• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Peand

ÄNTLIGEN sover alla vilddjur!! Var hur svårt som helst att somna idag...
    Har efterlyst honom förut men det är nog dags igen. Är det någon som har sett min Jonas? Har en "look a like" här hemma men det måste vara en bortbyting....Inte alls min snälla, goa, lätt sövda och alltid glada gosunge. Hör av er till mig om ni har sett skymten av honom.....

Jaha, min väl in planerade ensam kväll ryker ju....Springer nu till dator samtidigt som jag sappar mellan 3 tv programm (varför måste allt sändas samtidigt?) ska försöka äta och har dessutom en rykande färsk mammatidning att läsa och dagens Expressen ligger och väntar...Hmmmm, svårt att hinna allt samtidigt vill jag ju!!

Jenny - ska jag hämta dig i morgon? 9:30-9:40 tiden kanske blir bra. Vi kan parkera hos Pelle så behöver vi inte fundera på dessa hemska parkeringsregler som finns i stan...
    Kom på att tar vi av hjulen vore det ju 17 om vi inte får in vagnarna.....

• Solhöjden

Tack så mycket för alla gratulationer!

Petra, festen blev lyckad och "knölarna" blev mycket bra! Tack så mycket för det goda receptet. Presenterna.... jag fick pengar av släkten till en digitalkamera, av kompisar fick jag smycken från Pilgrim! Det uppskattades verkligen = Jättefina. Av min kära make fick jag ett tandemflyg med en instruktör från Njord (Skärmflygklubben som Örjan är med i) Det ska bli jättekul, snart kommer jag i luften hem till dig! *L*

Nu har de sista gästerna åkt....det kom några idag också! = Trevligt!

Idag har Patric fått den andra vaccinationen och fick strax före läggdax feber och var öm på benet där han fick sprutan...hoppas han sover bort det hela och att han är bättre i morgon...

• Peand

Maria - Pilgrim....Jag älskar verkligen deras smycken. Jätte snygga och finns flera som är till en hyfsad peng också. Man har ju inte råd att springa och köpa smycken varje dag men ett Pilgrims halsband någon gång om året brukar jag unna mig.

Vad kul att festen blev lyckad och maten lika så. Visst var det enkelt med "knölarn"?
    Tandemflyg - hu inget för mig. Andra pinnen på stegen är alldeles för högt för att jag ska känna mig trygg. Att flyga som en fågel är helt otänkbart i mitt huvud. Stanna gärna på en fika när du flyger förbi. Har ett berg på tomten som du kan starta ifrån sedan....

Hoppas att Patric sover över det onda. Minns hur Jonas var och man kan ju undra vad som var i sprutan. Förknippar tyvärr på något sätt att hans gnäll och "inte likt Jonas" betende började efter sprutan. Inte utan att jag har haft lite funderingar då man ibland läser om de som får riktiga problem efter sprutorna.... Men troligen är ju att det bara är en slump.

• Solhöjden

Hu...en dag närmare 40 än 20..... 40 låter verkligen gammalt *L* 30 känns på något sätt inte så farligt... eller?
    Tur att jag fick lite glittrande smycket som kan lysa upp mig så här på ålderns höst....
    Jag gillar också Pilgrim skarpt. Min kusin jobbar i blomster-/presentbutik i Norrköping och säljer Pilgrim så hon hade minsann kollat först i höstens kollektion och valt ut ett halsband och ett par örhängen som verkligen föll mig i smaken... Ja, du får se det när du kommer nästa gång!

Knölar är ju helt perfekt att tillaga när man blir många och man vill förbereda innan. Jag behövde ju bara värma gratängen och plocka fram det andra tillbehören. Sånt gillar jag. Den enda missen var att en kompis till mig inte tål vitlök, och jag hade vitlök i allt utom salladen o brödet....

• Mussa Mus

Jahapp!!!....Nu har man varit hurtig och kört ett vattengympapass såhär på kvällen och jag kan ju upplysa omatt det intevar gratis denna vecka......Huuuva det svider i plånboken.

Så jag tror vi skippar fikat denna vecka.....var ju som vanligt för sen in med den där ***** föräldrapenningslappen så vi får väl se när jag får nåra pengar!!Ja,ja man har ju bara sig själv att skylla!!

Nope, nu ska jag gå och göra sambon sällis i soffan!! Natti på er!!

