer! Men lite trevligt var det ändå att jobba Hon fick träffa Levina innan vi skildes åt och hon var så salig för det Krister följde med in till Örebro och vi hade en Örebrodag och jag försökte hitta kläder till mig själv. DET FINNS INGA!!! Så jag hoppas nu på Linde butikerna. Däremot kom jag hem med en pyjamas och en body till Levina Höll i en rosa/brum mysis dräkt som jag ångrar så att jag inte köpte.

Idag har jag iaf fått mitt efterlängtade Nalle Puh paket med 1 bok, resten kommer senare leveransproblem och sakerna kommer i ett paket för sig men nu verkar det komma iaf

Petra: Har funderingar på om jag får åka med dig in till fikat imorgon? Om det får så kan vi ta en sväng förbi Tormek och lämna av oss. Har tanke på att fika och sen försöka shoppa i Linde och åka med Krister hemåt... Vad säger du? Får vi rum (vi två + vagn)?
  • Peand

Jenny - Finns det hjärte rum finns det .......
    Det ska nog lösa sig, får väl ställa vagnarna på höjden annars...
    Måste ta hand om gnällisen nu återkommer när han har somnat, själv hemma med barnen i kväll....

• MaLevi

Här springer jag mellan datorn och nattning för att kolla om det händer något så vi ses senare allihopa

• MaLevi

Ska slänga ett öga på nanny programmet och det andra ögat på äntligen hemma. Ses senare

Svar på tråden LindeMammor05