• Peand

Maria - visst låter det hemskt med att man är nämre 40 än 20. Men sanningen svider i bland
    Din kusin verkar ju vara väldigt trevlig Har sett att det finns en butik med nästan bara Oilgrims smycken inne i Örebro. Får nog ta mig dit på en belöningsresa någon dag när plånboken tillåter. Ja, ni vet ju den där dagen!!!

Karin - Det lät hurtigt. Fick direkt ett sting av dåligt samvete!
    Även om jag lyckades få in lappen i tid är ju inte bidraget från FK så stort så det svider med 65:- per gång här med. Nä, rejäla prommenader är både gratis och ger frisk luft
    Sen kan man ju ta en tur till simhallen för lite vardags lyx när man känner att man gjort sig förtjänt av det. Simma, dubbla, sola och bastun....

• MaLevi

Kollar in desperate housewife, har fått lite dille på det programmet men nu är det reklam

Petra: Blir bra att du hämtar mig då, kan vi åka förbi tormek och slänga av oss så går vi in till lindeträffen. Vill inte släpa på bilbarnstolen runt hela stan på eftermiddagen

Ja, detta med 2 timmars parkering ställer alltid till det nu för tiden

Vi blir ett gäng iaf så kingsgården kanske är ett minne blott om alla har vagnar Är litet men ååå så goa saker de har Frost blir väl bra iaf, ok wiener går bra oxå

Synd att det inte var gratis pass denna vecka Får väl ta en funderare på om man ska gå eller inte

• Peand

Jenny - det fixar sig....Och nu rammlade poletten ner varför vi skulle till Tormek innan vi fikar....UJujujuj vad det kan vara stiljte där uppe ibland
    Fattade inte alls i förra inlägget vad du skulle dit och göra. Trodde nästan att du saknade sambon så mycket så du skulle smyga till dig en puss på arbets tid

• Brodsmulan

Petra... det är nått som går.. fast mina 'små monster' var värre än din, somnade för typ 10min sen *muttrar och skruvar* aja, imorgon blir det sängdags vid halv åtta då kanske man lär sig att man ska vara tyst och lägga huvudet på kudden i tid. Har det inte varit det ena, så var det det andra eller det tredje sen klockan åtta var precis på gränsen för Rasmus.. sa till han att sover inte han innan klockan är halv tio så blir det inget fiske imorgon, han har nämligen fått ledigt från skolan för att åka med pappa till en hyrtjärn som Meritor hyrt, men kan man inte lyssna får man inte åka, svårare var det inte.. tror ni han somnade snabbt efter det.

Gick väl sisodär på usö, läkarundersökningen tog typ en timma, killen sov sig igenom 90% av den, blev bara lite småsur på slutet. Läkaren hade en studerande med sig så först beskrev han för henne vad han skulle göra, sen gjorde han det han sagt och sen fick hon göra samma sak.. trodde vi skulle få vara där halva kvällen *s* men, men.. måste prova för att lära så är det ju. pku't tog även det tid, en bm försökte först ta i handen 2ggr, lyckades inte, hämtade in en till och hon fick iallafall in nålen, men räckte inte så blev två stick i foten också och mamma förhöll sig ute i korridoren, räckte gott det man hörde dit ut, men den andra bm sa att 75% av proven är det bara pappan som är med på, mammorna brukar av någon anledning inte vilja vara med.. är pappor mer kallhjärtade tro skulle inte tro det, men nå'n måste väl och de är väl mer van att ta hand om familjen vad vet jag.

Så får man sluta skriva för nu vaknade liten

• englamax

karin- va tuktig du e som tränar kan tänka mig att det va skönt för samvetete efter åt

petra- ja det känns konstigt att man inte träffat er på länge! men i morn kommer jag med på fik...blir mor på torsdag och då ska vi på stor seans :-S spännande, otäkt och kul på en och samma gång..har vart en gång förut! men va tokigt att jonis alldrig blir sig själv riktigt 100?? (va på läkarbesök idag me max 6mån) att jag e så trött e för max äter så mycket så nu måste jag va noga med att ge han riktig mat varje dag..så jag blir människa igen och han e juh 6månader så han behöver juh inte bröstet heltid längre
    jasså det va 4 som inte va på kyrkis..vilka om man nyfiket får fråga??

FIKAGÄNGET!!!
    Onsdag kl 10:00 Samling utanför Lindeträffen (brevid systemet)

Petra & Jonas
    Jenny & Levina
    Elin & Linus
    Kristina & Lucas
    Carolina & Maya
    Johanna & Max

Svar på tråden LindeMammor05